Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 10. prosince do 16. prosince.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Arctic Cat Wildcat 1000 H2 EFI 4x4

Text a foto: ASP Group, s.r.o. (ac-usa.cz) a arcticcat.com
Arctic Cat Wildcat 1000 H2 EFI 4x4
11.12.2011
 

Představujeme vám nejextrémnější sportovní side-by-side na světě.

 
Arctic Cat Wildcat 1000 H2 EFI 4x4
Rostoucí popularita sportovních SxS nás přesvědčila, že máme zvednout hozenou rukavici a tak jsme vytvořili Wildcata – nejvýkonnější sportovní rekreační offroad, jaký kdy byl postaven. Wildcat posunuje hranice této třídy tak daleko za dosavadní limity, že se o tom konkurenci ani nesnilo.
Wildcat nemá sobě rovného. Naši zákazníci nás požádali o vysokovýkonný hardcore offroad se sedadly vedle sebe, a tak jsme jim dali tento krystalický adrenalin, extrémní stroj bez kompromisů, nízký rozpláclý radikální sportovní offroad, který zcela nově definuje, co je možné do terénu vyvinout, a sériově vyrábět.
 
Pérování
Zatímco výkon motoru zaujal své místo na titulních stránkách časopisů, zkušení piloti vědí, že v terénu nejvíc rozhoduje pérování a trakce. A tak byla starost o udržení kol Wildcata na zemi svěřena téměř půl metru dlouhým prémiovým jednotkám jednoho z nejprestižnějších amerických výrobců - Walker Evans. Podvozek a pérování Wildcata má velice blízko k zavěšení závodních terénních buggin. U zadních kol je vůbec poprvé v této kategorii použito nejdokonalejší nezávislé pětiprvkové zavěšení, díky kterému vlečená ramena udržují pneumatiky v neustále ideálním kontaktu po celý 457 mm (!) dlouhý zdvih.
Přední pérování s bytelnými dvojitými A-rameny se opět může pochlubit nejdelšími zdvihy ve své třídě – 432 mm. Geometrie zavěšení je optimalizovaná pro stabilitu a kontrolu. Také přední kola pérují na jednotkách Walker Evans s možností nastavení předpětí pružiny a 17polohovým nastavováním útlumu komprese. Pérování je tak účinné, že se dokáže vyžehlit 60 cm roletu i při 90 kilometrové rychlosti.
 
Podvozek
Podvozek na prostorovém rámu představuje zcela nový standard tuhosti, pevnosti a trvanlivosti. Na rozdíl od dosud obvykle používaných centrálních rámů je šasi Wildcata postaveno z výrazně kvalitnější vysokopevnostní oceli, ze které je svařen radikální celoobvodový prostorový rám „Exoskeleton“, opět poprvé použitý ve třídě sportovních UTV.
Posádka sedí v kokpitu Wildcata v blízkosti nízkého těžiště, a za sedadly je zároveň uložen i motor, což přispívá k bezkonkurenční ovladatelnosti, trakci, jistotě jízdy Wildcata, a ještě poskytuje potřebnou rezervu v utažených rychlých zatáčkách.
A protože dobře víme, co s Wildcatem budete provádět, je celý jeho spodek plně chráněn spodními kryty z mimořádně odolného materiálu HDPE, aby co nejlépe klouzal po vystupujících překážkách.
 
Motor 1000 H.O.
Vyrobený v naší motorárně v St Cloud v Minnesotě, motor 1000 H.O. představuje nejsilnější pohonnou jednotku kategorie sportovních UTV. Tento litrový V-Twin se 4 ventilovou technikou a elektronickým vstřikování paliva se osvědčil již na Prowlerech XTZ, ale pro Wildcata byl pečlivě vyladěn na ještě vyšší výkon a točivý moment, aby Wildcatu zajistil zcela dominantní akceleraci. Elektronické vstřikování paliva zajišťuje bezproblémové startování a optimální výkon nezávisle na teplotě a nadmořské výšce. Obrovský výkon motoru je následně přenášen na dvourychlostní, plně automatickou převodovku Duramatic se zpátečkou a schopností brzdit motorem, a dále na nezávisle zavěšená zadní kola. Přední náhon je elektricky připojitelný (2WD/4WD) a pro jízdu v nejtěžším terénu je navíc k dispozici elektrická uzávěrka předního diferenciálu. Do celého systému pohonu je pro ochranu před brutálními výkonovými rázy například na dopadech vložen Spike Load Dampener (SLD), který umožňuje milisekundové proklouznutí hřídelů, a tím žehlí špičky a rázy jinak extrémního namáhání.
 
