Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. září do 23. září.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

BMW C evolution

Taxt a foto: bmw-motorrad.cz
BMW C evolution
19.02.2018
 

Díky BMW C evolution můžeš zažít městskou mobilitu zítřka již dnes – aniž bys musel dělat jakékoli kompromisy.

 
Díky BMW C evolution můžeš zažít městskou mobilitu zítřka již dnes – aniž bys musel dělat jakékoli kompromisy. Právě naopak: tento elektrický maxiskútr kombinuje udržitelnost, dynamičnost a agilnost v jediném provedení, které přitahuje veškerou pozornost. Umožní ti nechat za sebou nejen výfukové plyny a hluk, ale bez námahy také každé jiné vozidlo v městském provozu. Výkonný, plně elektrický pohon tě rychle doveze do cíle a zajistí přitom čirý požitek z jízdy. A díky dojezdu až 160 kilometrů vydrží zábava po celý den. K tomu navíc získáš čtyři jízdní režimy a inteligentní rekuperaci energie při brzdění a akceleraci. Maximalizovaný jízdní výkon, kompatibilita s životním prostředím, inovativní technologie – C evolution představuje nekompromisní požitek z jízdy.
 
Design, který ztělesňuje budoucnost
Styl C evolution je futuristický, avšak okamžitě rozpoznatelný jako typický zástupce BMW Motorrad. LED světlo denního svícení, LED světla a velký barevný TFT displej zdůrazňují technologický pokrok. Nápadná dělená příď je zatím jasným odrazem genů maxiskútru BMW Motorrad. Nová atraktivní iontová stříbrná metalíza v kombinaci se zdůrazňující elektricky zelenou barvou představují jednoznačné sdělení. Nový vzhled kapotáže dodává elektrickému maxiskútru modernější vzhled. Vysoce kvalitní povrchová úprava a prvotřídní detaily, jako jsou barevné švy sedla nebo tónovaný čelní štít, pěkně završují celkový moderní design.
 
Pohon napájený energií
Na rozdíl od tradičních spalovacích motorů nabízí elektrický pohon C evolution spontánní a velmi přímý převod výkonu. Nemá prodlevu při náběhu točivého momentu. Od okamžiku, kdy si řekneš jeď, máš k dispozici plný výkon.
Při teoretickém vrcholném výkonu 35 kW (48 k) a 72 Nm točivého momentu na „klikové hřídeli“ má na zadním kole ve skutečnosti praktický točivý moment téměř 600 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 120 km/h kvůli optimalizaci spotřeby energie, a tím i dojezdu. Zrychlení z 0 na 50 km/h je sotva 2,8 sekundy – takže nikdo nebude mít lepší náskok, když se na semaforu rozsvítí zelená.
 
Technologie BMW i
Zařízení pro uchovávání energie v BMW C evolution se skládá ze tří modulů, z nichž každý má dvanáct článků lithium-iontové baterie. Díky modulům baterie nejnovější generace s 94 Ah oproti 60 Ah je dojezd C evolution nyní až 160 kilometrů (podle WMTC).
Zcela vodotěsné pouzdro baterie je vyrobeno z hliníku a obsahuje také celý systém elektronického řízení a nabíjení. Jedná se jak o podpůrnou součást podvozku, tak o chránič modulu lithium-iontové baterie při nárazu.
Technologickou inspirací stojící za baterií C evolution byla technologie BMW i. Vysoce kvalitní moduly jsou shodné s těmi používanými u BMW i3, a vyrábějí se ve stejné továrně v Dingolfingu. Součásti systému elektronického řízení byly také přejaty z i3 a i8. Tím se pokryje napětí, proud a teplota, a zajistí se bezpečná aktivace a deaktivace vysokého napětí.
 
Plně nabité potěšení z jízdy
Baterie v BMW C evolution se nabíjí pomocí integrovaného nabíjecího zařízení – ať už z běžné domácí zásuvky, nebo u nabíjecí stanice. Nabíjecí zásuvka konektoru na skútru je kompatibilní s automobilovým konektorem typu 1. Standardní kabel nabíječky má příslušný národní konektor, aby se vešel do klasické domácí elektrické zásuvky. Alternativně je možné použít nabíjecí kabel s režimem 3, takže bude možné použít veřejné nabíjecí stanice nebo nástěnné boxy. Tím získáš přístup k 16A proudu pro rychlejší nabíjení.
Krátká doba nabíjení je zejména praktická při každodenním používání. Stejně jako nový režim Silent Charge, při kterém je nabíjení nepatrně delší, ale mnohem tišší.
 
