KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. září do 23. září.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Yuki Takahashi je zase nazpět

Text: Jiří Mikšík, Foto: Honda Racing
Yuki Takahashi je zase nazpět
14.04.2008
 

Japonec Yuki Takahashi na jedné ze dvou továrních Hond skončil ve třech letošních závodech nejhůře šestý, v pořadí MS je na čtvrtém místě se ztrátou 20 bodů na Kallia.

V Estorilu skončil Yuki Takahashi s tovární Hondou RS250RW na 6. místě, a to přesto, že v zimě skoro netestoval a japonský motocyklový gigant tuto třídu dvoutaktů v podstatě vypustil. Takže dvojnásobný vítěz Grand Prix z roku 2006, v Le Mans a na Sachsenringu, čelí celé armádě Piaggio Group, tedy Gilerám a Apriliím a třem motocyklům KTM prakticky sám (jeho značkový kolega Ratthapark Wilairot je zatím 16. se ziskem 10 bodů) hodně srdnatě.

Na 986 m dlouhé rovince v Estorilu ztrácel japonský jezdec na nejrychlejšího jezdce dvěstěpadesátek, Švýcara Toma Lüthiho skoro 10 km/h ! A jen pro úplnost, jaké konstantní časy dosahoval Takahashi v Estorilu od třetí kola závodu: rozdíl byl maximálně pouze 1 vteřina. Jen pro zajímavost, u Mika Kallia (3. místo) a Toma Lüthiho (4.) to byly až 2 vteřiny.

"Jsem se svým závodem spokojen, ale přece jen jsem věřil v lepší výsledek. Motocykl byl od mého týmu skvěle připraven. Dobře jsem odstartoval, ale hned v prvním kole mě zpomalila skupina jezdců, a to hlavně v zatáčkách. A bylo hodně těžké je předjet, neboť na rovinkách byli o hodně rychlejší. Musel jsem jet opravdu nadoraz, abych se vůbec udržel vpředu. V závěru závodu mě předjel ještě Lüthi, neboť moje přední pneumatika byla opravdu na konci. Jsem sice zklamán výsledkem závodu, ale tabulka šampionátu z mého pohledu zas tak špatně nevypadá", říkal japonský jezdec, kterého kariéru přibrzdilo vážné zranění nohy, když v letní pauze po vítězství na Sachsenringu 2006 testoval tovární Hondu pro 8 hodinovku v Suzuce a havaroval.

A právě tento japonský mistr dvěstěpadesátek  z roku 2004 byl měl pro příští rok rozšířit startovní listinu královské kubatury MotoGP, buď jako dvojka v týmu Scot JIR (vedle Doviziosa) - v případě jeho předpokládaného odchodu do továrního týmu Repsol Honda, pak jako týmová jednička Scot JIR.


Další články sekce