KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. června do 17. června.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Tomáš Mikšovský pojede Le Mans za tým RMT Racing

Text a foto Petr Štola
Tomáš Mikšovský pojede Le Mans za tým RMT Racing
08.04.2008
 

Tomáš Mikšovský sice ukončil své působení ve slovenském týmu Maco Moto Racing, slavný závod 24 hodin Le Mans ovšem nakonec stejně pojede.

Služby volného závodníka využije německý tým RMT Racing, který je pravidelným účastníkem Mistrovství světa Endurance a českému fanoušku motocyklových závodů je dobře znám z loňského roku, kdy v jeho barvách startoval při velmi prestižní osmihodinovce v japonské Suzuce náš Jakub Smrž. Na motocyklu Honda CBR 1000RR týmu RMT Racing, se Tomáš Mikšovský již svezl, když na něm absolvoval oficiální testy Mistrovství světa Endurance, které na rozhraní března a dubna proběhly právě na okruhu Le Mans. Start nymburského závodníka v německém týmu byl prozatím dohodnut pouze na zahajovací závod letošní vytrvalostní série, ovšem v jednání jsou i případné další starty v tomto třetím silničním motocyklovém Mistrovství světa.

 

Tomáš Mikšovský:

„Jsem rád, že jsem začal tuto sezonu oficiálními testy třídy EWC, které se konaly minulý týden ve francouzském Le Mans, kde se také pojede první závod vytrvalců. Dohodl jsem se na spolupráci s německým týmem RMT racing, který funguje pod dohledem T. Rotha a přijal jejich nabídku k těmto testům, při kterých jsem  mohl jezdit po boku M. Seidela a D. Suttera. Tento dvoudenní test byl pro mě poznávacím. Cíl prvního dne byl najezdit po dlouhé odmlce co nejvíce kol a přitom se co nejlépe adaptovat v sedle CéBéeRky. Již brzy po několika málo kolech jsem se dostal na čas, který byl nejlepším časem tohoto týmu při loňském testu a to bylo také naším cílem. Po prvním dni jsem měl velice dobré pocity z mé jízdy a nejen z té. Vše probíhalo v klidu a bez větších problémů. Spolupráce s mechaniky byla skvělá a pochválit musím především používané pneumatiky Pirelli, na kterých se jelo opravdu dobře. Druhý den dopoledne jsme ladili podvozek Showa, který se stal změnou dříve používaného tlumení. Závěr druhého dne jsem zajel čas, který předčil mé očekávání. Dostal jsem se daleko za své maximum z loňského závodu a to je pro mě velmi motivující pro nadcházející závod, který začíná 19. dubna. Děkuji celému týmu za systematicky vedenou práci a věřím, že za necelých 14 dní společně odvedeme dobrý výsledek.“

 

Další články sekce