KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 25. března do 31. března 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

ZX-10R 2019 - vyšší výkon i točivý moment

Text a foto: Kawasaki CZ
ZX-10R 2019 - vyšší výkon i točivý moment
13.12.2018
 

Je postavena na základě závodní ZX-10R, která má na kontě tři po sobě jdoucí tituly z mistrovství světa WorldSBK. Nabízet se bude ve třech verzích KRT; RR; SE. Nová Ninja ZX-10R má vyšší maximální výkon i točivý moment v celém pásmu otáček.


Klíčem k nárůstu výkonu je změna způsobu ovládání ventilu + další updaty v motoru, což posouvá již tak působivý výkon motoru Ninja ZX-10R na novou úroveň. Špičkový výkon je nyní posunutý na 203koní; a závodníci na okruhu ho mohou dále navýšit nahrazením standardního výfukového systému závodním.

Inženýři Kawasaki WorldSBK navrhly nový způsob ovládání ventilů, kterému je příkladem špičková závodní technika přinesená z WSBK Ninja ZX-10R. Nový systém přispívá ke zvýšení výkonu a vyšší spolehlivosti ve velmi vysokých otáčkách. Ve srovnání s dosavadním systémem umožňuje nové ovládání ventilů snížení hmotnosti ventilového systému o 20%. Díky tomu je možné použití ostřejších vaček, které zajistili nárůst výkonu o 3 koně. Vačky chrání proti opotřebení dokonalý povrch DLC (Diamond-Like Carbon).

Všechny tři verze Ninja ZX-10R to jsou KRT, RR, SE model 2019 budou standardně vybaveny hlavou válců, který byla u modelu 2018 pouze u verze ZX-10RR a umožňuje použití doplňkových racingových vaček.

Verze ZX-10RR je určena jen pro pár vyvolených, protože jí bude vyrobeno pouze 500ks pro celý svět. Bude obsahovat technické vylepšení, které posouvají verzi RR o level dál. Nejdůležitější je použití extra lehkých titanových ojnic Pankl, které nejen ušetří celkově přes 400 g ve srovnání se standardními ojnicemi, ale díky nižší hmotnosti se snížení moment setrvačnosti klikového hřídele o 5% a hlavně je možné posunout maximální otáčky o 600 za minutu a tím zvýšit maximální výkon ZX-10RR na 204 koní bez Ram-Air.

Vedle hlavních změn je dalším zajímavým upgradem pro rok 2019 použití oboustranného quickshifteru KQS (rychlořazení bez použití spojky) u všech třech verzí.

Zajímavostí u modelu ZX-10R SE bude použití speciálního laku na místech, která jsou náchylné k opotřebení a oděru. Na tyto místa je novým procesem nanesen vysoce odolný lak, který kombinuje měkké a tvrdé segmenty nátěrových hmot. Ty společně pracující jako chemická pružina a dokážou absorbovat případné lehké nárazy od předmětů, které by mohli lak poškodit.

verze:
ZX-10R KRT je sice základní, ale již tento základ obsahuje plnou výbavu. Má nyní vyšší výkon, nejmodernější sportovní kontrolu trakce, podvozek s okruhovým potenciálem doplněný o špičkové komponenty jako je přední vidlice Balance Free Front Fork and BFRC a nejmodernější třmeny Brembo.
ZX-10RR je verze zaměřená na trať. Díky vyšším otáčkám i výkonu motoru, jemně vyladěného odpružení a kovaných kol Marchesini zvyšuje RR potenciál základního modelu.
ZX-10R SE verze doplňuje potenciál základního modelu o zdokonalený elektronický podvozek Kawasaki (KECS) a kovaná kola Marchesini.

barvy:
Ninja ZX-10R KRT: Lime Green / Ebony / Metallic Graphite Gray
Ninja ZX-10RR: Lime Green
Ninja ZX-10R SE: Metallic Carbon Gray / Neutron Silver / Lime Green
 


Další články sekce Aktuality