Paddock Blue 2018 racing
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. července do 22. července.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Další limity na aerodynamiku

Text: jnyk, Zdroj: Motorsport Magazin
Další limity na aerodynamiku
08.07.2018
 

Při zasedání komise Grand Prix v holandském Assenu bylo schváleno další omezení aerodynamických prvků na kapotážích motocyklů.

Ačkoliv byla již aerodynamická křidélka v královské kubatuře MotoGP zakázána, konstruktéři jednotlivých motocyklů našli skulinku v pravidlech a tyto aerodynamické prvky implementovali do kapotáží nikoliv jako křidélka, ale jako součást celé kapotáže. Prvním, kdo s tímto řešením přišel, byla Ducati, ostatní poté následovali.
 
Nyní byly tyto aerodynamické prvky opět předmětem jednání zasedání komise Grand Prix v holandském Assenu. Výsledkem jednání je dále skutečnost, že od roku 2019 budou na tyto prvky kladeny ještě přísnější nároky, avšak na motocyklech mohou zůstat.
 
Aktuálně může každá továrna nechat homologovat 2 modely kapotáží pro sezonu, které následně nemůže měnit. Nicméně nikde nebylo stanoveno, že z těchto kapotáží nemůže nic odebrat, případně odebrané části nahradit jinými. Proto továrny vyvinuly „modulární“ kapotáže, které měly odnímatelné prvky, tudíž mohla být aerodynamika modifikována na základě potřeb aktuálního okruhu.
 
Tato skutečnost bude od příštího roku zakázána, tudíž továrny nebudou moci z jednotlivých kapotáží v průběhu sezony nic odebírat. 
 
Zároveň byly stanoveny limity pro velikost těchto aerodynamických prvků, nicméně aktuální kapotáže v letošní sezoně již tyto limity splňují.