Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 17. září do 23. září.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Začala nová doba české silnice

Foto: Petr Štola
Začala nová doba české silnice
18.06.2018
 

Tisková konference Komise SZM při Autoklubu ČR uvedla nového šéfa české silnice – Matěje Smrže, ale také novou dvojici manažerů.

 
V budově Autoklubu ČR v Praze dnes od 11:00 hodin proběhla tisková konference Komise SZM, během které bylo představeno několik novinek. Jako první přítomným novinářům představil šéf české motoristické autority, pan JUDr. Jan Šťovíček, nového předsedu silničních komise, stále ještě aktivního závodníka, Matěje Smrže. Ten později na otázku našeho webu uvedl, že poslední dva roky byl několikrát osloven zástupci ACČR, s žádostí podílet se na řízení české silnice, ale až nyní, když bývalý předseda komise SZM, pan Martin Smrž, rezignoval na svou funkci, přijal nabídku vstoupit do výboru SZM, který ho následně zvolil svým předsedou.
 
Během tiskové konference byla také představena dvojice manažerů. Prvním je manažer seniorské reprezentace, kterým se na žádost Matěje Smrže stal jeho starší bratr, Jakub Smrž. Ten si jako svůj první počin může „odškrtnout“ zajištění startu Karla Haniky v týmu Guandalini Racing pro závod v americké Laguna Sece. „V týmu mohl jet Ital nebo Španěl, ale nám se podařilo dohodnout, že Ondru Ježka nahradí jiný český závodník, Karel Hanika,“ slyšeli novináři během oznámení, co vše předcházelo konečnému odsouhlasení obou stran v otázce startu Haniky v USA. Posloupnou osu jednání Kuba Smrž krátce nastínil o několik minut později. „Guandalini mne kontaktoval ještě před Brnem, chtěl abych za něj jel, ale to jsem odmítl. Nikdy bych to Ondrovi neudělal. Druhý kontakt byl po Brnu, to jsme již věděli, že Ondra v týmu nepojede. Já jsem kvůli zranění do Ameriky nemohl jet, ale podařilo se nám dohodnout, že se závodu zúčastní Karel Hanika. Bude to pro něj velký zkouška, nikdo nic jiného ani neočekává. Nezná motorku, ani okruh, bude na něm, co ukáže. Dostal šanci, aby o sobě dal vědět. Až poté budeme případně jednat, jak dál, zda bude pokračovat v tomto týmu nebo ne,“ doplnil Jakub Smrž, který dále uvedl, že by rád, aby i za jeho pomoci dostalo šanci více českých jezdců, kterým vzhledem ke svým kontaktům a známostem může pomoci vstoupit do světa velkého závodění.
 
Druhým manažerem, který bude mít na starost juniorskou reprezentaci, se stal Michal Salač, otec úspěšného mladého závodníka, Filipa Salače. Cílem pro nejbližší měsíce je dokončit jednání o působení českých nadějí ve španělské škole talentů Cuna de Campeones, se kterou Autoklub ČR rozjíždí spolupráci. „Chceme udělat výběr mladých jezdců, kterým umožníme závodit v této škole. Je dohodnuto, že jim škola, sídlící na okruhu Ricardo Torma ve Valencii, zajistí ubytování, trénování, závodění, ale i další podporu. Mladí jezdci můžou o prázdninách závodit ve Španělsku, ale můžou se tam například odstěhovat i na několik měsíců a chodit tam i do školy,“ uvedl Michal Salač, jehož syn sám již mnoho let závodí ve Španělsku, kde prošel od Minibike, až po současné Moto3.
 
Slovo na dnešní tiskové konferenci dostal i Viktor Noss, jeden z předních českých týmových manažerů a vlastník špičkového českého týmu Merkury Racing, účastníka Mistrovství světa Endurance, který mimo komentář o angažmá jeho jezdce Karla Haniky u konkurenčního týmu Yamahy a výrobce pneumatik Pirelli, naznačil, koho s sebou vezme coby jezdce na poslední vytrvalostní závod letošní sezony, který se jede poslední červencový víkend v japonské Suzuce. „Do Japonska pojedeme s Karlem, Ondrou a Sylvainem Barrierem,“ uvedl Viktor Noss, a dal tak fanouškům Ondry Ježka důvod k radosti. Jen dodejme, že Viktor Noss a Jakub Smrž, budou členy doprovodu Karla Haniky pro závod WorldSBK v Laguna Sece. „Chceme poskytnout Kájovi plnou podporu, aby se mohl soustředit pouze na ježdění a nezabývat se jinými věcmi, spojenými s pobytem v Americe,“ doplnil na otázku našeho webu Viktor Noss.