Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. září do 23. září.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

ME dragsterů Santa Pod (GB)

Text a foto: Yvona Kneblová
ME dragsterů  Santa Pod (GB)
30.06.2009
 

Knebl Drag Factory Racing Team - informace o prvním závodě Mistrovství Evropy Dragsterů, který se jel ve dnech 23. 25. června na anglickém dragstripu Santa Pod.

Anglie nás přivítala nádherným počasím. Po třech předešlých propršených závodech opět jeden vydařený!
Mistrovství Evropy dragsterů – motocyklů se jezdí ve třech třídách – Pro Stock Bike, Super Twin a Top Fuel Bike.

Knebl Drag Factory Racing Team s jezdcem Ottou Kneblem letos již čtvrtou sezónu reprezentuje Českou republiku v seriálu Mistrovství Evropy dragsterů ve třídě těch nejsilnějších motocyklů, ve třídě Top Fuel Bike.  Po loňském úspěchu – 8. místo v celkovém pořadí v této nejprestižnější třídě, bude tedy letos opět  bojovat s těmi nejsilnějšími a nejrychlejšími v Evropě.

V pátek se jezdci zaregistrovali a prošli důkladnou technickou kontrolou, kterou tradičně provádí charizmatický technik a náš velký kamarád Les Harris. Zbytek dne jezdci připravovali a ladili motocykly na nadcházející kvalifikační den.  V sobotu proběhli dvě kvalifikační jízdy a obě zajel Otta bez jakýchkoliv problémů, s osobním rekordem 8,19s. Držel 8 pozici, což je v Anglii veliký úspěch. Na závodech v Anglii je tato třída vždy velmi silně obsazená.  V neděli se jely další dvě kvalifikace. Po první Otto  stále držel 8 místo.  Do poslední kvalifikace nastoupil na start s loňským mistrem Evropy Ianem Kingem. To ho zjevně nakoplo, vyrazil s lepším reakčním časem a na startu nechal chvíli Iana za sebou. Bezchybnou jízdou posunul svůj osobní rekord ještě o několik tisícin.  Největším „papírovým“ soupeřem pro nás na umístění byl však němec Christian Jäger. S časem 8,2s byl na 9 místě. V poslední kvalifikaci se mu podařilo zajet čas 8,0s a odsunul Ottu na 9. místo. Ale i tak je 9. místo a osobní rekord velký úspěch. Navíc jedeme domů s perfektně připraveným a naladěným strojem na náš mezinárodní závod v Hoškovicích.

Ve třídě Top Fuel Bike si pro své vítězství dojel loňský mistr Ian King. Druhé místo obsadil Holanďan René van den Berg, který vzhledem k poruchám motocyklů svých soupeřů měl snadnou cestu do finále. Na třetím místě skončil Švéd Peter Svenson. Tým tohoto jezdce stačil během víkendu třikrát rozebrat celý motor, opravit co se dalo, dát znovu dohromady, nastartovat a zajet čas 6,22 což byl nejrychlejší čas víkendu. Před semifinálovou jízdou opět opravovali motor a k nástupu na start přišli o minutu později! Měli obrovskou smůlu, protože jejich dragster je neuvěřitelně rychlý, čemuž  odpovídají i zajížděné časy.
V této třídě reprezentoval Českou republiku ještě Michal Ponca. Ten se potýkal s problémy v elektrické instalaci a jeho čas 9,6s ho zařadil na poslední příčku.

Ve třídě Pro Stock Bike hned v první kvalifikaci zajel Švéd Ulf Ögge na G2Buellu rekord třídy s časem 7,161. Zaslouženě se také stal vítězem. Druhé místo obsadil Angličan Leonard Padget na Suzuki a na třetím místě skončil loňský mistr této třídy Fin Frederik Fredlund.

Ve třídě Super Twin  suverénně vyhrál Švýcar Lonrenz Stauble z týmu Urs Erbacher, druhé místo obsadil Holanďan Job Heezen s týmem Zodiac a na třetím místě skončil nor Hans Olav Olstad. Českou republiku reprezentoval v této třídě Roman Sixta, kterému se nedařilo motocykl naladit. Odjel nakonec dvě kvalifikace a s časem 10,88s  obsadil poslední příčku.

Pobyt v Anglii jsme si nechtěně o několik dní prodloužili. Po cestě zpět se nám asi 30 km od dragstripu porouchal motor na naší dodávce. Po třech dnech v servisu nám neopravenou dodávku přepravil kamion do Česka a my jsme v pátek dopoledne přistáli šťastní na Ruzyňském letišti. I takto někdy končí závody.