KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. května do 26. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Superbikové ohlasy na Austrálii

Foto: Ducati, Honda, Yamaha, BMW, Kawasaki, Suzuki
Superbikové ohlasy na Austrálii
01.03.2009
 

Průběžně aktualizováno, naposledy ve 16:25Ohlasy a fotografie účastníků dnešních superbikových závodů na okruhu Phillip Island.

Noriyuki Haga – Ducati Xerox Team (1. místo + 2. místo):
„Má kvalifikační pozice nebyla dobrá, ale v prvním závodě jsem měl skvělý start a téměř ihned jsem začal s Maxem bojovat o první místo. Byla zde možnost deště a tak jsem útočil hned od prvního kola. V posledním kole mě Max opět předjel, ale já se nevzdal a bojoval. On udělal v poslední zatáčce chybu a mě se ho podařilo předjet. Ve druhém závodě jsem opět bojoval o vítězství, tentokrát s Benem. Byl to těžký souboj, navíc mi v posledních pěti kolech již odešly pneumatiky. Závody jsem si užíval, tým mi připravil skvělý motocykl. Byl to fantastický den, děkuji Ducati a mým fanouškům. Jsem rád, že jsem přestoupil k Ducati, která mi dala vítězství hned v prvním závodě roku 2009.“

Michel Fabrizio – Ducati Xerox Team (4. místo + 5. místo):
„Celkově to nebylo špatné. První závod byl pro mě lepší. Motorka i pneumatiky se chovaly docela dobře, jen jsem nemohl konkurovat rychlosti Noriho a Suzuki. Ve druhém závodě jsem měl v posledních kolech problém se zadní pneumatikou a nedokázal jsem se držet Biaggiho a Haslama. Dnes bylo vidět, jak obtížný to bude šampionát. Každopádně jsem získal dobré body, ale nyní již myslím na Katar, kde chci na pódium.“

Ducati Xerox Team

 

Noriyuki Haga

 

Jonathan Rea – HannSpree Ten Kate Honda (5. místo + 9. místo):
„V prvním závodě se mi podařilo získat holeshot [poznámka – pro neznalé v řeči motokrosařů je tímto výrazem označováno první místo v první zatáčce] a tři kola jsem jezdil první. Byl jsem si vědom, že zadní pneumatika nemusí vydržet celý závod, tak jsem se snažil jezdit nejjemněji, jak to jen šlo. Ve druhém závodě byla rychlost větší, ale já nebyl v prvních kolech dostatečně agresivní. Klesl jsem o několik míst a pak se jen soustředil na to, abych nedělal zbytečné chyby.“

Carlos Checa – HannSpree Ten Kate Honda (12. místo + 13. místo):
„Den znamená velké zklamání. Měl jsem několik problémů, ale rameno pro mě neznamenalo ten největší problém. V prvním závodě jsem měl špatný start a když jsem chtěl urvat několik pozic zpět, opotřeboval jsem si zadní pneumatiku. Ve druhém závodě jsem měl lepší start, ale neměl jsem žádnou přilnavost na stranách pneumatiky, takže jsem s tím nemohl cokoliv udělat.“

Ryuichi Kiyonaro – HannSpree Ten Kate Honda (havárie + 23. místo):
„Není toho mnoho, co mohu říci. V prvním závodě jsem dostal ránu od Rubena Xause v zatáčce Honda a to byl konec mého závodu. Ve druhém jsem neměl od startu žádnou přilnavost. Brzy jsem se dostal až do štěrku a pak s tím již nešlo nic dělat. Jsem hodně zklamaný, protože simulace, které jsme zde v trénincích dělali, vypadaly velmi dobře.“

Carlos Checa

 

Jonathan Rea

 

Ryuichi Kiyonari

 

Leon Haslam – Stiggy Racing Honda (6. místo + 3. místo):
„První závod byl dobrý, motorka pracovala dobře a já jezdil v dobrém rytmu. Jezdil jsem po prvním kole na čtvrté pozici a měl několik výborných soubojů. V posledním kole jsem nedokázal za sebou udržet Jonathana. Skončil jsem šestý, což pro nás byl dobrý start. Tohle je pro náš tým první superbikový závod a my jsme hned skončili na pódiu. To je fantastické. Tým i já jsme udělali o víkendu velký pokrok. I když vím, že ještě máme hodně práce, je jasné, že fungujeme skvěle.“

