KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 12. srpna do 18. srpna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Tiskové zpráva z testů MotoGP Sepang (pátek)

Foto: tiskové zprávy týmů
Tiskové zpráva z testů MotoGP  Sepang (pátek)
06.02.2009
 

Aktualizace 17:35 Fiat Yamaha, Pramac Racing, Ducati Marlboro, Repsol Honda, San Carlo Honda Gresini, LCR Honda MotoGP Team.

FIAT YAMAHA TEAM

Test Sepang – 2. den
Pátek, 6. února 2009
Teplota vzduchu: 30° Celsia
Teplota asfaltu:  45° Celsia
Vlhkost vzduchu: 75%

Rossi a Lorenzo tvrdě pracují v Sepangu
Jezdci týmu Fiat Yamaha Valentino Rossi a Jorge Lorenzo skončili druhý den testování na okruhu Sepang na 3. a 10. místě, když pokračovali v jejich práci na přípravě M1 modelové řady 2009.
Aktuální Mistr světa Rossi měl velmi pozitivní den, ve kterém důkladně vyzkoušel novou elektroniku. Odpoledne si užíval tvrdého souboje s jeho starým známým Lorisem Capirossim. Navzdory stehům na jeho ruce a patě, dokázal najezdit 40 kol a při nich dosáhnout nejlepšího času 2:01,626, tedy pod aktuálním rekordem okruhu.
Lorenzo měl trochu obtížnější den, když bojoval s nalezením citu pro novou Yamahu a při přizpůsobování novým pneumatikám Bridgestone. Španěl zajel nejlepší čas 2:03,056, ale má naději zlepšit svůj čas ještě zítra, kdy týmy pokračují třetím dnem testování.

Valentino Rossi
3. pozice, čas 2:01,626, 40 kol
„Dnes jsme testovali novou elektroniku, která by mi měla dovolit přidávat plyn dříve. Vůbec to nebylo špatné, ale ještě na tom potřebujeme pracovat a vylepšit to. Dnes odpoledne mě stále ještě trochu bolely stehy, ale má rychlost již byla dobrá a tak jsem šťastný. Ke konci dne jsem si trochu zařádil s Lorisem Capirossim. Jeli jsme společně několik kol a myslím si, že si to užíval, protože mě porazil. Byla to zábava, hodně jsem se pobavil. Bylo to jako za starých, dobrých časů. Dnes jsem nejel simulaci závodu. Pokud mi to můj tělesný stav dovolí, tak to udělám zítra. Možná to zajedu na dvě části, uvidím jak mi to stehy dovolí. Bude zajímavé jet simulaci s novými pneumatikami, ale neočekávám, že to bude o mnoho pomalejší, než v loňském závodě.“

Jorge Lorenzo
10. pozice, čas 2:03,056, 51 kol
„I když jsem se pomalu zlepšoval, bylo to dnes docela obtížné. Tento druhý den jsme pracovali na brzdění, protože jsme poznali, že Valentino brzdí dříve a tak se musíme adaptovat. Potřebuji použít náš čas a pneumatiky k dosažení co možná nejlepšího zlepšení, to ale samozřejmě chtějí všichni. Mé hlavní problémy v tuto chvíli jsou brzdění a rychlost v zatáčkách. Nyní se na motorce ještě necítím nejlépe a to znamená, že nemám důvěru do rychlé jízdy. Vím, že je to ve mě, protože moje motorka není o moc pomalejší, než ta Valentinova a on jede rychleji než já. Samozřejmě, že on Bridgestone používal již v loňském roce a já je jedu teprve nyní, ale i Colin jede rychle, což dokazuje, že motorka je rychlejší. Dnes jsme řešení nenašli, ale máme ještě zítřejší den. Cíl je pokusit se adaptovat a na motorce toho moc neměnit. Pokud se mi podaří trochu vše vylepšit, pak bych se pokusil o simulaci závodu.“

Davide Brivio
Manažer týmu Valentina Rossiho
„Měli jsme dobrý druhý den. Podařilo se nám zde v Sepangu pokračovat v dobrém vývoji motocyklu. Valentino byl schopen jezdit velmi dobře a nakonec i dokončit všechnu práci, kterou jsme měli na dnes naplánovanou. Pokud mu zítra tělesný stav dovolí absolvovat simulaci závodu, budeme mít jasnější představu o tom, kde opravdu jsme. Takže pojďme se na ten zítřek kouknou.“

