Kawasaki Ninja 400 MY
Text a foto: Kawasaki CZ
19.09.2018
Ninja 400 je vyvinutá tak, aby svým designem a charakterem zapadla mezi ostatní Kawasaki supersporty.
Díky novému motoru i podvozku má nyní vyšší výkon a nižší hmotnost než předchůdce, dokonce kroutící moment je vyšší o 40%. Ninja 400 nabízí nejen slušný výkon, krásný vzhled, LED světla, ale i díky příjemnému sportovnímu posazu a skvělé ovladatelností si na ní užijete spoustu zábavy.
Inspirovaná vlajkovou lodí řady Ninja
Dechberoucí vzhled byl odjakživa silnou stránkou modelů Ninja bez ohledu na objem motoru. Nová Ninja 400 se inspirovala futuristickým stylem legendární Ninja H2. Mohutnější kapotáž poutá pozornost a vytváří dojem o dost silnějšího stroje. Tento dojem jen podtrhuje prvotřídní design, výjimečné zpracování. Nová Ninja 400 plně obstojí v porovnání s motocykly vyšší třídy s větším objemem.
Přední LED světlomety
Kromě toho, že zvýrazňují agresivní design Ninji 400, nové úzké světlomety (dálkové i potkávací) lépe a výrazněji osvětlují cestu před vámi a přispívají k celkově lepší viditelnosti na cestě.
Luxusní kokpit
Nová Ninja 400 je vybavena stejným přístrojovým panelem jako větší Ninja 650, což jen zvýrazňuje kvalitu zhotovení nového modelu. Přístrojový panel disponuje velkým a čitelným otáčkoměrem, ukazatelem zařazené rychlosti a přehlednou multifunkční LCD obrazovkou.
Výkon
Nová Ninja 400 přichází s úplně novým a přepracovaným motorem o objemu 399 cm3, který je charakteristický vyvážeností výkonu a ovladatelností. Nový motor přináší vyšší výkon v celém spektru otáček při porovnání s jeho předchůdcem. Hladký chod a předvídatelné reakce jen podtrhují příjemně ovladatelný charakter motoru.
Výkonný řadový dvouválec
Zvětšení objemu na 399 cm3 přináší výrazné zvýšení výkonu v porovnání s předchůdcem, přičemž stále pohodlně splňuje podmínky kategorie A2. Zvýšení výkonu vhodně doplňuje přátelský charakter motoru, plynulá odezva na plyn, silný kroutící moment od nízkých otáček a to všechno má jediný cíl – přinést novým i zkušeným jezdcům zážitek z jízdy.
Lehký příhradový rám
Ninja 400 má nový příhradový rám, který konstrukčně vychází z rámu použitého na Ninja H2. Tento typ rámu byl použit s cílem zabezpečit optimální tuhost při zachování co nejnižší hmotnosti. Motor je pevně namontovaný v rámu a tvoří jeho součást. Tento nový rám výrazně přispívá k celkově nízké hmotnosti motocyklu Ninja 400.
Kola a brzdy
Přední brzdy
Přední poloplovoucí φ310 mm brzdový kotouč (brzdový kotouč stejné velikosti je použitý i na ZZR1400) je garancí výjimečné brzdné síly. Nový brzdový válec zlepšuje ovladatelnost brzdné soustavy, zatímco vhodně zvolené rozměry a materiál brzdových hadic zabezpečují optimální citlivost. Nová Ninja 400 je vybavena poslední generací ABS od Nissinu, která je nejmenší a nejlehčí na trhu.
Zadní brzda
Zadní φ220 mm brzdový kotouč je pod kontrolou dvou-pístkového brzdiče.
Kola
Stylové 5-ti paprskové kola, podobně jako má Ninja 650 snižují celkovou neodpruženou hmotnost motocyklu, zatímco jejich zvýšená tuhost poskytuje lepší stabilitu a ovladatelnost v zatáčkách.
Podvozek
Přední vidlice
Díky nové pevnější přední vidlici bylo možno eliminovat držák předního blatníku, což pomohlo ušetřit hmotnost.
Optimalizovaný úhel sklonu řízení přispívá k lehčímu a zábavnějšímu ovládání motocyklu.
Zadní odpružení
Nové zadní odpružení zlepšuje kvalitu a pocit z jízdy. Nastavitelné předpětí umožňuje jezdci tuhost a výšku, která mu vyhovuje, ať už jezdí sám nebo ve dvou. Tlumič je jednoduše nastavitelný pomocí nářadí, dodávaného spolu s motocyklem.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE
Motor
Typ motoru Kapalinou chlazený, 4-taktní, dvouválcový, paralelní
Zdvihový objem 399 cm³
Zdvihový objem 399 cm³
Vrtání x zdvih 70 x 51,8 mm
Kompresní poměr 11.5:1
Ventilový rozvod DOHC, 8 ventilů
Palivový systém Vstřikování paliva: Ø 32 mm x 2 se dvěma škrticími klapkami
Způsob starování Elektrický
Mazání Tlakové mazání, mokrá kliková skříň
Gear Výkon & Převodovka
Maximální výkon 33,4 kW {45 PS} / 10.000 min
Maximální točivý moment 38 N•m {3,9 kgf•m} / 8.000 min
CO2 emise 100 g/km
Převodovka 6 rychlostí
Sekundární převody Utěsněný řetěz
Primární převodový poměr 2.219 (71/32)
Převodový stupeň 1. 2.929 (41/14)
Převodový stupeň 2. 2.056 (37/18)
Převodový stupeň 3. 1.619 (34/21)
Převodový stupeň 4. 1.333 (32/24)
Převodový stupeň 5. 1.154 (30/26)
Převodový stupeň 6. 1.037 (28/27)
Sekundární převodový poměr 2.929 (41/14)
Spojka Mokrá lamela, manuální
Suspensions Brzdy & Odpružení
Brzdy, přední Jeden 290 mm kotouč. Dvojpístkový třmen
Brzdy, zadní Jeden 220 mm (tl.5 mm) kotouč. Dvoupístkový třmen, Tokico
Odpružení, přední 37 mm teleskopická vidlice
Odpružení, zadní Odpružení Link Uni-Trak s plynovým tlumičem a 5-polohovým nastavitelným předpětí.
Dimensions Rám & Rozměry
Typ rámu Příhradový, vysokopevnostní ocel
Stopa 92 mm
Zdvih předního kola 120 mm
Zdvih zadního kola 130 mm
Pneumatika, přední 110/70R17 M/C 54H
Pneumatika, zadní 150/60R17 M/C 66H
Pneumatika, zadní 150/60R17 M/C 66H
D x Š x V 1.990 x 710 x 1.120 mm
Rozvor 1.370 mm
Světlá výška 140 mm
Objem palivové nádrže 14 litrů
Výška sedadla 785 mm
Pohotovostní hmotnost 172 / 174 kg (ABS)