přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 19. února do 25. února.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Tomáš Mikšovský šestý v Le Mans

Tisková zpráva Tomáše Mikšovského
Tomáš Mikšovský šestý v Le Mans
22.04.2008
 

Motocyklový závodník Tomáš Mikšovský absolvoval podruhé v kariéře závod 24 hodin Le Mans a podruhé se mohl radovat z jeho dokončení. Tentokrát byla radost o to větší, že cílem projel na vynikajícím 6. místě.

Tomáš Mikšovský se pro letošní závod 24 hodin Le Mans dohodl na spolupráci s německým týmem Thomase Rotha RMT 21 Racing. Na motocyklu Honda CBR 1000RR Fireblade nastoupil do slavného závodu společně s německým závodníkem Matti Saidlem a Švýcarem Danielem Sutterem. V závodě, v němž ti nejlepší jezdci absolvují přes 3000 kilometrů v plném zatížení, za deště, chladu, sluníčka a horka, ve dne i v noci, dokázal být český jezdec ze středočeského Nymburka tahounem svého týmu, který mu na oplátku svěřil právo startu i průjezdu cílem závodu. Do něj se tým RMT 21 Racing dostal jako šestý tým celkového pořadí a pátý ve třídě EWC, tedy kategorii superbike. Pro Tomáše Mikšovského to znamená obrovský úspěch v jeho kariéře, kterým zároveň posunul i nejlepší umístění českého jezdce v 31 roků staré historii motocyklového závodu 24 hodin Le Mans.

 

Tomáš Mikšovský

„Po nedělním warm-upu mi manažer týmu oznámil, že startovat budu já. Startovat v tomto prestižním závodě tady v Le Mans byla pro mě velká výzva, kterou jsem si užíval. Můj úkol zněl zcela jasně, odstartovat bez sebemenší kolize a po 5 až 10 kolech nastoupit na závodní tempo. Již po několika málo kolech ovšem začalo pršet a tak jsem musel zajet do boxu pro mokré pneumatiky. První moje rozjížďka tedy trvala necelých 90 minut. Závod samotný pak probíhal rychle a plynule. Měli jsme drobnou kolizi v boxu a jeden lehký pád na mokru v Danielova podání. Ale ztratili jsme opravováním jen asi 5 minut. V posledních sedmi hodinách se nám motorka začala přehřívat, ale teplota se dál nezvyšovala a tak jsme všichni doufali, že motocykl v takovém trapu při 100-108°C vydrží. Nakonec dopadlo vše dobře a já měl znovu tu poctu tento závod zakončit. Motocykl fungoval velice dobře a stejně dobře byl připravený celý tým, který si právem zasloužil nečekané, o to krásnější 6. místo v tomto prestižním závodě. Poděkování patří především mým sponzorům, bez kterých bych se tohoto závodu zúčastnit nemohl a všem fanouškům, kteří nám drželi palce a mě povzbudili k lepším výkonům.“

 

Další články sekce