Roberto Rolfo – Stiggy Racing Honda (13. místo + 16. místo):
„Měl jsem špatný start a pak do mě udeřil v Hondě jiný jezdec. Ztratil jsem rytmus i několik pozic. Motorka fungovala dobře a tak jsem se pokoušel po zbytek závodu dohnat ztracené pozice. Ve druhém závodě jsem měl dobrý start, ale opět v prvním kole a opět v Hondě, do mě vrazil jiný jezdec. Dostal jsem se až do štěrku. Vrátil jsem se do závodu na posledním místě. Ztratil jsem přes deset sekund a vše, co jsem mohl udělat, bylo jezdit stabilní časy a dostat se do cíle.“

Leon Haslam
 

Tommy Hill – HannSpree Honda Althea (14. místo + 14. místo):
„I když jsem dnes ráno na mokru nemohl trénovat start, měl jsem do prvního závodu dobrý start. Dokonce ani v jednom tréninku jsem si nevyzkoušel start a tak jsem byl docela rád, že se mi tak podařilo odstartovat. Tohle je můj skutečný první závod po 1,5 roce pauzy. Dostal jsem se v prvních zatáčkách do velké přední skupiny, ale musel jsem několikrát změnit stopu v zatáčkách. Dostal jsem se z dvacátého místa až na deváté. V půlce závodu mi ovšem odešly pneumatiky. Musel jsem změnit svůj styl, který jsem pak používal i ve druhém závodě.“

 

Tommy Hill

 

Shane Byrne – Team Sterilgarda (havárie + havárie):
„Hrůza. Do prvního závodu jsem dobře odstartoval, ale všiml jsem si, že pneumatiky hodně kloužou. Dostal jsem se mimo dráhu, ale pokusil jsem se vše napravit. V sedmém kole jsem havaroval. I když mám zraněnou ruku, tak jsem se nevzdal a pokusil se odstartovat do druhého závodu. Měl jsem dobrý start, ale po jedenácti kolech, v době, kdy jsem se snažil dojet Smrže, byl jsem dlouhý v poslední zatáčce. Pokusil jsem se udržet na dráze, ale zamkla se mi řidítka a havaroval jsem. Nicméně začal jsem chápat, jak tvrdě se v superbike bojuje, zvláště v prvních kolech.“

Shane Byrne


Ben Spies – Yamaha World Superbike Team (16. místo + 1. místo):
„První závod byl z mé strany pěkná hovadina. Ovšem věděl jsem, že ve druhém závodě můžu být zpět. Bohužel incident s Biaggim a Haslamem mě poslal ven z dráhy, když do vás dva bouchnou, nedá se to udržet. Pak jsem měl ještě kontakt s Xausem. Málem jsem se ještě dostal na body. Za první závod musím gratulovat Norimu. Ve druhém závodě to bylo hodně obtížné. Sledoval jsem Noriho, oba jsme jeli pěkně rychle. Pokusil jsem se ho držet a čekal jsem, až mu začnou problémy s přilnavostí pneumatik. Čtyři kola před koncem jsem cítil, že je tu ten správný okamžik. Sklonil jsem hlavu a dal do toho vše. Pneumatiky Pirelli byly dobré. Tohle je pro novou R1 velký víkend. Bylo vynikající závodit proti Norimu. Již se těším do Kataru.“

Tom Sykes – Yamaha World Superbike Team (10. místo + 10. místo):

