přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. listopadu do 31. prosince.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Kawasaki Ninja ZX-10R KRT Replica 2017

Text a foto: Kawasaki CZ
Kawasaki Ninja ZX-10R KRT Replica 2017
12.06.2017
 

Ninja ZX-10R jasně ukázala svůj závodní potenciál svými vynikajícími výsledky v mistrovství světa superbiků.

 
ZX-10R je zrozena z partnerství právě Kawasaki Racing Teamu a továrny Kawasaki. Je vyladěna mistry světa Jonathanem Reou a Tomem Sykesem. ZX-10R KRT Replica je v barvách ala Kawasaki World Superbike. TAK BLÍZKO k motocyklu z WSBK ještě nikdy nebyla.
 
- S-KTRC: 5 stupňová kontrola trakce s gyroskopem Bosch IMU
- wheelie control pro maximální akceleraci s přizvednutým kolem
- elektronický plyn spolupracující s gyroskopem IMU a ECU
- 330mm brzdy Brembo M50 s asistentem při brzdění v zatáčce
- přední vidlice z WSBK s externí nádobkou
- kazetová převodovka
- KEBC: nastavitelné brzdění motorem
- KLCM: Launch Control – asistent při rozjezdu (3 módy)
- jednosměrný Quick Shifter (s racing jednotkou obousměrný)
- nastavitelný úhel řízení a kyvné vidlice (s racing příslušenstvím)
- KIBS: adaptivní ABS (odpojitelné racing příslušenstvím)
 
Buďte blíže k týmu Kawasaki
Ninja ZX-10R jasně prokázala svůj potenciál na okruzích svými vynikajícími výsledky v mistrovství světa Superbike (WSB), kde jezdci Kawasaki naprosto dominovali v letošní sezóně, a kdy vyhráli jak titul Jonathanem Rea, tak i pohár výrobců.
 
Nejbližší model ke strojům série WSB
Kapalinou chlazený, 4-taktní in-line čtyřválec s objemem 998 cm3 nabízí lineární přenos výkonu. Pro maximální účinnost na trati byla velká pozornost věnována zajištění optimální ovladatelnosti motoru během všech fází jízdy: zavření škrtící klapky, dosažení středních otáček a následného otevření škrtící klapky. Horní rozsah je ve vyšším spektru otáček, což eliminuje diferenci otáčkových křivek, která dříve omezovala jezdce při otevírání škrtící klapky.
 
Výkon & zrychlení
Nově od roku 2011, má Ninja ZX-10R ohromující výkon motoru s vyváženou ovladatelností při vysokých otáčkách. Nový motor udržuje tuto podstatnou vlastnost, ale nabízí i silnější rozsah v nižších i středních otáčkách.
 
Zvýšená brzdná síla. Zvýšená ovladatelnost.
Duální monoblok třmeny Brembo M50 upínají větší, ø330 mm kotouče, se speciálně vyrobenou radiální pumpou a vysoce kvalitními ocelovými lanky v závodní kvalitě posouvají brzdný výkon stroje na novou úrověň.
 
Elektronické hlavy válců
Plně elektronický systém ovládání škrticí klapky umožňuje ECU optimální dávkování obou složek palivové směsi - pohonných hmot (přes vstřikovače paliva) a vzduchu (přes škrtící klapky) do motoru. Ideální vstřikování paliva a nastavení škrticí klapky ve výsledku nabízí hladký, přirozený chod motoru a jeho ideální výkon. Systém také významně přispívá ke snižování emisí.
 
V souladu s EURO 4
Motor je citlivější a rychleji se dostává do otáček, díky čemuž snadněji akceleruje, brzdí a drží výkon v zatáčkách. Zpětná vazba od WSBK továrních závodních strojů Kawasaki a pokračujícího výzkumu vývoje přispěla ke zvýšení výkonu a splnění emisní normy Euro 4. Titanové teplotně stálé vývody a tlumiče přispívají k výkonu, dlouhé trvanlivosti a nízká hmotnosti.
 
Závodní tlumiče
Ninja ZX-10R se vyznačuje novou přední vidlicí vyvinoutou spolu se Showa během WSBK šampionátu. Tato technologie zažívá u Ninja ZX-10R masový výrobní debut. Nová přední vidlice Showa je doplněna nejnovějším zadním tlumičem Showa a novým BFRC lite.
 
Geometrie rámu přizpůsobená ovládání
Revidovaná geometrie rámu posouvá hlavu řízení blíže k jezdci a prodlužuje kyvnou vidlici, čímž je tlak přenesen víc do přední části motocyklu a motocykl je následně stabilnější a lépe ovladatelnější.
 
Showa BFRC lite
Horizontální Back-link zadní tlumič nabízí vynikající výkon a zároveň přispívá k masové centralizaci.
 
Nový Showa BFRC lite zadní tlumič je lehčí, mnohem kompaktnější verzí dřívějšího modelu. Tlumič nabízí řadu výhod, a to především:
- Zvýšení jízdního komfortu
- Zvýšení trakce
- Nezávisle nastavitelnou komprese a tlumení odskoku
- Snížení hmotnosti
 
Lehčí kliková hřídel
Kromě přínosu pro zrychlování a zpomalování, umožňuje snížení setrvačného momentu v klikové hřídeli také snadnější ovládání motocyklu. Se sníženým kroutící momentem rotující klikové hřídele je  manipulace lehčí a motocykl živější.
Kliková hřídel má o 20% nižší moment setrvačnosti. Tato revize - jedna z nejvýznamnějších změn, které přináší zpětné vazby od WSB továrního týmu Kawasaki - je přínosem pro celkovou výkonnost motocyklu.
 
