Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 11. března do 17. března 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Rally Dakar v kinech

Tisková zpráva týmu Big Shock Racing
Rally Dakar v kinech
13.02.2019
 

Macík s Brabcem svou posedlostí Dakarem vyprodali česká kina.


Martin Macík a Jan Brabec z týmu Big Shock Racing se z tratě Rallye Dakar plynule přesunuli do českých kin. V rámci besed Posedlí Dakarem fanouškům vyprávějí o svých zážitcích z nejnáročnějšího motoristického závodu na světě. Je překvapivé, kolik příznivců Dakaru a týmu Big Shock Racing si na besedy najde cestu. Série 15 setkání s českými závodníky v kinech CineStar byla beznadějně vyprodaná už před startem letošního ročníku legendárního závodu. Vstupenky zmizely nečekanou rychlostí, ačkoliv každý sál pojme kolem 300 diváků. Přesto se fanoušci na sociálních sítích dožadují dalších představení. Dobrodružství maratónského závodu, výkony jezdců a mechaniků v extrémních podmínkách, příhody, které se letos v Peru odehrály, i legrácky Martina Macíka a Jana Brabce lákají diváky více, než kdokoliv očekával.

Vyprávění závodníků Macíka a Brabce, ke kterým se v jednotlivých městech přidává navigátor František Tomášek nebo motorkář David Pabiška, jsou doplněna autentickým videem přímo z peruánského Dakaru. Záběry ze zákulisí, momentky z bivaku týmu Big Shock Racing, onboardy z kabiny žlutého kamionu Liaz nebo bezprostřední rozhovory, natočené těsně po dokončení vyčerpávajících etap, dokreslují, jak moc extrémní závod je. Současně videa ukazují, jak se jeho průběh podepisuje na závodnících, kteří jsou etapu od etapy fyzicky i psychicky vyčerpanější. Ve videu z 10. dne závodu už si Jan Brabec není jistý ani v jakém městě se právě nachází. Posedlí Dakarem také ukazují, jak je pro zdolání slavného závodu důležitý fungující tým, který při sobě drží i během krizí přicházejících s železnou pravidelností. „Je to pecka. A je zajímavé, sledovat všechno s odstupem. Zároveň je super, že se na besedách konečně vidíme s našimi fanoušky, kteří nám drželi palce. Ptají se na spoustu detailů, které je zaujaly už během závodu. Celou naši cestu Dakarem dopodrobna znají, sledovali nás na live timingu, četli naše vzkazy na sociálních sítích a Posedlí Dakarem nám dávají možnost potkat se také osobně a říci si vše důležité,“ popisuje Martin Macík. A Jan Brabec dodává: „Na besedách se navíc pokaždé dost nasmějeme. Občas se soutěže ze sálu přesunou i na sociální sítě, po skončení je dost prostoru na společná selfíčka, podepisujeme všechno, co nám přijde pod ruku. A dochází tu ke spoustě příjemných setkání.“

Ukázalo se, že Posedlí Dakarem byl dobrý nápad. Ale Macík s Brabcem mají i další plány, jak fanoušky zapojit do příprav na další ročník slavného závodu. „Snažím se ukazovat, co vše je s Dakarem spojeno. Fanoušci tak s námi mohou absolvovat i květnový trénink a testování na Sahaře, mohou se ve Frantovi se mnou svézt v rámci tréninků v Sedlčanské kotlině, pořádáme akční teambuildingy pro firmy, přednášíme o zvládání stresu, budování týmu. Zvláštní akce pořádáme i pro naše partnery, kteří nás na Dakaru podporují,“ popisuje Martin Macík. „Já plánuji, že budu pořádat individuální tréninky, na kterých se budu dělit o své zkušenosti z Dakaru i motokrosu,“ doplňuje Jan Brabec.

Sedlčanský tým Big Shock Racing si letos na Dakaru potvrdil, že dokáže držet krok s velkými továrními hráči. Kamion Franta zdárně konkuroval nejrychlejším ruským kamazům. Nakonec získal 2. místo v Semi Dakaru, kde porážel i osobní automobily. Do oddělené klasifikace byl český kamion pořadateli přeřazen poté, co posádka zvládla na trati opravit ulomené kolo a dostat závodní speciál do cíle 5. etapy. Pořadatelé nejdříve týmu povolili pokračování v hlavní kategorii, ale následně své rozhodnutí přehodnotili. Martin Macík však svými časy, odpovídajícími špičce v poli kamionů, bodoval v malém Dakaru. Jan Brabec na motocyklu Husqvarna útočil v první části závodu na TOP 20, pak udělal navigační chybu a následovala také série hrozivých pádů, které ho poslaly na konec pořadí. I přesto dokázal v závěru soutěže zabrat a opět se posunout až na 34. místo. Chuť bojovat za všech okolností a odhodlání pokračovat v závodu ocenili fanoušci, kteří jezdcům během Dakaru fandili a drželi palce. Lavina jejich podpory na sociálních sítích byla obrovská a pomáhala týmu vše zvládnout. „Myslím, že naše fanoušky nám může každý závidět. Podali snad větší výkony než my. Tolik vzkazů jsem nikdy nedostal, ještě dnes je pročítám. A jsou parádní. Teď se snažíme našim fandům všechno vynahradit a těšíme se, že do toho za rok společně půjdeme zase,“ říká Martin Macík.