přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. listopadu do 31. prosince.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Nová Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018

Text a foto: Kawasaki CZ
Nová Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018
27.11.2017
 

Kawasaki ve spolupráci se závodním týmem WSBK Kawasaki se podíleli na vývoji nové ZX-10R SE. Ta je vybavena semi aktivním elektronickým podvozkem. Na trati i na silnici se semi aktivní systém KECS během okamžiku dokonale přizpůsobí vašemu stylu a daným podmínkám.

 
Hliníkový dvojitý páteřový rám
Upravená geometrie, hlava řízení blíže k řidiči a delší kyvná vidlice přesouvají více hmotnosti na přední kolo, což zlepšuje stabilitu při vjezdech do zatáčky a zvyšuje vaši sebedůvěru na trati.
 
Kyvná vidlice s optimalizovanou tuhostí
Hbitá ovladatelnost je dána kyvnou vidlicí s tuhostí optimalizovanou podle dynamických analýz Kawasaki.
 
Elektronicky ovládaný plyn
Díky elektronicky ovládanému plynu pouští řídicí jednotka do motoru vždy ideální poměr vzduchu a benzínu. Tento systém také umožňuje preciznější funkci S-KTRC, stejně jako použití nových systémů KLCM či KEBC.
 
Skvěle čitelná přístrojová deska
Dominantním prvkem je výborně viditelný otáčkoměr z LED diod s nastavitelným indikátorem správného řazení. Displej informuje o všech nových funkcí ZX-10R.
 
Motor odladěný na okruh
V roce 2011 zbrusu nový čtyřválec šokoval svým vysokým výkonem a snadnou ovladatelností. Ten prošel úpravou a nyní nabízí mnohem víc točivého momentu ve spodních otáčkách a díky lehčí klikové hřídeli jde rychleji do otáček. Plní přísnou normu Euro 4.
 
Šestiosá elektronika Bosch IMU
Maličká krabička se senzory dokáže měřit a počítat pohyb motocyklu v šesti osách, což tvoří jedinečný základ pro všechny podpůrné elektronické systémy, které jezdci pomáhají zajet traťový rekord kdekoli a kdykoli.
 
Elektronický tlumič řízení
Abyste měli řídítka vždy pevně v rukách, ať jedete jakoukoli rychlostí, akcelerujete či brzdíte, k tomu napomáhá elektronicky ovládaný tlumič řízení Öhlins.
 
Špičkový brzdový systém Brembo M50
ZX-10R používá nejlepší brzdový systém: monoblokové třmeny Brembo M50, velké 330mm kotouče, radiální pumpu a opletené hadice.
 
Management zatáčení
S použitím nejnovějšího modelovacího softwaru a zpětné vazby od měřící jednotky Bosch IMU, která poskytuje realistický obraz orientace motocyklu, KCMF sleduje parametry motoru a podvozku v celé zatáčce od bodu kdy začínáte brzdit, sklánět motocykl, přes vrchol zatáčky, až po vyjetí z ní. Přitom moduluje brzdnou sílu a výkon motoru, čímž usnadňuje hladký přechod mezi brzděním, průjezdem zatáčkou a akcelerací. Díky tomu usnadňuje jezdci udržet motocykl v předem zvolené stopě. Systém KCMF dohlíží a spolupracuje s dalšími systémy:
- KTRC (řízení kontroly trakce a zvedání předního kola)
- KIBS (inteligentní brzdový systém s rozkladem brzdného účinek v jízdě zatáčkou)
- KEBC (Kawasaki Engine Brake Control upravuje brzdný účinek motoru)
- KLCM (Kawasaki Launch Control asistent rozjedu, pouze u modelu SE)
 
Titanový výfuk
Svody a koncovka výfuku z titanu, odolného vysokým teplotám, přispívají k vysokému výkonu, trvanlivosti, nízké hmotnosti a centralizaci hmoty.
 
Aerodynamická kapotáž
Větší vrchní kapota se efektivněji zařezává do proudu vzduchu a lépe chrání řidiče na rovině i v nájezdech do zatáček.
 
Kazetová převodovka
Závodní kazetová převodovka umožňuje změnu převodových poměrů podle charakteru trati a lze ji vyjmout, aniž byste museli půlit motor.
 
 
Technická specifikace
 
Motor
Typ motoru    Kapalinou chlazený, 4-taktní, čtyřválcový řadový
Zdvihový objem    998 cm³
Vrtání x zdvih    76 x 55 mm
Kompresní poměr    13.0:1
Ventilový rozvod    DOHC, 16 ventilů
Palivový systém    Vstřikování paliva: Ø 47 mm x 4 duální vstřikování
Zapalování    Digital
Způsob starování    Elektrický
Mazání    Tlakové mazání, mokrá kliková skříň s olejovým chladičem
 
Výkon & Převodovka
Maximální výkon    147,1 kW {200 PS} / 13.000 min
Maximální točivý moment    113,5 N•m {11,6 kgf•m} / 11.500 min
Maximální výkon s RAM air    154,4 kW {210 PS} / 13.000 min
Spotřeba paliva    5,9 l/100 km
CO2 emise    162 g/km
Převodovka    6 rychlostí, kazetový
Sekundární převody    Utěsněný řetěz
Primární převodový poměr    1.681 (79/47)
Spojka    Mokrá lamela, manuální
 
Brzdy & Odpružení
Brzdy, přední    Plovoucí kotouče 330 mm. Radiální čtyřpístkový třmen, monoblok Brembo M50.
Brzdy, zadní    Jeden 220 mm (tl.5 mm) kotouč. Jednopístkový třmen
Odpružení, přední    43 mm obrácená vidlice s externí kompresní komorou, předpětí, komprese a odskok plně nastavitelné
Odpružení, zadní    Horizontální Back-link s BFRC plynovým tlumičem, externí reservoár. Nastavení odskoku: plynulé, Předpětí pružiny: plně nastavitelné.
 
Rám & Rozměry
Typ rámu    Dvojitá vzpěra, litý hliník
Stopa    107 mm
Zdvih předního kola    120 mm
Zdvih zadního kola    114 mm
Pneumatika, přední    120/70ZR17M/C (58W)
Pneumatika, zadní    190/55ZR17M/C (75W)
Úhel natočení L/P    27° / 27°
D x Š x V    2.085 x 740 x 1.145 mm
Rozvor    1.440 mm
Světlá výška    145 mm
Objem palivové nádrže    17 litrů
Výška sedadla    835 mm
Pohotovostní hmotnost    206 kg