KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Spokojenost u Ondry Ježka

Text: Jiří Mikšík, Foto: Brian Burrell
Spokojenost u Ondry Ježka
22.03.2009
 

Pátek má brněnský student a jezdec týmu MS Racing, Ondra Ježek, v tréninkovém kondičním plánu na programu mimo jiné i regeneraci a tak nebylo problém ho po sauně zastihnout a popovídat si s ním o dosavadních dojmech a přípravě na sezónu 2009, kdy pojede o třídu výše, tedy seriál mistrovství světa litrových stocků.

Takže Ondro, start do sezóny se blíží, jak probíhala zimní příprava:  

Poprvé jsem absolvoval celou zimní přípravu bez zdravotního omezení a připomíná mi to zatím můj nejúspěšnější rok, kdy jsem v roce 2006 skončil v šampionátu celkově na 6. místě. Předloni jsem se kvůli zranění musel v prosinci podrobit operaci a tak byla celá příprava sice kvalitní, ale né úplná. Naopak letos už to bylo bez problémů, v prosinci jsem navíc byl s atlety Dukly Praha a s bratry Smržovými na kondičním soustředění na ostrově Lanzarote.“  

Přestoupil jsi do nové třídy, viděno přihláškami na tvou bývalou třídu, bylo to rozhodnutí hodně prozíravé:

„Ano, bohužel se zdají být 600-ti kubíkové stocky mrtvou třídou (pouze 20 permanentně přihlášených jezdců – pozn. redakce)“.

Dobře, ale nyní k testování, nejdříve bylo na španělských okruzích v Almerii a v Cartageně:

Tyto testy byly velmi náročné. Jezdit osm dní -  během 14-ti denního pobytu -  naplno, nebylo jednoduché.Právě tam  se ukázalo, že tvrdá zimní příprava se vyplatila, protože jsem vše zvládl bez problémů“

Pojďme ale k tvému novému týmu, jaké je vlastně jeho složení:

„Mám skvěle připravený motocykl Honda CBR1000RR s novým pérováním Öhlins a ten funguje na výtečnou. O nastavení podvozku a pérování se v MS Racing týmu stará bývalý výborný motokrosař Arnošt Zemen. Motory připravuje šéf týmu Martin Smrž.  Tým MS Racing bude v letošní sezóně největším týmem v poháru FIM Superstock 1000. Vedle mě  v něm startuje kmenový jezdec MS Racing týmu Angličan Barry Burrell, dále Maďar Balázs Németh, který absolvoval loňskou sezónu na motocyklu Honda v mistrovství světa supersportů a mladá jihoamerická naděje Philippe Braga Thiriet z Brazílie."

V minulých dnech jsi absolvoval poslední předsezonní testování na okruhu Ricarda Torma ve Valencii:

Do Valencie odjížděl kompletní tým s cílem dokonale se připravit na první závod sezóny, který se bude konat první dubnový víkend na stejném místě. Zkoušely se nové díly, zejména nové výfuky RP. Situace byla ztížená o skutečnost, že hlavní technik na pérování, Arnošt Zemen, nemohl být přítomen, neboť byl totiž s Matějem Smržem na závodě MS Supersportů v Kataru. Nicméně díky skvělé práci našich mechaniků a konzultacím se Siccem Hermsenem (Öhlins - Zupin) se nám dařilo neustále se zlepšovat."


Zajímavostí těchto třídenních testů byla ale i dvě Superpole, pověz nám o nich něco:

„Ve čtvrtek a v pátek se opravdu jelo Superpole, byl jsem po oba dny nejrychlejší a mně se podařilo dokonce v pátek  zajet čas 1:36,532."

Počkej Ondro, to by ale znamenalo superstockový rekord okruhu:

„Ano, můj čas byl lepší, než doposavadní nejlepší čas Australana Brendana Robertse 1'36.681 z roku 2008". (Roberts je nyní týmovým kolegou Kuby Smrže a jezdí tedy světové superbiky za tým Guandalini - pozn. redakce).

Jaké časy zajížděli ve Valencii ostatní jezdci týmu MS Racing?

"Maďar
Balázs Németh zajel svoje nejrychlejší kolo za 1:37,084; Brit Barry Burrell 1:37,773 a Brazilec Philippe Braga Thiriet, jedoucí poprvé ve Valencii, dosáhl času 1:40,920"


Takže po Valencii panuje u tebe spokojenost:

"S testem jsem naprosto spokojený. Měl jsem obavy, zda se nám podaří vše perfektně nastavit i bez Arnošta Zemena. Naštěstí byl na testech přítomen Sicco Hermsen, který se mi staral o pérování v loňském roce u Kawasaki. Mohl jsem s ním problémy konzultovat a nakonec se nám podařilo dopracovat se k velmi kvalitnímu výsledku a najít správný set-up. Chtěl bych rovněž vyzdvihnout výbornou práci svých mechaniků Michala Kněžínka a Honzy Müllera. Navíc zajetý čas je  jistě hodně povzbuzující a motivující před mým prvním letošním startem ve světovém šampionátu superstocků, který se jede na stejném okruhu už za 14 dní. ."

Tak ti Ondro přejeme hodně bodů v nové třídě, a pochopitelně i to potřebné štěstí.



Další články sekce