Daniele Romagnoli
Manažer týmu Jorge Lorenza
„Jorge ještě obtížně nachází důvěru do brzdění a do průjezdu zatáčkami. Vyzkoušeli jsme několik různých nastavení, ale nedokázali jsme řešit naši problémy. Zítra proto použijeme na Yamaze základní nastavení a Jorge se pokusí nějakým způsobem přizpůsobit motorce a pneumatikám.“

Yamaha YZR M1 (Valentino Rossi)

 

PRAMAC RACING

2009 MotoGP World Championship
Sepang – Malajsie
Pátek, 6. února 2009
Canepa se druhý den v Sepangu zlepšil
Kallio není spokojený

Marco Rigamonti – hlavní technik Niccolo Canepy
„Oproti včerejšku se situace zlepšila. Našli jsme typ pneumatik, které se Niccolovi líbily a daly mu více důvěry. Navíc se nám podařilo najít problém s maximální rychlostí, který nás včera trápil. Zítra se zaměříme na motorku a využití její síly na výjezdech ze zatáček. Stoner se trochu odděluje, ale až do posledního sektoru držíme stejnou rychlost jako ostatní jezdci na Ducati. Pokud se nám zítra podaří trochu odkrojit z našeho času, který ztrácíme v prostřední části okruhu, budeme spokojení.“

Niccolo Canepa – jezdec týmu Pramac Racing
„Tento druhý den se nám věci trochu více dařily. Trochu jsme pracovali na nastavení a byly také schopni zlepšit maximální rychlost na dlouhých rovinkách. Ještě nám ovšem trochu chybí, a tak doufám, že zítra nalezneme další zlepšení. Můj pocit se na motorce také zlepšil. Nyní společně s mým technikem analyzujeme data ostatních jezdců, abychom pochopili, kde máme rezervy. Na konci dne jsem se několik kol dokázal držet Lorise Capirossiho a viděl jsem, že v několika zatáčkách jede úplně jinou stopu. Zítra se pokusím trochu změnit svůj styl a uvidím, jestli se zrychlím.“

Mika Kallio – jezdec týmu Pramac Racing
„Dnes jsme ztratili trochu času, protože jsme měli stejný problém jako včera a to trochu omezilo náš výkon. V každém případě jsme udělali práci na několika různých dílech. Ovšem upřímně, po dobrém včerejším výkonu jsem dnes očekával více. Doufám, že zítra vydrží povětrnostní podmínky, a že během dne budeme moci najezdit co nejvíce kol.“

Niccolo Canepa

 

Mika Kallio

 

DUCATI MARLBORO TEAM

Test Sepang – 2. den
Pátek, 6. února 2009

Stoner nejrychlejší i navzdory bolesti, Hayden se zlepšil
Casey Stoner a Nicky Hayden zlepšili své výkony, v náročnějším druhém dni testování na okruhu Sepang. Stoner ještě není zdráv po operaci svého zranění, po které není schopen najednou absolvovat více kol. Hayden velmi dobře zahájil den, pak ovšem bojoval s nastavením, které se zlepšilo až v závěru dne, kdy se v práci přiblížil původním, ranním hodnotám.
Během dne hrozil déšť, nicméně nakonec se celý den jezdilo na suchu. Ve stejný suchý den doufají oba jezdci i pro zítřejší program tohoto testu, ve kterém se chtějí ještě dále zlepšit.

Casey Stoner (Ducati Marlboro Team) 2:01,483 (29 kol)
„Zápěstí mi dělá hodně problémů. Nemohu tvrdě jezdit víc jak dvě nebo tři kola najednou. Tohle je dost těžká práce s nastavením, protože musím každou chvilku jízdu přerušovat. Nakonec se nám nějaká práce na zlepšení GP9 povedla. Nejvíc mi vadilo nastavení zadního kola, ale to se nám právě podařilo zlepšit. Nyní se s tím jezdí snadněji. Ještě ovšem stále nemůžu jezdit tak, jak bych si představoval. Vím ovšem, že až se mi trochu zlepší zdraví, budu schopen tento problém vyřešit. Doufám, že zítra bude zápěstí trochu lepší a já tak budu moci najezdit v kuse více kol. Chci tím potvrdit pozitivní odezvu, kterou jsme dnes z motorky dostali.“

