CzechBike.cz Paddock Blue 2018 150x950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 7. října do 13. října 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Jakub Kornfeil v Thajsku dvanáctý

Tisková zpráva Jakuba Kornfeila
Jakub Kornfeil v Thajsku dvanáctý
06.10.2019
 

Když 8 je vlastně 12 a nebo ještě jinak?


Jeden by ani nepotřeboval mít křišťálovou kouli k tomu, aby z určitou jistotou dokázal plus mínus s drobnou odchylkou předpovědět výsledek Jakuba Kornfeila v závodě Moto3, po té co český jezdec vyráží do závodu z těch nejzadnějších pozic. A bylo tomu tak i při dnešní Velké ceně Thajska na závodišti v Buriramu, kde se český jezdec opět pomalu probojovával vpřed, aby pak i za přispění výpadků jiných dokončil závod na osmé příčce. Další nepochopitelné penalizace však jeho výkon a hodnotný výsledek v top 10 devalvovala až na konečné dvanácté místo.

Jakub Kornfeil:
"Měl jsem velmi dobrý start do závodu a i úvodní kola se mi vydařila, když jsem hned od začátku začal bojovat o co největší posun směrem vpřed, přičemž jsem si byl jistý, že naše motorka nepatří zrovna mezi ty nejrychlejší a rovněž i s ohledem na to, že nás trápila teplota motoru. Snažili jsme se s tím něco udělat, třeba už jen tím, že jsem jel bez předního blatníku a i dalšími drobnými přednastaveními, aby motor nepřicházel o tolik výkonu. Takové situaci musíte přizpůsobit i svůj jízdní styl, dohání se to při dobržďování do zatáček a díky tomu pak více odcházejí pneumatiky. Já však měl dobrý rytmus, konstantní a kolo po kole jsem se posouval směrem vpřed, takže z tohohle směru nemůžu na nastavení motocyklu říci nic negativního. I přes jistý výkonový handicap jsem se snažil jet na maximum, v závěru se však vytvořila za elitní desítkou drobná mezera a už se mi ji nepodařilo sjet. Umístění v cíli však bylo v pohodě, byl jsem i tak z průběhu závodu nadšený a spokojenost byla viditelná i v zázemí týmu. Z jisté euforie mne však vytrhly následné penalizace, kterým vlastně už moc ani nerozumím. Přicházejí v mém případě bez jakéhokoliv předešlého upozornění a není zde pak ani možnost, jakkoliv je zvrátit, či si ztracené pozice vybojovat na trati zpět. Jejich rozdělování je dle zvláštního klíče a i sami fanoušci to vnímají celkem rozporuplně. Za čtrnáct dní v Japonsku budeme mít možnost zajet lepší výsledek, i když i tam jsou dlouhé rovné úseky."