Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. června do 24. června.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Suzuki GSX-R1000R ABS

Foto: Suzuki
Suzuki GSX-R1000R ABS
27.03.2017
 

Nová Suzuki GSX-R1000 přináší výkon přes 200 koní.

 
Od svého uvedení na trh před více než deseti lety se GSX-R1000 stala synonymem pro závodní okruh, kde naprosto kraluje mistrovství světa endurance. Nejnovější vývoj v technologiích umožnil ještě více zvýšit výkonnostní potencionál motoru. Dokonale vyvážený podvozek dodává vynikající kontrolu a bezchybné ovládání, design evokuje sílu a rychlost.
 
Silnou stránkou motocyklu GSX-R1000 byl vždy motor. Svými parametry stál na vrcholu nad konkurencí. Pro tento modelový rok přichází s dalšími vylepšeními, která ho posouvají opět o krok kupředu. Přináší ještě lepší reakci, zvýšený výkon a zrychlení ve středním pásmu otáček a pracuje s lepší spotřebou paliva. Nejmarkantnější změnou bylo použití výfukového systému 4-2-1 jen s jednou koncovkou výfuku, což mimo jiné přineslo úsporu hmotnosti.
 
Výfuk má systém servomotorem a počítačem řízené klapky ve výfuku SET, který odráží vlny ve výfuku zpět, a vylaďuje tak výfukový systém v závislosti na otáčkách motoru. Při nižších otáčkách se klapka přivírá, čímž se zvyšuje tlak ve výfuku a následně točivý moment v nízkých otáčkách. Jak se otáčky motoru zvyšují, výfuková klapka systému SET se postupně otevírá, tlak ve výfuku snižuje, a tím se zvyšuje výkon ve středních a vysokých otáčkách.
 
V motoru naleznete ty nejlepší technologie, které mohou inženýři Suzuki nabídnout. Začíná to speciálními písty, do kterých vtiskli poznatky z MotoGP a analytických metod zkoumání materiálů, aby byly písty lehčí a poskytovaly větší účinnost spalování. Válce mají úpravu SCEM, zajišťující lepší přenos tepla a umožňující zmenšit vůli mezi pístem a válcem. Tato technologie rovněž vychází ze závodních zkušeností, zlepšuje životnost motoru a odolnost válců vůči otěru. Na stranách každého válce najdeme pětiúhelníkové ventilační otvory, které snižují tlakové ztráty motoru při pohybu pístu dolů. I takováto drobnost zvyšuje účinnost motoru, zejména ve vysokých otáčkách, zlepšuje odezvu na plyn a snižuje spotřebou paliva.
 
Silný nástup výkonu zajišťuje pokročilé efektivní vstřikování paliva se systémem SDTV, což je systém se dvěma škrtícími klapkami v každém hrdle. První klapka je ovládána přímo plynovou rukojetí, sekundární klapka je elektronicky ovládána řídící jednotkou na základě otáček, zařazeného převodového stupně a polohy plynové rukojeti tak, aby vždy byla zachována ideální rychlost proudění v sání. Tím se zvyšuje účinnost spalování, čímž dochází k lineárnější křivce výkonu a zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách.
 
Lépe využívat výkon v různých jízdních situacích umožňuje Suzuki Drive Mode Selektor (S-DMS). Dává možnost jezdci vybrat jednu ze tří přednastavených výkonových map. Tím lze upravit charakteristiku motoru tak, aby vyhovovala preferencím a jízdním podmínkám, například na závodním okruhu, úzkých a klikatých silnicích, ve městě nebo na mokru. Mezi režimy lze i za jízdy přepínat pomocí přepínače na řídítkách a zvolený režim se zobrazuje na displeji.
 
Při ostřejším podřazování krotí brzdný účinek motoru spojka s antihopingovým účinkem, systém Suzuki Clutch Assist Systém (SCAS). Vačky uvnitř spojkového mechanismu tlačí při zpomalování proti přítlačnému talíři, tím snižují přítlak spojkových lamel a umožňují kontrolovaný prokluz spojky.
 
GSX-R1000, to není jenom silný motor plný pokročilých technologií. Klíčem k úspěchu je celkové sladění každého prvku stroje, spojení mezi jezdcem a strojem. Vynikající vyvážení a přesné ovládání dává jezdci nepopsatelnou radost z jízdy nejen na závodním okruhu, ale klade důraz i na přátelské používání v každodenním provozu. Umístění hřídelí převodovky nad sebe umožňuje krátkou stavbu motoru, což dovoluje postavit rám s kratším rozvorem při použití delší kyvné vidlice. To výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti na okruhu i v běžném provozu. Pevný rám a kyvná vidlice jsou kompletně z hliníku. Nesou ty nejšpičkovější komponenty. Přední Big Piston Fork (BPF) vidlice Showa nabízí aktuálně to nejlepší, co je k dostání. Citlivěji dokáže reagovat na menší nerovnosti, zlepšuje tlumení na začátku zdvihu, zjednodušuje nastavení i údržbu a je lehčí. Zadní centrální tlumič Showa nabízí kompletní škálu nastavení tvrdosti, tlumení i rychlosti vracení. Neméně důležitou roli hraje ve stabilitě i elektronicky ovládaný tlumič řízení, do kterého můžete vložit veškerou svoji důvěru. Se stoupající rychlostí zvyšuje svoji účinnost.
 
Opravdový pocit jistoty dodávají nové brzdy Brembo monoblok. Jsou lehčí a pevnější než běžné dvoudílné šroubované třmeny. Montáž těchto brzdičů poskytuje větší brzdný účinek a lepší zpětnou vazbu s kontrolou pro jezdce.
 
Stejně dobrý jako motor a jízdní vlastnosti je i vzhled motocyklu. Ostrý, nabroušený a čistý design prošel rozsáhlým vývojem v aerodynamickém tunelu a přispívá k vynikajícímu výkonu. Široká horní část karotáže eliminuje turbulence a nabízí skvělou ochranu proti větru. Spodní část snižuje aerodynamický odpor. Přívody vzduchu do náporového sání SRAD jsou umístěny co nejblíže středu. To zaručuje nejvyšší sací účinnost a zvýšení
 
Technické parametry Suzuki GSX-R1000R ABS
 
typ motoru        čtyřdobý kapalinou chlazený řadový čtyřválec, DOHC
zdvihový objem (cm3)    999,8
vrtání x zdvih (mm)       76x55,1
max. výkon (kW/PS)     148,6/202 při 13 200 min-1
max. kroutící moment (Nm)       117,6 při 10 800 min-1
spouštěč          elektrický
objem nádrže (l) 16
převodovka/sek.převod  6 rychlostí/řetěz
rozměry délka/šířka/výška (mm)            2075/705/1145
rozvor (mm)      1420
světlá výška (mm)        130
výška sedla (mm)         825
pohotovostní hmotnost (kg)       203
odpružení předního kola Teleskopická vidlice typu upside-down, vinutá pružina, olejový tlumič
odpružení zadního kola  Kyvná vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič
brzdy přední      kotoučová, dvojitá
brzdy zadní       kotoučová
pneumatiky přední         120/70 ZR17 M/C 58W, bezdušová
pneumatiky zadní          190/55 ZR17 M/C 75W, bezdušová
emisní norma    Euro4


 

Video

GSX R1000 A RL7 Promotion Video


GSX R1000 A RL7 - Kevin Schwantz