CzechBike.cz Paddock Blue 2018 150x950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 7. října do 13. října 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Salač v Misanu dojel devátý

Tisková zpráva Filipa Salače
Salač v Misanu dojel devátý
15.09.2019
 

Filip Salač ukončil vydařený víkend v Misanu nejlepším výsledkem roku.


Po včerejším nejlepším kvalifikačním výsledku letošní sezóny si Filip Salač připsal na své konto nejlepší závodní výsledek kariéry, když při Grand Prix San Marina a riviéry Rimini získal deváté místo.

Třináctá Velká cena letošní sezóny mistrovství světa silničních motocyklů se ukázala jako nejlepší dosavadní víkend roku pro Filipa Salače. Český nováček v kategorii Moto3 měl od začátku víkendu na okruhu Marca Simoncelliho Misano dobré tempo. Počáteční problémy s motorkou dokázali s týmem Redox Prüstel GP vyřešit a už v sobotu si v kvalifikaci vyjel nejlepší umístění na startu této sezóny. Na to výborně navázal už v ranním Warm Upu, ve kterém se cítil dobře a skončil dvanáctý.

Závod byl vypsán na 23 kol a Filip Salač se od začátku držel na hranici Top10. Ke konci závodu měl problém s přední pneumatikou. I přes to, že spousta jeho soupeřů v horkých podmínkách spadla, dokázal zůstat v sedle a co víc, získal pozici v desítce nejlepších. V cíli z toho bylo 9. místo a nejlepší dosavadní výsledek sezóny, navíc se ztrátou jen čtyř vteřin na stupně vítězů. Díky tomu si na své konto připsal 7 mistrovských bodů do celkového hodnocení, ve kterém se posunul na 24. místo. Mezi letošními nováčky třídy Moto3 byl v Misanu nejlepší a celkově je mezi nimi na 4. místě.

Filip Salač
"Ve Warm Upu jsem se na motorce cítil dobře. I se starými pneumatikami jsem měl docela dobré tempo a rytmus. Pocit byl dobrý a nastavení fungovalo. Do závodu jsem dobře odstartoval a udržel se na stejném místě. Byl jsem rád, že mě v prvních dvou kolech nikdo neshodil. Viděl jsem, že jsem rychlý, ale poté se před námi udály dva velké pády, kvůli kterým jsem musel dost zpomalit. Díky tomu nám vedoucí trojice ujela. Stalo se to za nimi a my tam něco ztratili. Celý závod jsem se držel na 11. místě a osm kol před koncem mi začala odcházet přední pneumatika. Hodně se mi to zavíralo, proto jsem si řekl, že to prostě dojedu a uvidí se, jak na tom budou ostatní. Zajížděl jsem stejné časy jako první jezdci, protože jsem na konci závodu po 23 kolech ztratil jen čtyři vteřiny. To je skvělé a je to nejlepší výsledek mé kariéry. Doufám, že takto budeme pokračovat i v Aragónu. Děkuji všem fanouškům, rodině, Autoklubu České republiky a všem sponzorů, kteří mě podporují."