KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Těžká práce pro Suzuki

Tisková zpráva Suzuki; foto: Petr Štola
Těžká práce pro Suzuki
13.08.2008
 

Těžký den prožil tovární tým Teka Suzuki na motokrosové trati v Lokti, kde jeho jezdci vybojovali 5. a 6. místo v Grand Prix ČR.

Více jak 28 tisíc diváků sledovalo v neděli závody motokrosového Mistrovství světa v západočeském Lokti. Všichni tito diváci viděli přímo na trati tvrdou bitvu o každý metr náročného okruhu. Do této bitvy se zapojili i oba jezdci továrny Suzuki, Belgičané Steve Ramon a Ken De Dycker.

Steve Ramon přijel do naší republiky v pozici lídra šampionátu, nicméně červenou tabulku si při příštím závodě na svůj stroj připne někdo jiný. První z náročných bitev svedl Belgičan již při úvodní jízdě třídy MX1, kde nakonec projel cílovou čárou jako čtvrtý jezdec, jen tři sekundy za Italem Philippaertsem. Ovšem teprve až ve druhé jízdě poznal Ramon, jak náročná je česká dráha, o které se s nadsázkou tvrdí, že se na ní nedá předjíždět. Zatímco Philippaerts ujížděl za vítězstvím, Ramon doplatil na svou chybu v jedné ze zatáček, kde havaroval. S prokousnutým horním rtem a pohmožděninami na zádech, se dokázal nakonec belgický šampión prokousat z desátého místa opět na čtvrtou pozici v cíli závodu.

 „Loket není mou oblíbenou dráhou a tak to byl pro mě obtížný závod,“ říkal po Grand Prix ČR Steve Ramon. „Jsem se svými výsledky celkem spokojený. Důležité jsou zde starty, tohle není dráha, kde se dá lehce předjíždět, pokud nejezdíte výrazně rychleji než ostatní. V prvním závodě jsem měl dobrý start, ale strávil jsem příliš hodně času za Joshem [Coppinsem – poznámka] a při pokusech o jeho předjetí jsem ztratil hodně energie. Když jsem ho konečně předjel, zbývalo asi osm kol do konce závodu. V posledním kole jsem se dostal přímo za Pourcela. Věděl jsem, že Philippaerts je před ním, tak jsem ho potřeboval přejet. Dvě zatáčky před cílem jsem to podržel a dostal jsem se před něj. Nebylo to blokování, ale bylo to tvrdé předjetí. Start do druhého závodu nebyl dobrý. Musel jsem od startu jezdit hodně tvrdě. Uprostřed závodu jsem začal být hodně unavený, moje nohy již dost bolely. Skončit dvakrát čtvrtý je pro mě na tomto okruhu dobré, věděl jsem totiž, že to bude pro nás náročná Grand Prix. Jsou před námi poslední tři závody, bude to těžké, ale udělám v nich maximum, které dokážu.“

Druhý jezdec týmu Teka Suzuki, Belgičan Ken de Dycker, absolvoval dva velmi náročné závody poté, co ani do jednoho neodstartoval mezi nejlepšími jezdci. V první jízdě vytěžil ze své čtyřicetiminutové jízdy osmé místo, zatímco skvělou jízdou se ve druhém závodě dokázal propracovat až na třetí místo v cíli tohoto závěrečného závodu Grand Prix ČR.

„Dráha mi dnes s vyjetými koleji a různými hrby a boulemi, více svědčila,“ řekl v cíli Ken de Dycker. „Bylo důležité dobře odstartovat, zde je totiž těžké předjíždět. V prvním závodě jsem neměl dobrý start a navíc jsem špatně jezdil. Ve druhém závodě to bylo lepší, jezdil jsem aktivněji a agresivněji. Dlouho jsem jezdil za Stevenem a cítil jsem, že můžu jet rychleji. Bylo ho ovšem obtížné předjet. Několikrát jsem byl hodně blízko u něho, ale nechtěl jsem riskovat kontakt. Nakonec jsem ho předjel a pak dokázal dojet Pourcela, ale udělal jsem chybu. Celkově to dnes nebylo špatné, i když jsem zklamaný, že jsem se nedostal na pódium. Těším se na další závody, kde budou dráhy těžší a více techničtější. Tam můžu znovu získat body, které jsem dnes ztratil.“

Motokrosové Grand Prix má nyní krátkou letní pauzu. Zpět do akce se nejlepší motokrosaři světa vrátí poslední srpnový víkend, kdy se sejdou na zbrusu novém okruhu Fairyhouse, který leží nedaleko irského Dublinu.


Další články sekce