Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. července do 22. července.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Yamaha SCR950

Text a foto: yamaha-motor.eu
Yamaha SCR950
01.02.2017
 

Nový model SCR950 z projektu Yard Built od společnosti Jeff Palhegyi Designs.

 
V rámci projektu Yamaha Yard Built představujeme motocykl Yamaha SCR950 od společnosti Jeff Palhegyi Designs
 
Program Yard Built pokračuje stylově i v roce 2017 a je připraven na další rozšíření řady úchvatných upravených motocyklů. Nový rok zahajujeme návratem do USA. Naším cílem je druhá upravená verze zcela nového stroje Yamaha SCR950. Společnost Yamaha se může pochlubit několika úžasnými stroji vzešlými ze spolupráce s předními americkými úpravci motocyklů - v čele s ikonami, jako jsou Greg Hageman ze společnosti Hageman Cycles, Roland Sands z Kalifornie se svými několika příspěvky do projektu Yard Built, včetně modelu XSR900 „Faster Sons" či kalifornský úpravce Go Takamine ze společnosti Brat Styl a jeho „šachovnicový scrambler" postavený na modelu SCR950.
 
Úpravce motocyklů Jeff Palhegyi z jižní Kalifornie, známý svými úchvatnými upravami motocyklů Yamaha, které vytvořil během uplynulých 20 let, společně s týmem Jeff Palhegyi Designs jsou umělci, kteří staví funkční stroje. Začátkem byl pro tým Jeff Palhegyi Designs rok 1995 a přestavba modelu Royal Star z řady Star Cruiser Line společnosti Yamaha. Od té doby tato firma zhmotnila své vize v podobě nejrůznějších výtvorů, počínaje nekompromisními cruisery Raider až po modely Bolt do terénu nebo model „TT" SR400. Od zahájení spolupráce se společností Yamaha v roce 1995 vzniklo přes 70 upravených motocyklů, a uvedení modelu Yamaha SCR950 na trh v roce 2017 okamžitě představovalo pro Jeff Palhegyi Designs další příležitost k úpravám.
 
„SCR950 je motocykl, který mohou jezdci používat různými způsoby," uvedl Cristian Barelli, Marketing Coordinator společnosti Yamaha Motor Europe. „Nezáleží na tom, zda chcete zamířit na pláž nebo vyrazit do hor. Je to opravdu všestranný stroj, který dokáže zprostředkovat neuvěřitelné spektrum jízdních zážitků, aniž by jízda pozbyla na zábavnosti a ryzím motorkářském charakteru, který je tak specifický pro všechny motocykly Yamaha z řady Sport Heritage. Úprava Jeffa Palhegyiho se nám nesmírně líbí. Podařilo se mu vytvořit opravdu úžasný obnažený scrambler s drsným vzhledem, který si zachovává charakter i jízdní vlastnosti sériového modelu SCR950."
 
Palhegyiho různorodé dovednosti jsou hnacím motorem jeho současných projektů. Využívá 29 let zkušeností výzkumu a vývoje ve společnosti Yamaha Motor Corporation, které kromě motocyklů zahrnují také čtyřkolky a vozítka typu side-by-side. Je vlastníkem několika jedinečných historických motocyklů Yamaha, které pravidelně vystavuje, například terénního TZ750 a závodního motokrosového modelu XS. Nejnovější projekt programu Yard Built od společnosti Jeff Palhegyi Designs čerpá s vášní a respektem k historii inspiraci z modelu YDS3C Big Bear Scrambler z roku 1966.
 
„Když jsem poprvé viděl SCR950, věděl jsem, že to bude opravdu skvělý motocykl pro úpravy," říká Palhegyi. „V poslední době se však objevilo hodně konstrukcí typu scrambler, a proto jsme chtěli vytvořit něco jiného. Během jízdy v rámci tiskové konference jsem zahlédl Big Bear Scrambler vystavený vedle modelu SCR950 a ten se okamžitě stal inspirací pro moji přestavbu."
 
Konečný výtvor je zřetelnou poctou modelu Big Bear Scrambler s prvky, jako jsou intarzované logo Yamaha a pryžové opory kolen na nádrži, dvoubarevné lakování a na míru vytvořený výfukový systém s tepelnými štíty, které evokují dobu, kdy byly motocykly opravdu univerzální. Další specifické prvky dělají z tohoto stroje „Faster Son" skutečný motocykl moderní doby. Speciální moderní součásti se dokonale doplňují s historickým stylem, počínaje řídítky Renthal s koženou omotávkou Duane Ballard, která ladí se sedlem a brašnou na nářadí na přední vidlici, a konče zkrácenou kyvnou vidlicí zavěšenou na vysoce kvalitních 14" zadních tlumičích Fox RC1 Podium.
 
Dále můžeme zmínit náprstkové zasklení zadního koncového světla společně se speciálním podsedlovým rámem a bočními panely, upravený přední a zadní blatník s historickým vzhledem v terénním stylu, mohutné terénní pneumatiky Shinko Adventure Trail obuté na hliníkových ráfcích Ride Wright se 40 dráty a zaobleným okrajem, upravený hliníkový držák světlometu a kluznou desku, ocelové opletení brzdových hadic a speciální hliníkový kryt vzduchového filtru K&N s logem „Faster Sons".
 
„Tato přestavba mi opravdu dělá radost," uvedl Jeff Palhegyi, „a chtěl bych poděkovat svému týmu za spolupráci - od konceptu po finální výtvor, který nyní máte před sebou."