Nicky Hayden (Ducati Marlboro Team) 2:03,034 (58 kol
Hned ráno jsme na použitých pneumatikách udělali zlepšení a já se lehce dostal přes můj včerejší nejlepší čas. Odpoledne jsme naopak s tím trochu bojovali a dále se nám zlepšit nepodařilo. Nemohu tvrdě vyjíždět ze zatáček, protože se mi hned prokluzuje zadní kolo a motorka je pak hodně nestabilní. Na konci dne jsme udělali menší změnu, která vše dost zlepšila a mě se tak podařilo vrátit na lepší časy. Dnes jsem nejezdil 35 kol na jedné přední pneumatice bez jakýchkoliv problémů. Víme, že je před námi mnoho potřebné práce. Vše je pro mě ještě hodně nové – charakteristika motoru, podvozek, pneumatiky, stejně jako to, jakým způsobem pracuje tým. Asi není snadné všechno dát hned dohromady. Budeme tvrdě pracovat a zlepšení se dostaví.“

Casey Stoner

 

Nicky Hayden

 

REPSOL HONDA TEAM

Malaysia training sessions
Test Sepang – 2. den
Pátek, 6. února 2009

Repsol Honda Team pokračuje v malajském pokroku
Po získání čtvrtého nejlepšího času dnešního dne, ukončil Dani Pedrosa předčasně páteční práci. Španělský jezdec a Andrea Dovizioso si výrazně zlepšili časy z předchozího dne.

Druhý den třídenního testu na malajském okruhu Sepang, pracovali oba jezdci týmu Repsol Honda v intenzivní a tvrdé přípravě na hlavní sezonu. Oba jezdci týmu dnes pracovali na nastavené pérování, elektroniky, motorů a dalších různých dílů, stejně jako se intenzivně věnovali testu nových pneumatik Bridgestone.
Test začal v 10:00 hodin a pokračoval až do 17:30, a i když ve 14:30 to vypadalo na přerušení kvůli dešti, zůstala nakonec práce bez povětrnostních problémů.
Oproti včerejšku se dokázal dnes Dani Pedrosa zlepšit a pokračovat na jemném nastavení jeho motocyklu, který byl uzpůsobován k charakteristikám pneumatik Bridgestone. V průběhu dne byl Pedrosa jedním ze čtyř nejrychlejších jezdců, když se střídal se Stonerem, Rossim a Capirossim na pozici nejrychlejšího jezdce. Španělský jezdec se dokázal výrazně zlepšit a nakonec čtvrtým místem zaostat za nejrychlejším Stonerem a jeho Ducati o pouhých 0,3 sekundy. Svůj nejlepší čas dosáhl Pedrosa svým třicátým kolem, z celkového počtu 51 kol.
Na konci dne se poradil Dani se svým týmem a dohodli se na další práci během následujícího testovacího programu. Den tak Pedrosa ukončil s mírným předstihem, což mu dovolilo i úlevu jeho zraněnému levému kolenu. Pedrosa, který si koleno zranil během Grand Prix Austrálie v říjnu 2008, podstoupil na začátku prosince operaci, ze které se nyní zotavuje. Po dvou dnech intenzivní práce měl Pedrosa zítra v plánu závodní simulaci, nicméně s týmem se dohodl na ukončení testování a v pokračování rehabilitace, aby byl v pořádku do příštího testu, který proběhne na okruhu v Kataru 1, 2 a 3. března.
Andrea Dovizioso zlepšil svou pozici na motocyklu, kde se mu nyní příjemně sedí. S lepším pocitem než včera, se Dovizioso dal dnes do testování pneumatik Bridgestone, kterými Anglo-Japonská firma bude zásobovat všechny jezdce MotoGP. Dovizioso najezdil celkem 44 kol, při kterých zlepšil svůj včerejší čas o 0,6 sekundy.

Dani Pedrosa
„Jsem spokojen s dnešní prací. Zaměřili jsme se na podvozek a pérování, ale také jsme pracovali s pneumatikami. Hledali jsme nejlepší varianty k našemu stroji. Dnes jsem se cítil o mnoho pohodlněji a hned od prvních kol jsem mohl jezdit rychleji. Abychom mohli na motorce vyzkoušet všechny díly, museli jsme se takto snažit. Tenhle motocykl znám, je odvozen od loňského stroje. Dává mi to oproti loňskému roku výhodu, protože tehdy to pro mě byly nová motorka. Ukázali jsme na aspekty, které chceme do Kataru vylepšit. Na zítra jsme měli naplánovanou závodní simulací, ale rozhodli jsme se dnes skončit, protože jsem byl schopen jezdit tak maximálně 5, 6 kol v kuse a zítra tak nebudu schopen absolvovat celou závodní vzdálenost. Minulý prosinec jsem podstoupil operaci zraněného levého kolena z pádu na Phillip Islandu. Nyní potřebuji trochu odpočinku.“