Poháněno inovacemi
C evolution určuje technologické standardy a je charakterizován svou skvělou univerzálností. Díky čtyřem různým jízdním režimům C evolution nedává prostor přát si něco jiného a slibuje variabilní jízdu, dokonale přizpůsobenou přání jezdce. Avšak inovativní funkce, jako jsou praktický asistent zpátečky a protiskluzové řízení díky asistentu ovládání točivého momentu (TCA), velice ujasňují jednu věc: díky C evolution jsi průkopníkem nového pohybu – nekompromisního z hlediska jízdního výkonu a kompatibility s životním prostředím.
 
Technické specifikace
 
Motor
Konstrukční provedení    Pohonné kyvné rameno s kapalinou chlazeným elektromotorem; synchronní motor s permanentní excitací a povrchovými magnety
Max. výkon    19 kW (26 k)
Max. výkon    35 kW (48 k) při 4 650 ot./min
Max. točivý moment    72 Nm, 0 ot./min až 4 650 ot./min
Norma pro výfukové emise    EURO 4
 
Elektrický systém
Baterie    Vzduchem chlazená lithium-iontová vysokonapěťová baterie
Napětí baterie    133 V (jmenovité)
Nabíjecí kapacita    3 kW, integrované nabíjecí zařízení s pomocným ventilátorem
Nabíjecí technologie    Nabíjecí zásuvka na vozidle typu 1; nabíjecí kabel se síťovým konektorem specifickým pro jednotlivé země
Nabíjecí kabel s 220 V/12 A nabíjecího proudu (standardní)    přibližně 4,5 hodiny na 100 %; 80 % za přibližně 3 hodiny 50 minut
Nabíjecí doba při 220 V/16 A nabíjecího proudu (rychlonabíjecí AC kabel)    přibližně 4 hodiny 10 minut na 100 %; 80 % za přibližně 3 hod 30 min
Sekundární baterie    12 V/8 Ah, bezúdržbová
Alternátor    Transformátor DC/DC integrovaný do nabíječky, 475 W (jmenovitý výkon)
 
Jízda
Maximální rychlost    129 km/h (elektronicky omezovaná)
Zrychlení 0–50 km/h    Přibl. 2,8 s
Zrychlení 0–100 km/h    Přibl. 6,8 s
Spotřeba na 100 km na základě WMTC    9 kWh
Dojezd podle WMTC    160 km
Rekuperace    Automatická rekuperace při jízdě na neutrál a při brzdění
 
Převod výkonu
Sekundární pohon    Pohonné kyvné rameno s ozubeným pásem a ozubeným kolem na zadní nápravě
 
Zavěšení/brzdy
Rám    Hybridní zavěšení s nosným pouzdrem baterie z litého hliníku, přišroubované na podporu hlavu řízení a zadní rám vyrobený z ocelových trubek
Vedení předního kola/odpružení    Vidlice upside down, Ø 40 mm
Vedení zadního kola/odpružení    Jednostranné kyvné rameno s přímo kloubově spojenou pružinovou vzpěrou; pružinovou základnu lze manuálně nastavit do 7 poloh
Délka pružiny, vpředu/vzadu    120 mm/115 mm
Rozvor kol    1 610 mm
Závlek    95 mm
 
Podvozek
Rejdový úhel hlavy    65,9°
Kola    Hliníkový odlitek
Rozměry ráfku, přední    3,50 x 15"
Rozměry ráfku, zadní    4,50 x 15"
Pneumatika, přední    120/70 R 15
Pneumatika, zadní    160/60 R 15
Brzda, přední    Dvoukotoučová brzda, průměr 270 mm, dvoupístkový plovoucí třmen
Brzda, zadní    Jednokotoučová brzda, průměr 270 mm, dvoupístový plovoucí třmen
ABS    ABS BMW Motorrad
 
Rozměry/hmotnosti
Délka    2 190 mm
Šířka (včetně zrcátek)    947 mm
Výška (bez zrcátek)    1 255 mm
Výška sedla při hmotnosti nenaloženého motocyklu    765 mm (komfortní sedlo (OE/příslušenství): 785 mm)
Délka podsedlového oblouku při hmotnosti nenaloženého motocyklu    1 745 mm (komfortní sedlo (OE/příslušenství): 1 770 mm)
Hmotnost nenaloženého motocyklu, plně natankovaného, včetně provozních náplní    275 kg
Max. přípustná hmotnost    445 kg
Max. zatížení (se standardní výbavou)    170 kg