Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 24. září do 30. září.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Honda CB1000R Neo Sports Café

Text a foto: Honda CZ
Honda CB1000R Neo Sports Café
16.02.2018
 

Drsná nátura - působivý, fantastický nový vzhled. Model CB1000R jsme obnažili ještě více – až na kost.

 
Nová streetová identita
Sportovní naháč, který se liší od ostatních.
Kompaktní a přesto robustní. Stačí letmý pohled na povrchovou úpravu leštěného kovu, která odráží tradici výkonných motocyklů Café Racer, a nebudete moci odtrhnout oči. Je to energický stroj, který se dobře ovládá a který stejně tak dobře jezdí. Pokud si troufáte, seznamte se s novým CB1000R.
 
Štíhlý a dravý
Ještě minimalističtější naháč
Pod označením Neo Sports Café Racer se ukrývá nový model CB1000R v minimalistickém stylu. Motocykl, který byl zcela přepracován – s důrazem na prvky z kovu, se pyšní osobitým, agresivním charakterem. S motorovými kryty v syté černé je tento motocykl na ulici naprostým zjevením a kdekoli se s ním objevíte, vzbudí náležitou pozornost.
 
Výrazné prvky výbavy
Prohlédněte si působivé detaily modelu CB1000R. Jedinečnou kombinaci sportovního naháče a minimalistického stylu Café Racer lze jen těžko přehlédnout.
 
Pro dokonalý zvuk
Výfukový systém 4-2-1 těsně kopíruje tvary nového motoru a nad 5 500 ot/min o sobě dává vědět výrazným zvukovým projevem – CB1000R uslyšíte dřív, než ji spatříte.
 
Umění designu
Kryty chladiče z leštěného hliníku, motorové kryty a kryt airboxu zdůrazňují nekompromisní styl tohoto nového motocyklu kategorie Street.
 
Výrazné osvětlení
Všechna světla modelu CB1000R jsou typu LED. První věc, které si všimnete, je tenký kulatý světlomet s rámečkem kovového vzhledu. Nezaměnitelný světelný prstenec ve tvaru podkovy přitahuje pozornost stejně jako uspořádání LED ve dvou řadách.
 
Brzdná síla
Dvoukotoučové radiální brzdy se čtyřpístkovými třmeny a systémem ABS poskytují dokonalou brzdnou sílu a citlivou odezvu za jakýchkoli podmínek.
 
Výzva k jízdě
Sportovní jízdní vlastnosti, agresivní vzhled
Živý čtyřválec o objemu 998 ccm vybavený kovanými písty pro vysokou kompresi, stejně jako u modelu CBR1000RR, je upevněn do zcela nového podvozku tvořeného pevným ocelovým rámem s centrálním nosníkem a jednostranně zavěšeným kyvným ramenem. Díky maximálnímu výkonu 107 kW při 10 500 ot/min a točivému momentu 104 Nm při 8 250 ot/min získáte živé zrychlení, kdykoli bude třeba. V celém rozsahu otáček je k dispozici úchvatná kombinace vysokého výkonu a naprosté kontroly.
 
Snadno dostupný výkon
Objasnění výkonu a jízdních režimů.
Boční pohled na model Honda Neo Sports Café CB1000R s jezdcem, zaparkovaný před budovou
Uložením osobního nastavení si můžete model CBR1000 na míru upravit pro jízdu po městě nebo mu dopřát výkon pro adrenalinovou jízdu na otevřených silnicích.
K zajištění maximální ovladatelnosti a špičkových vlastností při využití celého výkonu slouží nově technologie elektronického ovládání plynu (TBW). Funguje prostřednictvím 3 jízdních režimů a ve spojení s volitelnou kontrolou točivého momentu Honda (HSTC) se jedná o dokonalou kombinaci, díky které budete chtít jezdit delší dobu, rychleji a dále.
Rain
Nastavení s nejnižším výkonem, jaký můžete vybrat, nabízí střední míru brzdění motorem (EB) a vysokou míru zásahů systému HSTC. Nižší míra výkonu a točivého momentu je směřována na první 3 převodové stupně, které za mokra potřebujete nejvíce.
Standard
Režim využívá střední nastavení jak výkonu, tak systému HSTC i brzdění motorem (EB). Omezuje výstupní výkon na první a druhý převodový stupeň a pracuje na základě výkonové křivky nacházející se těsně pod režimem SPORT. Při minimálním otočení plynové rukojeti je k dispozici omezená míra točivého momentu s cílem zajistit plynulou jízdu a stabilitu motocyklu při rozjezdech a zastavování. Umožňuje v menší míře prokluz zadního kola a dbá také na omezení zvedání předního kola.
Sport
Pokud chcete jet naplno, umožní vám tento režim využívat nastavení vysokého výkonu s nejmenší mírou zásahů systému EB a HSTC tak, aby na všech šest převodových stupňů bylo k dispozici 100 % výkonu. Je to jako povolit koni otěže. Rázem je ve všech polohách plynu dostupný maximální točivý moment s minimální mírou zásahů systému HSTC.
User
Programovatelný režim, který jezdci dává možnost vyladit si parametry uvedených 3 nastavení, a případně je uložit pro budoucí použití.
 
Technické specifikace
 
Motor
Vrtání × zdvih (mm)       75 mm x 56,5 mm
Karburace         elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Kompresní poměr          11,6:1
Zdvihový objem motoru (cm3)    998 cm3
Motor    kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC
Max. výkon       107 kW/10 500 ot. za min.
Max. točivý moment      104 Nm / 8 250 ot. za min.
Startér elektrický
 
Kola
ABS System     dvoukanálové
Přední brzdy     dvojitá kotoučová, 310 mm
Zadní brzdy       kotoučová, 256 mm
Přední zavěšení            převrácená vidlice Showa SFF-BP
Zadní zavěšení             tlumič Showa BRFC (Balance Free Rear Cushion)
Velikost přední pneumatiky        120/70 ZR17
Velikost zadní pneumatiky         190/55 ZR17
Přední kola       hliníkový litý ráfek
Zadní kola        hliníkový litý ráfek
 
Rozměry a hmotnost
Kapacita akumulátoru (V – Ah)   12 V/8,6 Ah
Úhel sklonu       25°
Rozměry (D × Š × V) (mm)        2 120 mm x 789 mm x 1 095 mm
Typ rámu          ocelový páteřový
Objem palivové nádrže (Litry)     16,2 litru
Spotřeba paliva             5,8 l/100 km
Světlá výška (mm)        135 mm
Světlomety       LED
Pohotovostní hmotnost (kg)       212 kg
Výška sedla (mm)         830 mm
Závlek (mm)     100 mm
Rozvor (mm)     1 455 mm
 
Převodovka
Spojka vícelamelová v olejové lázni
Stálý převod     řetěz
Převodovka      šestistupňová
 
Přístroje a elektronika
12V Zásuvka    volitelné příslušenství
Přístroje           LCD displej
Zadné světlo     LED