Andrea Dovizioso
Dnes jsme se zaměřili na nastavení motorky a pokračovali jsme v práci na podvozku. Našli jsme několik dobrých bodů, ale i několik věcí, které se musí zlepšit. I když jsme nenalezli nejlepší kompromis, dokázal jsem zlepšit své časy. Je to jen dobře, protože jsem dnes dokázal jezdit rychle i s ne zrovna nejlepším nastavením. Zítra budeme pokračovat v testování a já bych rád společně s týmem definoval směr práce pro březnový Katar.“

Dani Pedrosa

 

Andrea Dovizioso

 

SAN CARLO HONDA GRESINI

Pátek, 6. února 2009 – Sepang

Pokračující zlepšení pro San Carlo Honda Gresini jezdce v Sepangu

Jezdci týmu San Carlo Honda Gresini pokračovali dnes v práci na okruhu Sepang, kde probíhá první test roku 2009. Oba pracovali na přípravě strojů MotoGP pro start světového šampionátu, který proběhne v neděli 12. května na okruhu v Kataru.
Toni Elias a Alex de Angelis absolvovali dobrý den, ve kterém pokračovali v práci na nastavení jejich motocyklů a nových pneumatik Bridgestone.
Dobrou práci vykonal Toni Elias, který pracoval na adaptaci na jeho tovární speciál RC212V. Španělský jezdec dokončil 51 kol s pátým nejlepším časem dne. Svůj včerejší nejlepší čas zlepšil o více jak polovinu sekundy.
De Angelis pokračoval ve zlepšení pocitu na jeho motocyklu, a při tom zlepšil svůj včerejší čas o 0,8 sekundy. Těžil z práce na nastavení motocyklu a lepší ovladatelnosti stroje.

Toni Elias, 2:02,886 (52 kol)
„S tímto druhým dnem jsem spokojený. Ještě se musím tomuto motocyklu učit, ale obecně jsem s tímto strojem spokojený. Pokračovali jsme v práci na nastavení motorky a na testu pneumatik, vše za účelem nalezení nejlepší rovnováhy motorky.“

Alex de Angelis, 2:04,396 (48 kol)
„Na konci dne byly pocity rozhodně pozitivní. Po konzultacích s týmem a po několika zásahům do nastavení, to již vypadá, že jdeme správnou cestou. Samozřejmě, že je zde ještě mnoho práce, kterou je potřeba udělat, ale má rychlost se zlepšila. Zatím ještě s tím trochu bojuju, což mě zpomaluje. Nejezdím tak, jak bych chtěl. Na dlouhých rovinkách je znát zlepšení této motorky, ale v pomalých zatáčkách ztrácíme výkon.“

Alex de Angelis

 

Toni Elias

 

LCR HONDA MOTOGP TEAM

Pátek, 6. února 2009
Test MotoGP Sepang

Druhý den v Sepangu pro De Punieta

Typicky vysoké teploty a suchá dráha udělaly nápomocné klimatické podmínky pro jezdce zapojené do druhého dne testování na okruhu Sepang. Celý den bylo schopno vykonávat svou práci všech 19 jezdců, ze kterých byl nakonec nejrychlejší australský jezdec Casey Stoner, který dosáhl času 2:01,483
Randy de Puniet, jezdec týmu LCR Honda, pokračoval v práci na jeho Hondě RC 212V. Svou práci zaměřil především na seřízení vidlic a na test pneumatik. V pokračování procesu učení dokázal Francouz dokončit 48 kol s nejlepším časem 2:04,507 (17. místo). Bohužel postrádal důvěru do pneumatik Bridgestone, což mu nedovolilo zlepšit jeho výkon.

De Puniet: 17. místo – 2:04,507
„Je pro mě velmi obtížné jezdit v těchto podmínkách. Zkoušeli jsme mnoho věcí v nastavení, ale stále máme problémy při nájezdech do zatáček. Nemohu do nich vjíždět tak, jak normálně jezdím. Pokud trochu víc přitlačím, můžu lehce havarovat a to je velmi frustrující. Ovšem jinak výkon motoru vypadá lepší, to mi dává důvěru pro budoucnost. Vím, že můj tým bude tvrdě pracovat na nalezení řešení. Sezona je dlouhá a tohle je jen první test.“

Randy de Puniet

 

 


Další články sekce