Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 10. prosince do 16. prosince.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Rozhovor s Tomášem Kubienou

Text: Moto Racing Group Team
Rozhovor s Tomášem Kubienou
10.01.2018
 

Pro Tomáše letošní Dakar skončil. Bohužel opět dřív než na cílové rampě. Co se stalo, jak se cítí a co bude dál?

 
Tomáši, včera si ve 3.etapě Rallye Dakar musel odstoupit pro technickou závodu, jak se cítíš?
No bohužel etapu jsem nedojel, musel jsem znovu vzdát Dakar a smířit se s tím, že podruhé tento velice těžký závod nedojedu. Nezbývá nic jiného než se s tím smířit a dívat se dopředu.
 
Co se vlastně stalo?
Už na počátku etapy to vypadalo, že motor nemá maximální výkon. A na 247 kilometru de facto úplně přestal běžet a vyházel olej.
 
Takže ještě přesně nevíš, příčinu závady.
Nejpravděpodobnější se jeví technická závada na motoru.
 
Myslíš, že to mělo souvislost s technickou závadou v 2.etapě?
Je to jedna z možností, kterou s mechaniky vidíme jako příčinu. Nicméně možností je celá řada a dozvíme se to až po rozebrání motoru.
 
Jinak se ti ale muselo jet dobře, do sedmého WP ses pohyboval na 11. místě.
No, etapa byla pěkná. Terén úžasný. Jelo se mi dobře až na ten maximální výkon, ale i přesto jsem se snažil je tak, abych nějak neztrácel. V hlavě jsem už ale měl myšlenku, že se na to po příjezdu v bivaku budeme muset podívat.
 
Loni si také musel odstoupit pro technickou závadu. Dělali jste nějaké zásadní na tvém QUADu oproti loňskému roku?
Ano, došlo k úplně výměně elektroinstalace, použili jsme závodní jednotku a vyřadili jsme tím spousty senzorů a motůrků, které pro závodní režim nejsou potřeba. Tím jsme ten systém zjednodušili a s tím, že jsme s těmito úpravami najeli dva týdenní závody, jsme věděli, že se změny osvědčili.
 
Během třetí etapy byla relativně velká úmrtnost. Ať už zranění nebo velké množství havárií. Byla tato etapa vážně tak těžká?
Byla hodně zrádná. Bylo tam spousty míst, která nešly vidět a tím že nejedeme po pistách, tak se všechny záludnosti nedají přenést do roadbooku. Člověk se pak nestačil divit, co se před ním objevilo. Pokud máte na pistě nějakou překážku nebo díru, zvýrazní vám to několika vykřičníky a vy si dáte pozor. Takhle se holt nedá předvídat.
 
Jak to vidíš dál?
To nevím. To je předčasná otázka. Nejdřív se musím srovnat s tím, že jsem opět Dakar nedojel. Teprve potom budu řešit a dělat rozhodnutí a poradím se samozřejmě s rodinou. Pak uvidím s týmem, sponzory a tak dále. Určitě na rallye nezanevřu a budu jezdit dál, ale jak to bude přesně s Dakarem, to si zatím nechám projít hlavou.
 
Svými výkony si ale ukázal, že patříš do první desítky možná ještě lépe, nebyla by škoda se na Dakar už nepodívat?
Mám ten pocit taky takový, že bych se do té desítky také patřím. Možná, že kdyby se začalo na pistách a ne v dunách, mohly být výsledky ještě lepší. Příprava na Dakar mě ale zatíží celoročně takovým způsobem, a jelikož mám ještě svoji práci, tak na to nejvíc doplácí rodina. A rodina je pro mě samozřejmě to nejvíc.
 
Chceš ještě něco závěrem říct?
Rád bych samozřejmě poděkoval za podporu jednak své rodině, kamarádům, celému týmu Moto Racing Group, sponzorům a popřát co nejlepší výsledek zbytku týmu. Hlavně aby všichni dojeli do cíle, zdraví a s co nejlepším výsledek a potěšili tak managera týmu Ervína Krajčoviče.