Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. července do 22. července.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Yamaha SCR950 od Brat Style

Text a foto: Yamaha Motor EU
Yamaha SCR950 od Brat Style
03.01.2017
 

Projekt Yard Built se vrací do USA -šachovnicovým scramblerem- SCR950 od společnosti Brat Style.

 
Projekt Yard Built společnosti Yamaha je v zemi hvězd a pruhů pravidelným hostem. Výrobci motocyklů na zakázku ze západního i východního pobřeží předvedli, že dokážou postavit úchvatné stroje Yamaha s využitím modelů řady Sport Heritage. Jde například o model XJR1300 Rhapsody in Blue od společnosti Keino Cycles z New Yorku, a samozřejmě nesmíme zapomenout na legendárního Rolanda Sandse z Kalifornie, který do projektu Yard Built přispěl více výtvory.
 
S žádostí o úplně první přestavbu nového motocyklu Yamaha SCR950 se společnost Yamaha obrátila na legendárního japonského úpravce žijícího v Kalifornii, pana Go Takamineho ze společnosti Brat Style. Se svou respekt budící reputací tvůrce určujícího směr v oblasti upravených motocyklů se stal Go Takamine pro tuto první přestavbu dokonalou volbou.
 
Go Takamine se narodil v Okinawě vedle americké vojenské základny. Poprvé se s motocykly setkal, když viděl, jak se američtí vojáci baví jízdou na prašných cestách základny. Posuňme se do roku 1998, kdy v Tokiu vznikla společnost Brat Style jako dílna, ve které se na zakázku stavěly dobře vypadající silniční stroje, které odrážely vášeň pana Go Takamineho pro rychlou jízdu v jakémkoli terénu. Nyní, téměř o 20 let později, sídlí společnost Brat Style v Kalifornii. Název firmy se stal v oblasti úprav motocyklů uznávaným pojmem a hlavní zásluhu na tom má láska pana Go Takamineho k motocyklům SR400 a 500. Tento japonský úpravce postavil za svou kariéru ve společnosti Brat Style už přes 100 motocyklů SR, včetně prvního stroje pro projekt Yard Built, naprosto neuvěřitelného modelu SR400 B.S.R.
 
„Scrambler SCR950 představuje přirozený vývoj řady Sport Heritage," říká Cristian Barelli, Marketing Coordinator společnosti Yamaha Motor Europe. „Tento styl motocyklů je kultovní a skvěle zapadá do naší nabídky. Poptávka po strojích, které dobře jezdí i mimo asfalt, dnes stále více roste. Model SCR950 je proto předurčen nenechat možnost dobrodružné výpravy ladem Abychom to dokázali, oslovili jsme úpravce, se kterým jsme už nějakou dobu chtěli spolupracovat, a výsledek je úžasný. Go Takamine dokonale vystihl ducha scrambleru a jeho styl je na přestavbě jasně patrný. Moc se nám líbí, jak se mu podařilo udělat ze vzduchem chlazeného jednoválce SR zábavný stroj ve stylu scrambleru, a u modelu SCR jsme chtěli dosáhnout něčeho podobného. Motocykl, který vytvořil, je nefalšovaný představitel značky Brat Style"
 
„SCR950 se mi vážně líbí," říká Go Takamine. „Je výkonný, pohodlný a snadno ovladatelný. Baví mě jezdit s ním po silnicích i po nezpevněných polních cestách. Líbí se mi i barvy, protože přebírají některé designové prvky ze starých terénních modelů Yamaha. Udělat na něm přestavbu byl úkol, při kterém jsem se opravdu bavil Jako obvykle jsem si sám vyrobil většinu hlavních částí motocyklu - palivovou nádrž, sedlo, blatníky, boční kryty, svody výfuku i řídítka, abych mohl vzniknout stroj ve stylu značky „Brat Style". Náročná byla hlavně palivová nádrž. Několikrát jsem ji měl už hotovou, ale nakonec ji vyhodil, protože jsem nebyl úplně spokojený Složité bylo také zakomponovat palivové čerpadlo. Ve srovnání se sériovým SCR950 jsem motocykl hodně odlehčil a teď je tak jízda na něm ještě větší zábava Když jsem si práci na SCR950 vyzkoušel, můžu říct, že má dobrý potenciál k úpravám. Má jednoduchý, přehledně stavěný trubkový rám a dobře vypadající zadní podsedlový rám. To znamená, že se dají snadno nahrazovat výfuk, sedlo i blatníky. Ani odlehčení oblasti kolem řídítek nebylo tak těžké. Jsem přesvědčený, že SCR950 vám umožňuje upravit si ho podle vlastních představ, aniž byste museli měnit velké množství dílů"
 
Při tvorbě „šachovnicového scrambleru" Go Takamine výrazně zjednodušil a zpřehlednil přední část, nasadil širší řídítka pro lepší ovladatelnost v terénu a namontoval nový, menší světlomet. Na překrásném víčku palivové nádrže najdete gravírované logo Brat Style jako poctu platformě Faster Sons společnosti Yamaha, a nádherné gravírování je i na upraveném krytu vzduchového filtru.
 
Upravené zadní odpružení od společnosti Works Performance má větší zdvih a světlou výšku. Podsedlový rám a zadní blatník ruční výroby odlehčují zadní část tak, aby ladila s přídí stroje. Kola prototypu s drátěným výpletem jsou obuta do robustních terénních pneumatik. A na žádném motocyklu nesoucím logo společnosti Brat Style nemůže chybět charakteristické zadní světlo. Obě strany šachovnicového scrambleru zdobí upravené výfuky, ručně vyrobené tepelné štíty chrání nohy před popálením. Sedlo ručně vyrobené Mauricio Aguilarem a stříkané barevné provedení ze staré školy s historickou grafikou Yamaha a šachovnicovými praporky na nádrži od Denise Babina dotváří motocykl připravený na jakkoli náročný terén.