CzechBike.cz Paddock Blue 2018 150x950
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. září do 22. září 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Indi na Manu – sprintové závody

Tisková zpráva Indi Racing Teamu
Indi na Manu – sprintové závody
11.06.2019
 

TT Supersport race 2. a TT Lightweight, v podání Michala Dokoupila.


Počasí bylo letos hlavním nepřítelem závodů Tourist Trophy, a tak se po neustálých odkladech najednou stalo, že se až na Senior TT vše neodjeté odsunulo na čtvrtek, takže celkem pět závodů. A právě z toho důvodu byly všechny závody pokráceny na polovinu kol, což pro nás znamenalo dvě kola na Yamaze R6 a dvě kola na Supertwinu Kawasaki, a hlavně žádný pit stop

Michal Indi Dokoupil #23:
„Na jednu stranu jsem byl rád, že se rozhodli závody nezrušit podobně jako v roce 2017, kdy jsem odjel jeden závod a nazdar. Na druhou stranu jsem nebyl moc nadšenej, že jsme ani jednou neměli příležitost vyzkoušet si pit stop a jet plnou délku, protože právě tam se cítíme silní v kramflecích. Mám dobrou fyzičku, netrpím na napumpované předloktí a skoro vždycky zajíždím v druhé půlce závodu rychlejší časy na rozdíl od ostatních. Taky býváme rychlí na pitstopu, takže tohle všechno nám chybělo k dobru, aby byly výsledky ještě lepší.“

Jako první byl na řadě závod TT Supersport 2. a Indi opět startoval ze startovní pozice 34 stejně jako v prvním závodě. Mezičasy v prvním kole už naznačovaly, že to bude rychleji, než co se zatím za poslední dva týdny povedlo, a ve druhém kole zajel čas na kolo přesně 19:00. Když projížděl v prostoru startu a cíle poprvé, docela nás zamrazilo, protože jako jediný byl v „balíku“ čtyř jezdců, a na TT není vůbec snadné předjíždět, navíc když se sejde takhle několik lidí najednou. Cílem nakonec projel po dvou kolech na konečné 21.pozici.

Michal Indi Dokoupil #23:
„Snažil jsem se jet co nejlíp a nejpřesněji už v prvním kole a podařilo se mi předjet jezdce před sebou dřív, než v prvním závodě. Pak jsem dojel dalšího a ke konci druhého kola už jsem dojížděl třetího. Ty co jsem předjel, se na mě navěsili, takže jsem pořád slyšel nějakou motorku za sebou, ale doufal jsem, že už se nebudou pokoušet mi to vrátit, protože už jsem stejně najel na ně ten časový rozestup, se kterým startovali. Jsem rád, že jsem obě kola zajel téměř stejně za 19 minut, a že jsem si mohl do sbírky připsat dalšího Merkura. Jel jsem v rámci možností co nejvíc na jistotu, protože podmínky byly lepší než v prvním závodě, a už jsem tak nějak věděl, co od téhle motorky čekat. I když to byl spíš takový sprint, užil jsem si to.“

Navečer byl naplánován závod TT Lighweight, kde rok od roku také výrazně roste konkurence. V poli už je víc Patonů (italský speciál Supertwin s motorem kawasaki 649cc) než se dá spočítat na prstech jedné ruky a do toho přibyly i nové Nortony, které zatím ale ještě nefungují tak ideálně, jak by si asi továrna představovala, ale věříme, že je to jen otázkou času, kdy se jim to podaří vychytat. Skoro by se dalo říct, že jsou tak trochu karty rozdané, a kdo obsadí první desítku jasné, ale na TT není jistého nikdy nic. Indi jel na twinu jen dvakrát, poprvé to byl jen trénink, kdy motorka jakžtakž ještě jela, ale po tréninku nešla nastartovat. Mechanik Aleš sundal víko a zjistil, že jsou všechny vůle ventilů téměř v záporných hodnotách, co už svědčilo o průšvihu. Po správném nastavení v jediném kvalifikačním kole motorka vůbec nejela a Indi se tak dostal až na 35.místo. Nasadili jsme tak do motorky náhradní motor, který jsme ještě stihli odbrzdit, ale už nebyla šance ho vyzkoušet na trati. Když Indi odstartoval, usadili jsem se zase na Pit stopu a hypnotizovali livetiming. Když nám „vyskočil“ na Glen Helen na 14.místě, málem nás trefilo. Celé první i druhé kolo se držel v rozmezí 13-16.místa, což stupňovalo naši nervozitu, protože nám pokaždé v tréninku skoro došel benzín, a to jel Indi pomaleji. Jakmile ve druhém kole „bliknul“ na Cronk ny Mona, dali jsme se na modlení, a pak jsme málem jásotem zbourali pit lane, když prolétl na konečném patnáctém místě

Michal Indi Dokoupil #23:
„V prvním kole jsem trochu motal kvalty, protože jsem neměl vyzkoušený převod na náhradní motor, který byl slabší na top speedech, protože normálně nám motorka lítala na Sulby o deset mil v hodině víc než teď, ale na druhou stranu zase dobře fungoval v zatáčkách a na výjezdech. Hodně rychle jsem ale dojel prvního jezdce, a pak hned kousek dál i Marii Costello na Patonu, takže mi bylo jasný, že motorka jede celkem dobře, a byla to pro mě dobrá motivace. Předjel jsem fyzicky snad sedm, osm jezdců, což mě samozřejmě občas zabrzdilo, ale snažil jsem je fakt předjet co nejrychleji, a hned se jich zbavit. Ve druhém kole už jsem správně řadil a kdyby mě nezdržely žluté vlajky před Kirk Michael, určitě bych zajel ještě o pár vteřin líp. Na stříbrňáka to sice nestačilo, ale patnáctý místo je hezký, a i přes to všechno vezem tři bronzový Merkury domů, a to se počítá“

Velké poděkování patří Aleši Sýkorovi z Teambike23 za nikdy nekončící práci na motorkách, Zazovi Zámečníkovi za pomoc Alešovi a za dopravení motorek z Irska týmu DAS TRANS, všem kamarádům, fandům, rodině a dalším, co okamžitě pomohli s náklady na gumy, když náš sponzor ztratil peněženku, ale i všem partnerům, kteří pomohli tuhle sezonu zase vůbec rozběhnout, tedy firmám YACCO značkové oleje, BONMOTO vybavení, PSÍ HUBÍK kombinézy, MOTOFORZA kapotáže, MY3 Agency polepy na moto a auto, PEROIL znackoveoleje.cz, NOVAK´S International, Ford AUTO IN, M-Style, Holiday Pacific Homes a další.

Gratulujeme Miro Laki Slobodovi ke třem dokončeným závodům na TT a zisku prvního Merkura pro Slovensko a Slovenskou Motocyklovou Federaci. Podmínky byly těžké, a v budoucnu snad bude přát počasí a přidá do sbírky i další.

Náš tým teď čekají ještě závody „doma“, v Irsku a nakonec se budeme vracet v Srpnu zpátky na ostrov Man, kde pojede Veronika na Manx Grand Prix dva závody třídy MGP Lightweight, a bude se snažit vylepšit svůj loňský průměr 104,7 mil za hodinu.