KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 9. prosince do 15. prosince 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Nová Honda CBR1000RR-R Fireblade SP

Text a foto: Honda CZ
Nová Honda CBR1000RR-R Fireblade SP
28.11.2019
 

Stroj zrozen k závodění – nová Honda CBR1000RR-R Fireblade SP.


Přepínatelné režimy ABS
Aby byl systém ABS flexibilní, zahrnuje systém pro omezení ztráty kontaktu zadního kola s vozovkou (RLC) a dále dva přepínatelné režimy. Režim SPORT se zaměřuje na silniční jízdu s vysokou brzdnou silou a nízkým houpáním, režim TRACK nabízí vysoce účinné a výrazné brzdění při mnohem vyšších okruhových rychlostech. Oba režimy řídí šestiosá jednotka měření setrvačnosti (IMU).

Elektronicky řízené odpružení Öhlins druhé generace (S-EC)
Vidlice Öhlins NPX využívá systém tlakového tlumení, který minimalizuje kavitaci, což vede ke stabilnější regulaci tlumení a lepší absorpci nárazů při vysokých rychlostech. Získáte také lepší cit pro přilnavost přední pneumatiky. Zadní tlumič je také značky Öhlins. Horní úchyt se připojuje k zadní části motoru, a umožňuje tak lepší ovladatelnost při vysokých rychlostech.

Řízení kontroly rozjezdu a prokluzování kol na rychlé rozjezdy
Model CBR1000RR-R Fireblade SP je vybaven systémem řízení kontroly rozjezdu a prokluzování kol ke startům při závodech. Ten omezuje otáčky motoru vždy při 6 000, 7 000, 8 000 a 9 000 ot/min, a to i při plně otevřené škrticí klapce, což vám umožní soustředit se na samotné uvolnění spojky. Standardně je také vybaven rychlořazením s parametry optimalizovanými k jízdě na závodní dráze a k dokonalé spolehlivosti.

Přední brzdové třmeny Brembo Stylema
Neuvěřitelnou brzdnou sílu zajišťují nejnovější monoblokové čtyřpístkové radiální přední brzdové třmeny Brembo Stylema – doplněné brzdovou páčkou a hlavním válcem Brembo. Třmeny udržují tuhost, avšak jsou o 7 % lehčí a mají menší objem vnitřní kapaliny umožňující bezprostřední reakci.

Kyvná vidlice inspirovaná modelem RC213V-S
Hliníková kyvná vidlice – založená na konstrukci používané u modelu RC213V-S – je s délkou 622,7 mm o 30,5 mm delší, avšak váží naprosto stejně jako předchozí konstrukce. Její horizontální tuhost je o 15 % nižší a vertikální tuhost udržuje neuvěřitelnou přilnavost zadní pneumatiky – a s ní i pocit kontroly.

ZÁVODNÍ DRÁHA JE VAŠÍM HŘIŠTĚM
Tímto žijete – a skutečně ožíváte. Výkon znamená všechno, takže kdykoli dostanete příležitost nabrat rychlost.

Vytvořili jsme pro vás nový model CBR1000RR-R Fireblade SP. Začíná ve stejném startovacím pruhu jako CBR1000RR-R – což znamená technologii MotoGP u motoru, podvozku a v aerodynamice. Přidali jsme ale ještě elektronické odpružení Öhlins (S-EC) druhé generace a k němu vylepšené uživatelské rozhraní, aby bylo možné systém individuálně využívat. Dále novou sadu úprav brzd v balíčku Brembo s předními brzdovými třmeny Stylema, brzdovými páčkami a zadním třmenem. Model CBR1000RR-R SP není konstruován s ohledem na potřeby silničního jezdce – patří na závodní trať. Je sice schválen k provozu na veřejných komunikacích, má osvětlení, ukazatele směru, plnobarevný TFT displej a klíč Honda Smart Key, ale zůstává naším dokonalým vyjádřením čisté supersportovní agrese. Užijte si to.

Zobrazit technické údaje

    Motor

    Vrtání × zdvih (mm)   81 mm x 48,5 mm

    Karburace     PGM-FI

    Kompresní poměr     13,0 : 1

    Zdvihový objem motoru (cm3)          999,9 cm3

    Motor           Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový čtyřválec DOHC

    Systém zapalování   Elektronické zapalování, digitální tranzistor

    Kapacita oleje (litry) 3,8 l

    Startér          Elektrický

    Vrtání škrticí klapky 52 mm

 

    Kola

    ABS System            dvoukanálové ABS s IMU

    Přední brzdy             330mm kotouč s radiálním čtyřpístkovým třmenem Brembo

    Zadní brzdy 220mm kotouč s dvoupístkovým třmenem Brembo

    Přední zavěšení        Teleskopická vidlice Ohlins NPX S-EC s průměrem vnitřní trubky 43 mm

    Zadní zavěšení         Ohlins TTX36 S-EC Pro-Link

    Přední pneumatiky    PIRELLI DIABLO SUPERCORSA SP (V3) BSRS11

    Velikost přední pneumatiky   120/70-ZR17

    Velikost zadní pneumatiky    200/55-ZR17

    Zadní pneumatiky     PIRELLI DIABLO SUPERCORSA SP (V3) BSRS11

    Přední kola   17" 3,5

    Zadní kola    17" 6,0

 

    Rozměry a hmotnost

    Kapacita akumulátoru (V – Ah)          12-2Li-ion

    Úhel sklonu 24,1°

    Rozměry (D × Š × V) (mm)    2 099 mm x 762,4 mm x 1 136 mm

    Typ rámu      Hliníkový dvojitý nosník

    Objem palivové nádrže (litry)             16,1 litru

    Spotřeba paliva        6,21 l/100 km

    Světlá výška (mm)    118,6 mm

    Světlomety   LED

    Pohotovostní hmotnost (kg)             201,3 kg

    Výška sedla (mm)     831 mm

    Závlek (mm)             101,4 mm

    Rozvor (mm)            1455 mm

 

    Převodovka

    Spojka         Vícelamelová hydraulická v olejové lázni

    Ovládání spojky       Lanko

    Stálý převod            Řetěz

    Převodovka 6 rychlostí

    Typ převodovky       Manuální převodovka

 

    Přístroje a elektronika

    12V Zásuvka            Volitelná USB zásuvka

    Přístroje       Barevný TFT dislej

    Zadné světlo            LED

    USB zásuvka            Volitelné