Ideální pevnost
Dynamický modelovací program Kawasaki byl použit k určení napětí, které je vedeno pneumatikou na kyvnou vidlici, při využití plného potenciálu stroje na okruhu. Následně byla tato data využita pro moderní analýzu dynamické tuhosti, díky čemuž šlo přesně určit potřebnou tloušťku a velikost stěny pro ideální boční a torzní tuhost.
 
Hliníková kyvná vidlice
Delší (+15.8 mm) kyvná vidlice přispívá k zvýšení tlaku v přední části motocyklu. Výhody lze poznat zejména při brzdění, zatáčení a překlápění motocyklu z jedné strany na druhou.
 
KCMF
S použitím nejnovějšího modelovacího softwaru a zpětné vazby od kompaktní Bosch IMU (Inertní měřící jednotky), KCMF sleduje parametry motoru a podvozku během náklonu - od začátku náklonu, přes nejnižší bod až po jeho dokončení - a moduluje brzdné síly a výkon motoru, čímž usnadňuje hladký přechod ze zrychlení na brzdění a zase zpátky. Díky tomu usnadňuje jezdcům udržování zamýšlené stopy
 
Inertní měřící jednotka BOSCH
Inertní měřící jednotka Bosh se v modelech 2017 přehoupla do vyšší generace - z původního systému nastavení a následné reakce do systému se zpětnou vazbou. Díky tomu umožňuje jezdci více využít potenciál svého stroje.
 
Veškerý potenciál stroje bez omezení
Inertní elektronická jednotka nové Ninja ZX-10R má větší kapacitu pro uložení vlastností motocyklu a jeho chování na trati tak, aby nabídla veškerý možný potenciál tohoto Superbiku na trati bez jakýchkoliv omezení.
 
Elektronický tlumič hlavy řízení ÖHLINS
Speciálně vyvinutý elektronický tlumič hlavy řízení Öhlins je určen k optimální úrovni tlumení na základě rychlosti motocyklu a stupni zrychlení či zpomalení. Revidované nastavení je optimalizováno pro závodní tratě a větrné podmínky.
 
Rychlořazení KQS (Kawasaki Quick Shifter)
Inovovaný bezkontaktní systém KQS umožňuje snadné řazení nahoru a dolů, což přispívá ke zvýšení sportovního výkon. Systém detekuje aktuální pozici řadící rukojeti a v případě dosažení mezní hranice vysílá do elektronické řídící jednotky signál tak, že je možné řadit bez použití spojky.
 
Aerodynamická kapotáž
Větší horní kapotáž zlepšuje aerodynamiku a nabízí nižší cdA (koeficient aerodynamického odporu) než předchozí model. Zvýšená ochrana proti větru umožňuje jezdci hladší změnu pozice při jízdě na trati.
 
TECHNICKÉ SPECIFIKACE
 
Motor
Typ motoru    Kapalinou chlazený, 4-taktní, čtyřválcový řadový
Zdvihový objem    998 cm³
Vrtání x zdvih    76 x 55 mm
Kompresní poměr    13.0:1
Ventilový rozvod    DOHC, 16 ventilů
Palivový systém    Vstřikování paliva: Ø 47 mm x 4 duální vstřikování
Způsob starování    Elektrický
Mazání    Tlakové mazání, mokrá kliková skříň s olejovým chladičem
 
Brzdy & Odpružení
Brzdy, přední    Plovoucí kotouče 330 mm. Radiální čtyřpístkový třmen, monoblok Brembo M50.
Brzdy, zadní    Jeden 220 mm (tl.5 mm) kotouč. Jednopístkový třmen
Odpružení, přední    43 mm obrácená vidlice s externí kompresní komorou, předpětí, komprese a odskok plně nastavitelné
Odpružení, zadní    Horizontální Back-link s BFRC plynovým tlumičem, externí reservoár. Nastavení odskoku: plynulé, Předpětí pružiny: plně nastavitelné.
 
Výkon & Převodovka
Maximální výkon    147,1 kW {200 PS} / 13.000 min
Maximální točivý moment    113,5 N•m {11,6 kgf•m} / 11.500 min
Maximální výkon s RAM air    154,4 kW {210 PS} / 13.000 min
Spotřeba paliva    5,9 l/100 km
CO2 emise    162 g/km
Převodovka    6 rychlostí, kazetový
Sekundární převody    Utěsněný řetěz
Primární převodový poměr    1.681 (79/47)
Převodový stupeň 1.    2.600 (39/15)
Převodový stupeň 2.    2.214 (31/14)
Převodový stupeň 3.    1.944 (35/18)
Převodový stupeň 4.    1.722 (31/18)
Převodový stupeň 5.    1.550 (31/20)
Převodový stupeň 6.    1.391 (32/23)
Spojka    Mokrá lamela, manuální
 
Rám & Rozměry
Typ rámu    Dvojitá vzpěra, litý hliník
Stopa    107 mm
Zdvih předního kola    120 mm
Zdvih zadního kola    114 mm
Pneumatika, přední    120/70ZR17M/C (58W)
Pneumatika, zadní    190/55ZR17M/C (75W)
Úhel natočení L/P    27° / 27°
D x Š x V    2.090 x 740 x 1.145 mm
Rozvor    1.440 mm
Světlá výška    145 mm
Objem palivové nádrže    17 litrů
Výška sedadla    835 mm
Pohotovostní hmotnost    206 kg