„V takovémhle balíku to není v prvních zatáčkách vůbec snadné. V první zatáčce jsem zvolil vnitřní stopu, ale všude byli lidé. Pak přišla Honda a já v ní podjížděl Xause. Do něho ovšem někdo bouchnul a Xaus pak vrazil do mě. Nemohl jsem tomu uvěřit, ztratil jsem tři, čtyři sekundy. Pozitivní bylo, že jsme ráno udělali několik změn a ty se osvědčily. Motorka je fascinující, hlavně na konci cílovky. Tam to je strašné, obrovská rychlost. Ve druhém závodě jsem se také propadl. Věděl jsem, že je motorka skvělá a tak jsem z toho devatenáctého místa nic nevzdával a nakonec se dostal až do desítky. Nyní již vím, že jsem schopen jezdit ve skupině s těmi nejlepšími.“

Ben Spies

 

Makoto Tamada – Kawasaki World Superbike Team (18. místo + 17. místo):
„V prvním závodě jsem měl nějaké problémy s vibracemi. Musel jsem opravdu tvrdě jezdit, abych se pokusil zlepšit svou pozici. I když nejsem s výsledkem spokojený, jsem rád, že se mi podařilo držet stabilní rychlost. Jsem rád, že jsem dokončeným závodem dal týmu důležitá data. Do druhého závodu jsme udělali několik změn v nastavení a i když jsem stále měl problém s vibracemi, nebylo to již tolik špatné jako v prvním závodě. Bylo dobře, že jsem byl schopen několikrát předjíždět. Stejně jako hodně jiných jezdců, jsem i já bojoval s přilnavostí. Jsem rád, že jsme s týmem získali důležité informace.“

Broc Parkes – Kawasaki World Superbike Team (porucha + 18. místo):
„V prvním závodě jsem měl problém se spojkou. Na motorce jsem se i tak cítil dobře. Do druhého závodu jsem měl špatný start a pak jsem navíc bojoval se špatnou přilnavostí. Chtěl jsem ten závod dokončit, tak jsem se snažil, jet jak to jen šlo. Můžeme se nyní alespoň pokusit vylepšit nastavení a využít získaná data pro závod v Kataru.“

Makoto Tamada, Brandon Roberts

 

Makoto Tamada

 

Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport (8. místo + 22. místo):
„Mám smíšené pocity, ale je to absolutně dobrý výsledek na začátek naší sezony 2009. Startoval jsem z páté řady, to je má vůbec nejhorší pozice ve WSBK, proto jsem rád, že jsem dokázal dojet na osmém místě. Navíc jsem zajel nejrychlejší kolo závodu. Kvůli osmému místu v prvním závodě jsem musel jet na absolutní hranici, myslím, že to bylo nejvíc, jak jsem kdy dokázal v kariéře jet. Výsledek ukazuje, že motorka má potenciál. Druhý závod byl pohromou od samého startu. Nebyla to ovšem má chyba. V prvním kole se mi posunula pneumatika na ráfku. Od té doby to bylo, jako kdybych jezdil na suchu s mokrou pneumatikou. Nevím proč tomu tak bylo, nastavení zůstalo stejné, jen pneumatiky byly jiné. Bylo to nebezpečné, ale chtěl jsem dokončit závod a dát tak týmu informace. Měl jsem dva opravdu velké smyky, které mě vyhodily ze sedla, ale nějakým zázrakem jsem zůstal v sedle. Jsem přesvědčen, že náš pokrok bude pokračovat.“

Ruben Xaus – BMW Motorrad Motorsport (19. místo + 11. místo):
„Pro mě dnes nebyly důležité výsledky, ale co bylo důležité, že jsem společně s Troyem dal týmu mnoho důležitých dat pro analýzu. Dnes to bylo poprvé, co jsme absolvovali plnou závodní vzdálenost. Dozvěděl jsem se hodně o motorce. Chtěl jsem včera od týmu přidat tři zuby, ale oni mě přesvědčili, že dva stačí. Nyní mi dluží pivo, protože jsem si jist, že moje varianta byla správná. Když uvážíte, že bojujeme proti nejlepším jezdcům a startujeme z tak vzdálených míst, je dobré získat bodované pozice. Nejsem spokojený s 11. pozicí, ale jsem spokojený s výkonem v závodě. Vím, že nebýt tak špatné pozice na startu, mohlo to být ještě lepší. Tohle je náš první krok, ale víme, že naše budoucnost může být skvělá.“

