KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. června do 23. června 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Tři prominenti v Portimao chyběli

Text: Jiří Mikšík, Foto: Petr Štola
28.01.2009
 

Na testech superbiků v portugalském Portimao chyběli tři prominentní piloti, kteří by určitě už tak nabitou startovní listinu WSBK ještě obohatili. Jednalo se o Australana Karl Muggeridgeho, Itala Lorenzo Lanziho a španělského pilota Fonsi Nieta. A jak to s nimi vlastně vypadá?

Australan Karl Muggeridge sice v Portimao byl, ovšem jen jako "turista", neboť zde neměl motorku. "Alstare není prostě s motorkou ještě hotova", říkal v Portimau "Muggas". "Ale doufám, že budu moci testovat aspoň před Phillip Island", vysvětloval dále v Portugalsku jezdec týmu Celani-Suzuki. Jinak měl ovšem Australan důvod k radosti, jeho žena Isabelle čeká už druhého potomka do rodiny mistra světa v supersportech 2004. 

Španělský jezdec Fonsi Nieto chyběl rovněž a z úplně stejného důvodu. Ani on neměl hotovou od firmy Alstare kitovou motorku Suzuki. Teď se jistě ptáte, jak to že Suzuki, vždyť poslední zpráva zněla, že pojede vedle Regise Laconiho Ducati v týmu D.F.X. Situace se však trochu zkomplikovala. Španěl pořád doufal, že by na něho zbylo eventuální místo v MotoGP (tým Aspar Kawasaki), z toho ale sešlo. Mezitím už bylo pozdě na nějaký ten superbikový motocykl Ducati. A tak se objevilo třetí řešení, člen rodinného klanu Nietů (vloni celkově šestý v MS) - synovec legendárního Angela - by měl jet, stejně jako o rok předtím Max Neukirchner, třetí motocykl Suzuki (tedy loňskou továrnu) a to v barvách sponzora Pepephone.

Takže relativně nejhůře je na tom italský jezdec Lorenzo Lanzi. 26-ti letý Ital, bývalý tovární pilot Ducati, po loňském neúspěšném roce (až 14. místo v konečné tabulce MS s pouhými 109 body) na motocyklu týmu RG-Ducati, nezískal žádné místo ve startovní listině WSBK 2009. A dokonce se hovořilo o konci kariéry. Naštěstí dostal pomocnou ruku a bude v týmu Stefana Caracchiho jezdit v CIV (italský šampionát) superbikovou MV Agustu F4 a stejný motocykl pojede i v AMA, tedy mistrovství US. Celý plán je ovšem dlouhodobý, legendární tovrána MV Agusta plánuje v roce 2010 účast v seriálu WSBK s motocyklem označeným jako F5.


Další články sekce