Valentino Rossi 2017
 
přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. října do 22. října.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Kuba testuje Panigale v Cartageně

Text a foto: Fans of Smrž
Kuba testuje Panigale v Cartageně
08.03.2014
 

AKTUALIZOVÁNO PO NEDĚLI- Na trati, kde nejel od své kariéry v ME 125, se Kuba poprvé posadil na Ducati 1199 Panigale svého týmu Millsport Ducati a z návratu na dvouválec má opravdu radost. My také a přejeme mu úspěšné testování.. :)

 
Historicky nejlepší český superbikový závodník Jakub Smrž v těchto dnech testuje se svým novým týmem Millsport Ducati na okruhu ve španělské Cartageně. Kuba má za sebou dva testovací dny s motocyklem Ducati Panigale 1199R, se kterou nastoupí do letošní sezony Mistrovství Velké Británie kategorie Superbike.
 
Den 1 – Jakub Smrž:
"Především jsem šťastnej, že jsem zpět na Ducati a dnes jsem si to hodně užil. Hlavně jsme se koncentrovali na nastavení řídítek, stupaček, převodu a musel jsem se naučit trať. Byl jsem tu naposled v roce 2000 na "stopětadvacítce". Udělali jsme dnes hodně práce a teď, když jsem zrychlil, máme další věci v nastavení, který musíme vyřešit. Už se nemůžu dočkat zítřku, až budem zase jezdit!"
 
Den 2 – Jakub Smrž:
"Dneska šlo všechno opravdu dobře a většinu dne jsme se soustředili na nastavení zadního pérování. V poslední jízdě tým našel nějaká vylepšení, aby se mi jelo líp. Ještě ale není hotovo a je dobře, že máme další dva dny na hledání základního nastavení."
 
AKTUALIZOVÁNO - sobota
Den 3 Jakub Smrž:
"Dnes jsme opět pracovali na vyvážení motorky a zadním pérování. Ke konci dne jsme našli nějaké zlepšení, aby se mi jelo líp a jsem spokojený, že všechny kroky, které jsme udělali, vedly ke zlepšení motorky a mé jízdy na Panigale. Předchozí dny jsme používali jen zadní gumu SC1, abychom motorku naučili fungovat s menším gripem a dnes jsme poprvé použili SC0. To mě zrychlilo, což je dobře, ale ještě potřebujeme zkusit závodní simulaci. Hodně změn, ale to je to, proč tu jsme!!!"
 
AKTUALIZOVÁNO - neděle
Den 4 Jakub Smrž:
"Mám po prvních testech na Panigale týmu Millsport Ducati a i když jsem nevěděl co od toho čekat, jsem velmi spokojený. Měli jsme k dispozici 4 dny v Cartageně, kde jsme byl naposledy při ME ve třídě 125ccm, takže první den jsem si spíš oživoval trať a získával první poznatky s novou motorkou. Musím říct, že od první chvíle jsem měl z motorky velice dobré dojmy a rychle se dostal do "dvouválcového režimu". Samozřejmě s přibývajícími koly a rychlejšími časy se začínaly objevovat nedostatky v nastavení, ale během čtyřech dní jsme motorku hodně zlepšili, zkusili spoustu různých variant nastavení a dali dohromady základ nastavení pro další testy v Doningtonu. Ještě musím zapracovat na jízdním stylu, abych se víc přizpůsobil motorce a momentálně máme největší problém s přilnavostí na výjezdech a motorka se pak ze smyku zvedá na zadní kolo, což je další velká nepříjemnost. Ale nyní má tým několik týdnů čas projít data, konzultovat nedostatky s inženýry z Ducati a připravit změny na testy v Doningtonu a následně Snetteronu. Sice to nic neznamená, ale je pozitivní, že jsem zajížděl rychlé a konstantní časy a velice dobře se mi s novým týmem pracovalo, i když jsme nebyli v kompletní sestavě. Především bez technika přes pérování Öhlins, který určitě bude velkým přínosem. Jsem strašně rád zpět na Ducati, na které se cítím víc jako doma a už teď se těším na další testy a až začne sezóna!!!“
 
Steve Moore (hlavní inženýr):
„Byl to skvělý test. Ale nikdy to není snadné, když mechanici, inženýři a jezdec spolu testují poprvé. Celkem brzy se Kuba na Panigale cítil pohodlně a zkusili jsme hodně nastavení, abychom pochopili jeho jízdní styl. Pro tento test jsme se koncentrovali na základ nastavení geometrie podvozku a jak mu vyhovuje nastavení plynu a motorové brzdy. Koncem druhého dne jsme už byli rychlejší než byl náš cíl a tak jsme se zaměřili na zadní přilnavost a rozložení váhy, aby motorka nebyla neustále s předním kolem ve vzduchu a nějaké změny na zadním tlumiči pomohly. Pracovali jsme především s pro nás známou zadní gumou SC1, protože jsme něchtěli problémy s gripem zlepšovat pouze měkčí směsí. Soustředili jsme se hlavně na grip ve velkých náklonech a aby motorka nešla nečekaně do smyku a během smyku byla dobře kontrolovatelná. Ještě v tom máme co zlepšovat, ale když jsme přešli na měkčí směs, motorka fungovala lépe a Kuba zajížděl rychlé časy. Příští test s námi bude i Öhlins inženýr, takže se můžeme opravdu zaměřit na perfektní vyladění podvozku. Nyní nám ještě chybí výkon, ale na další test bychom měli mít hotové motory 2014.“

 

Video

Millsport Ducati