Elektrický posilovač řízení
Wildcat je pro snížení únavy, omezení rázů do volantu a zvýšení přesnosti jízdy vybaven novým elektrickým posilovačem řízení s variabilním účinkem, který je významným přínosem k ovladatelnosti tohoto výjimečného stroje ve všech režimech včetně režimu 4WD s uzamčenou uzávěrkou předního diferenciálu.
Posilovač pomáhá řízení Wildcata silou plných 50 Nm, trojnásobkem síly, než jakou nabízí konkurence! Výsledkem je bezkonkurenční ovladatelnost v nízkých i vysokých rychlostech, v těžkém terénu, nebo s plným zatížením.
 
Hi-tech elektrické zařízení
Wildcat přichází na trh opatřen atraktivními předními světlomety na bázi Hi-Tech LED technologie, která umějí změnit noc v den. LED technologií se chlubí i zadní světla.
Atraktivní, červeně podsvícený LCD displej se 14 funkcemi poskytuje kompletní provozní informace - hodiny / počítadlo motohodin, rychloměr, otáčkoměr, palivoměr, celkové i denní počitadlo kilometrů, ukazatel zařazeného převodu, kontrolku zapnutí uzávěrky diferenciálu, ukazatel zařazeného pohonu 2WD/4WD, kontrolku dálkových světel, stavu baterie, teploty a tlaku oleje a další.
Mezi další přednosti Wildcata patří pětipolohově nastavitelný volant, zvětšená palivová nádrž na 33 litrů, zadní nákladní korbička s užitečnou hmotností 136 kg (mimochodem největší nosnost v této třídě), 12V zásuvka ve středové konzoli pro GPS navigaci nebo nabíječku mobilního telefonu a vysoká světlá výška 330 mm pro maximální průchodnost těžkým terénem.
 
Výbava v ceně:
Odolná sklápěcí kompozitová nákladní korbíčka s vysokou nosností 136 kg, tažné zařízení, 14“ ALU disky, metalický lak, držák nápojů ve střední kabinové konzoli, tříbodové pásy.
 
Předpokládaná cena včetně doplňků a Registrační značky (SPZ): 479.900 Kč (s DPH)
 
Technické parametry a specifikace:
Objem motoru: 951 ccm
Typ motoru: Čtyřdobý dvouválec do V (V-Twin), SOHC / 4 ventily
Chlazení: Kapalinové, chladič s ventilátorem
Výkon: 15 kW/7500 ot./min. (on-road) - 55 kW (off-road)
Systém pohonu: 2WD / 4WD (elektrické ovládání)
Uzávěrka diferenciálu: Předního (elektrické ovládání)
Zapalování: C.D.I.
Převodovka: Automatická dvoustupňová CVT, zpátečka - Duramatic
Zavěšení kol vpředu/vzadu: Dvojitá A-ramena ramena, přepětí - 5 stupňů tuhosti
Pohon náprav: Kardan
Celková délka: 3048 mm
Celková šířka: 1626 mm
Celková výška: 1670 mm
Světlá výška: 330 mm
Zdvih pérování přední / zadní: 432 / 457 mm
Rozvor: 2413 mm
Pneumatiky přední / zadní: 26x9-R14 / 26x11-R14
Brzdy přední / zadní: Hydraulické - kotoučové / hydraulické - kotoučové
Tachometr / otáčkoměr: Analogový / digitální
Objem nádrže: 33,3 litrů
Palivo: Natural 95
Hmotnost: 592 kg
Homologace: pro dvě osoby