přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. července do 23. července.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Yamaha Motor Italia WSBK preview 2008

Tisková zpráva Yamaha Racing
Yamaha Motor Italia WSBK preview 2008
04.02.2008
 

Po dvou velmi úspěšných zimních testech je tovární tým Yamaha Motor Italia World Superbike (YMIT) připravený na další náročnou výzvu.

Již druhý rok se společně představí Japonec Noriyuki Haga a Australan Troy Corser, kteří v poslední sezóně získali 24 pódiových výsledků. Japonská superhvězda Haga přišla o loňský světový titul o pouhé dva body, když jeho kredit zvýšilo šest vítězství v jednotlivých závodech.

 

I přes silné výsledky poslední sezóny prokázali oba jezdci s motocyklem Yamaha YZF R1 další zlepšení při testech v Kataru, které pokračovalo i při testech na okruhu Phillip Island. Tyto dva okruhy jsou i dvě místa, kde se v začátku sezóny 2008 postaví jezdci WSBK k další sezóně tohoto stále více sledovaného šampionátu. Týden před australským závodem (2. března) se 21. ročník superbikového Mistrovství světa roztočí na 5380 metrů dlouhém okruhu Losail v Kataru.

 

V Kataru jezdil zvláště rychle Troy Corser, k němuž se poslední den testování přidal i jeho týmový kolega Noriyuki Haga, zatímco na Phillip Islandu oba jezdci společně s týmem pracovali na doladění ideálního nastavení. Všichni lidé ve vysoce uznávaném týmu YMIT WSB pracovali tvrdě na přípravě motocyklů pro rok 2008 a pomáhali vytvořit ideální odezvy pro výrobce pneumatik a ostatní dodavatele.

 

Superbikový motocykl týmu Yamaha Motor Italia byl v roce 2007 zcela nový model, který v rukách Hagy a Corsera získal pro japonskou továrnu titul mezi výrobci motocyklů. Během zimních testů podstoupila komplexní vývojový program nová verze motocyklu pro rok 2008. Závodní stroj nyní obsahuje zlepšený palivový systém YCC, který je skvělým pomocníkem pro silniční motocykl. Již při prvních testech se tento progresivní materiál ukázal jako velmi pozitivní, s hladkým průběhem výkonové křivky při zvýšeném kroutícím momentu. Zejména velký výkon stroje ve středních otáčkách neustále dostává tento motocykl na zadní kolo, kdy se ovšem udržuje jeho ovladatelnost. Postupný náběh výkonu až do horních pozic ukazuje, že by stroj měl patřit mezi špičku této motocyklové kategorie. Kvůli nedávným změnám technických pravidel mohou čtyřválcové motocykly nyní vážit maximálně 162 kg. Stroj R1 redukoval váhu díky novému kyvnému ramenu, ale i díky novým výfukovým svodům Akrapović, uhlíkovým vzduchovým náfukům a dokonce i nové, velmi lehké elektroinstalaci.

 

Nové kyvné rameno je krokem k další dokonalosti tohoto stroje, který nyní více vyrovnává hmotnost, zvyšuje výkon a zlepšuje životnost pneumatik. Poslední modely tlumičů Öhlins jsou také významným příspěvkem k dokonalosti tohoto motocyklu v oblasti snížení hmotnosti. Jejich zlepšená funkce se již projevila při testovací práci v Austrálii.

 

Zbarvení motocyklu pro rok 2008 vychází z loňské sezóny, pouze k existujícím logům sponzorů Santander, Sika, Akrapović a Fabbri, přibylo logo společnosti Fimer – společnost zabývající se výrobou svařovacích strojů, se kterou Yamaha podepsala tříletou smlouvu.

 

Sezóna 2008 a její 15 zastávek, se chystá být velmi zajímavou podívanou pro všechny fanoušky motocyklového sportu, kteří se jistě těší i čtyři zámořské závody v Kataru, Austrálii, USA a Indonésii, nebo na čtyři místa, která jsou pro superbikový kalendář nová, nebo delší dobu v kalendáři chyběla (Nürburgring, Salt Lake City, Sentul a Portimao).

 

Vyjádření jezdců týmu a jeho vedení před startem sezóny, Vám přineseme zítra....

 

 


Další články sekce