Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 10. prosince do 16. prosince.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Yamaha XSR700 od Rough Crafts

Text a foto: Yamaha CZ
Yamaha XSR700 od Rough Crafts
07.03.2017
 

Nový motocykl XSR700 s dvojí tváří z projektu Yard Built od společnosti Rough Crafts.

 
Projekt Yard Built společnosti Yamaha se vrací na Tchaj-wan ke společnosti Rough Crafts
 
Program Yard Built společnosti Yamaha se chystá vykročit do roku 2017 v ryzím stylu zakázkových přestaveb a vrací se do dílen mistrovského tchajwanského úpravce Winstona Yeha z věhlasné společnosti Rough Crafts. Na základě působivé přestavby modelu XJR1300 Guerilla Four z roku 2015, která nastavila laťku hodně vysoko, si Yamaha vybrala pro první letošní přestavbu motocyklu z řady Sport Heritage společnost Rough Crafts - a základem se stal šampion střední kubatury, model XSR700.
 
S výjimkou zásahů do rámu v podobě řezání či svařování dostal Winston zcela volnou ruku k vytvoření úchvatného stroje ve svém charakteristickém stylu, postaveného na základě středně velkého, energického modelu XSR700. A výsledek jeho práce? Ne jen jeden, ale hned dva skvosty. Pomocí jednoduše vyměnitelných sad lze z modelu XSR700 za méně než hodinu vytvořit silniční stroj ve stylu café racer - „The Corsa Scorcher", nebo terénní motocykl ve stylu scrambleru, „The Soil Scorpion".
 
„Jde o naši první přestavbu motocyklu s „dvojí tváří," uvedl Cristian Barelli, Marketing Coordinator společnosti Yamaha Motor Europe. „Tato přestavba je pro mě opravdovým dokladem všestrannosti modelu XSR700 jako základu pro zákaznické úpravy. Ať už budete chtít vytvořit café racer nebo scrambler, tato přestavba je důkazem, že můžete mít obojí, aniž byste přišli o charakter, ducha či jízdní vlastnosti původního stroje."
 
„XSR je skvělým základem, na kterém se dá stavět," uvedl Winston. „Mám moc rád trubkový rám modelu XSR700 a skvělý poměr výkonu a hmotnosti tohoto motocyklu. Díky nové konstrukci rámu, který je kratší a má demontovatelnou trubku zadního rámu není třeba rám řezat, pokud chcete dosáhnout opravdu originálního tvaru."
 
„Dostal jsem se do situace, kdy jsem se nemohl rozhodnout, zda mám použít jako řídítka vlaštovku a vyrobit cafe racer, nebo nasadit plochá řídítka a vytvořit plochodrážní tracker, a tak mě napadlo, proč neudělat z těchto věcí sadu pro úpravu zevnějšku a zákazníci si pak budou moci na základě vlastních nápadů sestavit kombinaci odpružení, kol, brzd a řídítek a vytvořit tak stroj podle svých požadavků?"
 
S představou co nejuniverzálnější soupravy navrhl sadu tří prvků, které lze osadit s vidlicí z modelu YZF-R1 a osou z modelu R1, s brzdami a koly určenými na předek stroje R1. Poté použil zadní kolo stejné konstrukce určené pro model XSR700, aby získal možnost přímého uchycení předního a zadního zakázkového kola do obrácené vidlice.
 
S vidinou požadované koncepce dvou variant jednoho motocyklu se následně obrátil na společnost Shark Factory. Využil její kompletně nastavitelné odpružení X2E s digitálním dálkovým ovládáním, díky kterému lze celou sadu průběžně přestavovat z nastavení pro asfalt na hodnoty pro terénní vyjížďku.
 
Verze cafe racer této přestavby využívá extrémně odlehčená kola z uhlíkových vláken od společnosti Rotobox a řídítka „vlaštovky" montovaná přímo na trubky vidlice vyrobená společností Gilles Tooling. Ty v oblasti výkonu doplňuje titanový výfuk Akrapovič určený původně pro model YZF-R1.
 
Scrambler je opatřen lehkými kovanými koly od společnosti Wukawa Industry Co., ručně vyráběnými plochými řídítky a nahoru vyvedeným titanovým výfukem Akrapovič pro model XSR700 upraveným do stylu tracker. Cafe racer se prezentuje prvky pro rychlou jízdu, scrambler naproti tomu využívá voděodolné filtry Sprint Filter, abyste s ním mohli s klidným svědomím vyrazit do terénu. Obě verze přestavby jsou vybaveny osvědčenou speciální brzdovou soustavou od společnosti Beringer.
 
Exteriérová sada „Faster XSR" je vyrobená z jednoho kusu, celá z uhlíkových vláken. Doplňuje ji zespodu zavěšená menší palivová nádrž, kompletně zvnějšku našroubovaná bez jakýchkoli úprav, která je produktem společnosti MS Pro.
 
Skvělé jsou detaily café raceru Corsa Scorcher, se zakázkovou koncovkou výfuku Rough Crafts. Brzdové třmeny a rotory jsou standardní díly XSR, které spolupracují se špičkovou sadou Beringer. Vzadu se o pohon stará řetězové kolo od společnosti Wukawa Industry, se zadními sadami od společnosti Gilles Tooling a stupačkami MS Pro. Ovládání MS Pro na řídítkách zaručuje, že vše je tam, kde má být. Doplňují ho zakázkové rukojeti Rough Crafts a úzké zakázkové držáky řídítek Rough Crafts. Další prvky charakteristické pro společnost Rough Crafts představují světlomet krytý mřížkou, speciální víčko palivové nádrže a samozřejmě exteriérová sada z uhlíkových vláken. Nesmíme také zapomenout na díly pro rychlou jízdu Rough Crafts, které dávají motoru křídla.
 
U přestavby Soil Scorpion byly standardní rotory a třmeny XSR nahrazeny díly Beringer osazenými na kovaných kolech od společnosti Wukawa Industry. Nové jízdní poloze napomáhají speciální řídítka Fighter od společnosti Rough Crafts s ovládacími prvky MS Pro.
 
Třešničkou na dortu této přestavby jsou dvě mírně odlišné barevné varianty, které má na svědomí dlouholetý spolupracovník Rough Crafts, společnost Air Runner Custom Paint.