KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 12. srpna do 18. srpna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Aprilia SRV 850

Text a foto: aspirit.cz
Aprilia SRV 850
17.12.2011
 

Nový maxiskútr míří na samotný vrchol v produkci skútrů a to jednak díky použité pohonné jednoce a také nezaměnitelným sportovním designem.

 
Celkový vzhled je jednoznačně inspirován superbikovým modelem RSV4. Ve vývojovém a testovacím centru v Noale podrobili technici originální model Gilera GP 800 důkladné revizi využitím všech svých zkušeností z vývoje sportovních motocyklů.
 
Pohonná jednotka V-Twin 90° 850 ccm, doposud nejvýkonnější motor používaný u skútrů, byla podrobena důkladné revizi a výsledkem je zvýšení max. hodnot výkonu a točivého momentu na 76,0 HP při 7.750 ot./min a 76,5 Nm při 6.000 ot/min. Nové lambda sondy zajišťují lepší spalování, nižší spotřebu i emise. SRV 850 tak splňuje budoucí limity EURO 4. Rotující části motoru a převodovky se otáčejí opačným směrem než kola, čímž bylo docíleno podstatného snížení setrvačnosti otáčení a gyroskopického efektu. To má za důsledek snadnější ovládání a lehčí zatáčení.
 
Motor je kompleně integrován do prostorového trubkového rámu z vysokopevnostní oceli pomocí pružného uložení pohlcujícího vibrace. Simulace i silniční testy prokázaly dosažení koeficientu stability při plném výkonu 1 rad/s, což je hodnota běžná pro motocykly a více než dvojnásobná oproti bežným standardům u skútrů. Řízení SRV 850 je velmi podobné řízení motocyklu i díky geometrii rámu a přední vidlici poskytující neutrální odezvu a mimořádnou stabilitu. Vidlice s kluzáky ? 41 mm je nově kalibrována pro lehčí kontrolu skútru při brzdění a nájezdu do zatáček. Zadní pérování zajišťuje mohutná kyvná vidlice z lehkých slitin odpružená jedním bočně usazeným hydraulickým tlumičem nastavitelným do 7 poloh předpětí pružiny.
 
Samozřejmostí je výkonná brzdová soustava - vpředu 2 kotouče průměru 300mm s dvoupístkovými brzdiči, vzadu kototouč o průměru 280 mm - a oplétané brzdové hadice. Snadno ovladatelná je parkovací brzda s ovládáním napravo pod řízením.
 
V průběhu léta bude zahájena také výroba verze vybavené nejmodernějším systémem ABS/ASR.