KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. února do 24. února 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

V Kataru se jednalo o časovém harmonogramu

Text a foto: Petr Štola
V Kataru se jednalo o časovém harmonogramu
16.03.2009
 

Jednou z možností jak bojovat proti zvyšujícím se nákladům na závodění, je snížit počet tréninků.

Již ve čtvrtek odpoledne, se sešli manažeři supersportových týmů, aby společně se zástupci promotéra WSBK jednali o snížení nákladů na závodění. Páteční úprava programu, která se právě jejich třídy týká, je všemi brána jako „prozatímní“. Konečná podoba závodního víkendu pro rok 2009 bude známa až po jednání se zástupci superstockových týmů, které se uskuteční ve Valencii.

Přestože bylo jednání v Kataru zcela uzavřené všem médiím, podařilo se nám zjistit alespoň jak dopadlo jednání o nejdůležitějším bodě – snížení počtu tréninků pro supersporty a stocky.

Supersport:
Od začátku tohoto jednání bylo jasné, že páteční den přijde s definitivní platností o svůj dopolední program. Bylo otázkou, jaký charakter budou mít zbývající tréninky supersportů, které budou v délce trvání 45 minut. Tovární týmy, především týmy Hondy Ten Kate a Parkalgar, chtěly prosadit jedinou kvalifikaci, před kterou by byly dva volné tréninky (pátek odpoledne a v sobotu dopoledne). Je to samozřejmě logický postup továrních týmů, jejích technika disponuje speciálními díly, které jsou složitější na nastavení a to se provádí při volných trénincích. Tedy tyto týmy žádaly více času na toto nastavení. Proti byly všechny soukromé týmy, včetně našich dvou zástupců, královéhradeckého Intermota a česko-maďarského MS Factory Racing. Nakonec i jejich hlas rozhodl o tom, že se pojede pouze jeden volný trénink (pátek) a dvě kvalifikace (jedna v sobotu dopoledne a druhá v sobotu odpoledne).

Superstock 1000
Tato třída dozná konečnou podobu až při jednání svých zástupců ve Valencii, přesto je již dnes jasné, že i tato třída bude mít v pátek volný trénink a v sobotu dvě kvalifikace. Jejich program bude navíc zkrácen o 10 minut celkového času s tím, že ze které části kvalifikace a jak hodně se ubere, bude definitivně rozhodnuto ve Valencii.

Supersport 600
Tato třída bude současným stavem poškozená nejvíce a dle mého osobního mínění je pouze otázkou času, kdy bude zrušená, či převedená pod jiného organizátora. Malé stocky totiž pojedou pouze kvalifikační trénink v sobotu dopoledne a poté hned závod, který proběhne standardně v sobotu odpoledne (v několika případech bude kvalifikace v sobotu dopoledne a závod až v neděli odpoledne). Startovné a poplatek za pneumatiky se nemění a tak je jasné, že startovní rošt této třídy nebude z nejbohatších. Prozatím je prý do této třídy přihlášeno 23 jezdců. Je však otázkou, nakolik se těmto jezdcům bude vyplácet platit vysoké náklady za dopravu svého přepravního automobilu například až do Španělska, když tam na ně bude čekat 30 minut kvalifikace a poté cca 20 minut závodu.

Superbike:
Tato třída jede dle již oznámeného programu, a tedy beze změn v počtu tréninků a jejich délky. V pátek je jeden volný a kvalifikace, v sobotu nejprve 45 kvalifikačních minut a poté stejný čas volného tréninku, po němž pro vyvolené následují až tři dvanáctiminutové bloky superpole. Vzhledem k odstranění pátečních dopoledních tréninků nižších tříd, je logicky volný trénink třídy superbike přesunut do odpoledního programu.


Další články sekce