Troy Corser, Jakub Smrž

 

Ruben Xaus

Max Neukirchner – Suzuki Alstare (2. místo + 6. místo):
„Po prvním závodě jsem byl šťastný, myslel jsem, že bych ho i mohl vyhrát. Udělal jsem v posledním kole malou chybu a to stačilo Norimu aby mě předjel. Pro mě je ovšem druhé místo skvělým startem do sezony. Děkuji týmu za všechnu tu tvrdou práci během zimy. Ve druhém závodě jsem měl trochu problémy s vibracemi, navíc jsem se zapletl do hustého provozu. Nebylo snadné předjíždět. Ztratil jsem tři sekundy na vedoucí skupinu a to bylo hodně. Přilnavost ve druhém závodě byla trochu horší, nebylo snadné jezdit rychleji. Kdybych jel rychleji, asi bych havaroval a to jsem nechtěl. Nakonec jsem rád, že jsem byl celý víkend bez pádu.“

Yukio Kagayama – Suzuki Alstare (3. místo + 8. místo):
„Jsem rád, že jsem opět na pódiu. Naposledy to bylo v Brně 2007. Jsem závodník a mám rád vyhrávání, takže první závod byl pro mě požitkem. Motorka zůstala pro druhý závod skoro stejná, ale přilnavost byla horší. Měl jsem problém s vibracemi a s mnoha smyky. Nebylo snadné postupovat vpřed. Jsem si jist, že kdybych neměl tyhle problémy, mohl jsem dojet a předjet minimálně dva jezdce přede mnou. Je dobré být zpět na pódiu a také projít celým víkendem bez jediné havárie.“

Max Neukirchner

 

Pódium 1. závodu

 

Yukio Kagayama

Max Biaggi – Aprilia Racing (11. místo + 15. místo):
„Můžu potvrdit stejné pocity jako při testech. S tvrdými závodními pneumatikami potřebujete stabilní motorku zejména na vjezdech do zatáček. V současnosti při tomto trpíme vibracemi zadního kola. Jedenácté místo z prvního závodu bylo trochu zklamání. Po druhém závodě jsem docela spokojený. Trochu jsem zariskoval a zvolil měkčí směs pneumatik. Věděl jsem, že to vydrží jen půl závodu, ale šel jsem do toho. Po polovině závodu skutečně byly pneumatiky již hodně poškozené, ale já se s tím snažil bojovat. V posledním kole, v zatáčce Siberia, došlo ke kontaktu dvou jezdců jedoucích těsně přede mnou. Něco z nich odlétlo a já do nich nechtěl vrazit. Přidal jsem, ale zároveň i vyjel do štěrku. Pneumatiky byly hodně blízko a já vrazil až do nich. Podařilo se mi udržet motor v chodu a i vrátit se do závodu, ve kterém jsem získal jeden bod. Máme ještě nějaké problémy, ale již se těším, jak budu jezdit s touhle motorkou v době, kdy bude stoprocentně připravená. Věřím Aprilii, proto jsem se také po tolika letech vrátil.“

Shinya Nakano – Aprilia Racing (15. místo + 12. místo):
„Do prvního závodu jsem neodstartoval nejlépe. Chtěl jsem zlepšit svou pozici, ale nedalo se, motorka hodně vibrovala na zadním kole. Nedalo se jezdit na limitu. Chladnější počasí mě trochu limitovalo, nezvolil jsem totiž dobrou pneumatiku. Dobře jsem odstartoval a dostal se na šesté místo. Dali jsme na motorku jinou pneumatiku a vibrace se hodně zmenšily. V polovině závodu se již pneumatiky opotřebovaly a já nedokázal držet tempo závodu. Klesl jsem na 12. místo. Musíme zlepšit výkon motoru, protože v době, kdy jsou pneumatiky opotřebované, je těžké ovládat motorku. Pozitivní je, že mám na motorce již dobrý pocit, ale neskončím s tím dokud nebudu první.“

Max Biaggi

 

Shinya Nakano

 

 

 

 

 


Další články sekce