Valentino Rossi 2017
 
přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. října do 22. října.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

Matěj dokončil první test

Text a foto: Matěj Smrž
Matěj dokončil první test
06.03.2014
 

Matěj Smrž dnes ve španělském Aragonu dokončil úvodní zimní test před startem dalšího ročníku IDM Superbike.

 
Matěj - středa:
Dnešek nezačal úplně dobře, opět foukal velmi silný a hlavne proměnný vítr. Jen dopoledne upadlo min. 5 lidí kvůli větru. Hodně jsem si na to dával pozor a vyplatilo se mi to. Nebyl jsem dopoledne až tak rychlej, ale alespoň jsem si vyzkoušel co jsem potřeboval na motorce. Soustředili jsme se především na novou zadní tlumící jednotku Öhlins a také jsem zkoušel dvě různé zadní pneumatiky. Trochu nám plán zkomplikovalo vybouchnutí motoru na nové motorce. Museli jsme přesedlat zpět na loňskou, ale i tak jsem si pravil chuť v posledních dvou jízdách, kde jsem stabilně zajížděl 1:56 a 2x jsem dal 55,9. Celkem jsem najel dneska 55kol a až na povětrnostní podmínky jsem s dneškem nad míru spokojený. Zítra testujeme poslední den, na programu budou hlavně nové pneumatiky Dunlop pro sezónu 2014. Snad počasí vydrží a test zakončíme úspěšně a hlavně bez zbytečného pádu. Cílem je na závodní pneumatice jezdit stabilně 55 a pokud stihneme vyzkoušet kvalifikační gumu, měl bych být min. o jednu sekundu rychlejší na kolo. To bude důležitý zkusit, protože letos se v IDM pojede kvalifikace stejným způsobem jako ve WSBK, tedy Superpole! Pochopitelně záleží na síle větru, ale to se uvidí zítra.
 
Matěj - čtvrtek
Dnešním dnem jsem dokončil 1. zimní testy po dlouhé vynucené pauze a jsem maximálně spokojený.
Od samotného rána už bylo počasí bezmála ideální, foukal sice trochu vítr, ale v porovnání s předchozími dny, to byl lehký vánek. Vyzkoušel jsem vše co bylo potřeba a celkem jsem v součtu obou dnů najel 120 kol, necelých 645km. Dneska jsem si vyzkoušel kromě jiného i simulaci závodu, tedy 80km v plném tempu a cítil jsem se velmi dobře. Kdyby nebyl konec jízdy, mohl jsem stále pokračovat a v ruce jsem necítil sebemenší problém, z toho mám ohromnou radost. Jak jsem si přál včera, stabilně jsem se závodní pneumatikou jezdil časy 1:55, nejlépe jsem zajel 54,9. Na kvalifikační pneumatiku nebyl dneska čas, tu musíme vyzkoušet jindy a lepší to samozřejmě bude na nějakém okruhu IDM.
Nyní mám necelé dva měsíce do oficiálního testu na Lausitzu, na který okamžitě navazuje 1. závod IDM. Snad se ještě mezitím dostanu na motorku, což je nyní v plánu, ale podrobnosti ještě neznám. Tým pro mě chystá úplně novou motorku s novou elektronikou, čímž bychom měli dosáhnout na ještě vyšší výkon. Vzhledem k tomu, že BMW a Kawasaki jsou opravdu rychlé, bude to třeba, ale obecně strach z ničeho nemám.
Tým i motorka fungují velmi dobře, jsem jako obvykle u pana Galinskiho 100% spokojený. Věřím, že když se nám bude vyhýbat smůla a podaří se mi udržet na uzdě občasné unáhlené počínáni na trati, můžeme zažít velmi dobrou sezónu.