KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 26. října do 1. listopadu 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

BMW R 1200 R

Text a foto: bmw-motorrad.cz
BMW R 1200 R
30.03.2016
 

Motocykl BMW R 1200 R stanovuje novou úroveň kombinace estetické přitažlivosti, výkonnosti a designu.

 
Od designérského konceptu k nové R 1200 R.
Nové R 1200 R stanovuje novou úroveň kombinace estetické přitažlivosti, výkonnosti a designu. Tento motocykl byl pro naše vývojáře hlavním zdrojem inspirace, když navrhovali vizionářskou studii BMW Concept Roadster. Není překvapením, že kromě jiných vlastností je nové R 1200 R výkonným univerzálním strojem, kombinujícím přitažlivost a design ve zcela jedinečné podobě.
 
Průkopnický design.
Kompaktní, napjatý, svalnatý – design nové generace se jasně odlišuje od svého předchůdce. Teleskopická přední vidlice typu upside-down, odvozená od modelu S 1000 RR, je nejen výrazným prvkem designu, ale současně je zárukou přesné ovladatelnosti. Ostře tvarovaná nádrž a sedlo, přecházející plynule do zadní části, dodává tomuto roadsteru výraz, který přesně koresponduje s jeho jízdním projevem.
 
Individuální styl.
Vůbec poprvé je nové R 1200 R k dispozici nejen v základní barvě, ale také s dvojicí dalších dvou barevných odstínů. Díky tomu se design tohoto stroje ještě lépe přizpůsobí individuálnímu stylu svého jezdce. Připravena je klasická a nadčasová modrá Cordoba nebo sportovně vyhlížející bílá Light, doplněná krytem motoru v barvě kapotáže a s rámem v jasně červené Racing. Třetí verzí je exkluzivní šedá metalíza Thunder s přední vidlicí lakovanou zlatou barvou (k dispozici pouze ve spojení s výbavou Dynamic ESA).
 
Nejvyspělejší technologie.
R 1200 R se svými technologiemi vymkla běžným zvyklostem. Senzační výkon 125 koní dodává nové R 1200 R tu správnou dávku dravosti. Ta je k dispozici ve třech jízdních režimech, které se mění stiskem tlačítka, volitelně dodávaný protiprokluzový systém DTC zajišťuje její účinný přenos na silnici. Přepracovaný a zvětšený přístrojový štít zajišťuje, že jezdec má vše potřebné pod dohledem a pod kontrolou. Toto hlavní informační centrum je umístěno na nosníku z pokrokové hliníkové slitiny.
 
Nezaměnitelně individualistický flair.
Nabídka doplňků pro R 1200 R je mimořádně působivá: batoh na nádrž, BMW Navigator V a čtveřice různých typů větrných štítů – to vše jsou doplňky pro dlouhé cesty. Jízdní dynamiku R 1200 R posune na novou úroveň nejnovější generace volitelně dodávaného systému Dynamic ESA. Skutečně univerzální stroj z tohoto roadsteru vytváří možnost doplnit jej přípravou pro instalaci navigace včetně ergonomického ovladače, ukazatelem řazení Shift Assistant Pro nebo bezklíčkovým systémem Keyless Ride. Za pozornost stojí také celá řada propracovaných detailů, z nichž zaujmou například vyfrézované páčky a stupačky nebo ocelový ochranný rám s lesklou úpravou, který je jak funkčním, tak nepřehlédnutelným vizuálním prvkem.
 
Technické specifikace
 
Motor
Typ      Vzduchem/vodou chlazený čtyřdobý plochý dvouválec, dva vačkové hřídele, jeden vyvažovací hřídel
Vrtání x zdvih    101 mm x 73 mm
Zdvihový objem            1170 ccm
Nominální výkon           92 kW (125 koní) při 7750 ot/min
Největší točivý moment             125 Nm při 6500 ot/min
Kompresní poměr          12,5 : 1
Úprava paliva/ Systém řízení motoru      Elektronické nepřímé vstřikování
Čištění spalin    Uzavřený třícestný katalyzátor, emisní norma EU3
 
Jízdní vlastnosti/ Spotřeba paliva
Největší rychlost           Přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h     3,9 l
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h   5,4 l
Typ paliva         Bezolovnatý benzin Natural 95
 
Elektrické systémy
Alternátor          Třífázový alternátor 508 W (nominální výkon)
Baterie 12 V/12 Ah, bezúdržbová
 
Přenos energie
Spojka Spojka v olejové lázni, hydraulicky ovládaná
Převodovka      Šestistupňová synchronizovaná převodovka s šikmým ozubením
Pohon   Spojovací hřídel
 
Podvozek / brzdy
Rám     Dvoudílný rám, přední a přišroubovaný zadní rám, motor součástí nosné struktury
Vedení předního kola / odpružení           Teleskopická vidlice upside-down; průměr vidlice 45 mm
Vedení zadního kola / odpružení            Hliníkový odlitek, uložení kyvné část z jedné strany systémem BMW Paralever; vzpěra WED (tlumení v závislosti na zdvihu); hydraulicky nastavitelné předpětí pružiny (plynulé), zpětný útlum tlumiče nastavitelný samostatným ovladačem
Dráha pružiny vpředu /vzadu      140 mm / 140 mm
Rozvor kol        1515 mm
Závlek 125,6 mm
Rejdový úhel hlavy        62.3°
Kola     Litá kola z hliníkové slitiny
Rozměr ráfků vpředu     3,50 x 17"
Rozměr ráfků vzadu       5,50 x 17"
Pneumatiky vpředu       120/70 ZR 17
Pneumatiky vzadu         180/55 ZR 17
Brzdy vpředu     Dva kotouče, plovoucí třmeny, průměr 320 mm, 4pístky
Brzdy vzadu      Jeden kotouč, průměr 276 mm, dvoupístkové plovoucí třmeny
ABS     BMW Motorrad Integral ABS (částečně integrální), vypínatelné
 
Rozměry / hmotnost     
Délka    2165 mm
Šířka (nad zrcátkem)     880 mm
Výška (bez zrcátek)       1300 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla   790 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla          1780 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno          231 kg
Celková přípustná hmotnost      450 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy)      219 kg
Využitelný obsah nádrže            18 l
z toho rezerva   cca 4 l


 


Další články sekce Motocykly