přihlášení pro registrované
jméno:
heslo:
registrovat zapomenuté heslo
 
KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 20. listopadu do 31. prosince.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Nová Yamaha YZF-R6

Text a foto: Yamaha
Nová Yamaha YZF-R6
20.10.2016
 

Zdokonalená. Přepracovaná. Pozoruhodná.

 

Modelu YZF-R6, který během uplynulých 7 let třikrát zvítězil na Mistrovství světa supersportů, se v Evropě prodalo více než 160 000 kusů a je považován za jeden z nejoblíbenějších a nejextrémnějších supersportovních motocyklů, jaké kdy společnost Yamaha postavila. Tento kultovní model kubatury 600 ccm je lehký, hbitý a rychlý. Stává se tak první volbou ambiciózních milovníků adrenalinu, kteří chtějí rychle postupovat v žebříčku supersportů.

 

Jako důkaz pevného odhodlání společnosti věnovat se segmentu supersportů, jenž zůstává jedním z klíčových faktorů sportovní DNA strojů značky Yamaha vzešlou ze závodů, uvádí tento přední japonský výrobce na trh radikálně stylizovaný nový motocykl YZF-R6 modelového roku 2017, který využívá nejmodernější konstrukční technologie převzaté z modelu YZF-R1 spolu se špičkovou elektronikou.

 

Je tu nový model YZF-R6, opatřený novou kapotáží s nízkým aerodynamickým odporem a agresivním vzhledem, který nese všechny charakteristické znaky DNA kultivovaného stroje Yamaha řady R.

 

Závodění je náš svět. Svět řady R. Vítejte v R SVĚTĚ.

 

Každý model řady YZF-R je lákavou pozvánkou do světa motocyklů řady R a příležitostí stát se nedílnou součástí jednoho z nejexkluzivnějších klubů v supersportovní kategorii.

 

Ve světě řady R jsou závody a vítězství životním stylem neoddělitelně propojeným s naší DNA. Ve světě řady R se dá vystopovat původ všech supersportovních modelů YZF. Ten mají společný s naším závodním motocyklem YZR-M1, vítězem seriálu MotoGP. Ve světě řady R věříme, že všichni mohou dostat příležitost zažít skutečný význam pojmu supersportovní výkon.

 

Žádný jiný výrobce vám nenabídne takto široký výběr špičkových supersportovních modelů, od kubatury 125 ccm až po 1 000 ccm. Všechny modely řady R, od modelu YZF-R1M přes stroje YZF-R1, YZF-R6, YZF-R3 až po motocykl YZF-R125, jsou konstruovány a vyráběny s využitím těch nejdůmyslnějších závodních technologií.

 

R SVĚT je přístupný všem jezdcům, kteří dokážou ocenit hodnotu závodní tradice značky Yamaha ověnčené mnoha vavříny a její pověstné technické vyspělosti. R SVĚT dává vlastníkům motocyklu YZF-R možnost objevit svůj skrytý jezdecký potenciál na silnicích i závodních okruzích.

 

Svět řady R je zde. R SVĚT je zde právě teď.

 

Kultovní design inspirovaný modelem M1 s jízdními vlastnostmi nové generace

 

Motocykl YZF-R6 vždy patřil k tomu nejlepšímu v kategorii extrémních supersportovních motocyklů. Více než deset let po svém debutu představuje současný model ve své třídě nadále jeden z nejdynamičtěji vyhlížejících motocyklů, který si získal řadu věrných a nadšených příznivců.

 

Pro rok 2017 společnost Yamaha tento kultovní supersportovní motocykl střední kubatury kompletně přepracovala. YZF-R6 dostává radikální nový vzhled, který nezapře svou inspiraci nejnovější generací modelu YZF-R1. Agresivní přední část motocyklu s centrálně umístěným náporovým sáním vzduchu převzatým z modelu M1 a zapuštěnými dvojitými světlomety LED je nepřehlédnutelná a dává na první pohled najevo, že patří k řadě R.

 

K posílení drsného vzhledu je nový motocykl YZF-R6 opatřen úzkými obrysovými světly, které z něj dělají téměř živou bytost a dodávají přední masce dynamický výraz. Styl a poloha těchto obrysových světel tvoří úchvatný tvar, který vytváří nepřehlédnutelnou image modelu YZF-R6, při zachování zřetelné příslušnosti k řadě R.

 

DNA řady R nové generace je zřetelně znát na agresivních tvarech kapotáže s mnoha bočními otvory a plynulými vodorovnými křivkami, které utváří křížové uspořádání zvýrazňující vynikající hodnoty aerodynamického odporu tohoto motocyklu. Nová zadní část ve stylu modelu YZF-R1 podtrhuje závodní geny a přestože energický vzhled supersportu nezapře svou inspiraci vlajkovým modelem YZF-R1, má YZF-R6 svůj vlastní jedinečný charakter a siluetu.

 

Dosud nejefektivnější model YZF-R6 z hlediska aerodynamiky

 

Konstrukční tým společnosti Yamaha, který má na starosti supersportovní motocykly, se neustále snaží dosáhnout lepších výkonových parametrů ve všech oblastech. Motocykl YZF-R6 2017 je opatřen novou přední kapotáží a štítem s dosud nejefektivnější aerodynamikou, jakou měl kdy tento model k dispozici.

 

Přední kryt s nízkým koeficientem odporu vzduchu vznikl s využitím několika klíčových prvků z modelu YZF-R1 a nejmodernější konstrukce zajišťuje významné zlepšení aerodynamické účinnosti o 8 %. Kromě přepracované přední kapotáže a štítu disponuje motocykl novými směrovými světly LED zakomponovanými do zpětných zrcátek, což omezuje turbulence a snižuje aerodynamický odpor.

Sofistikované technologie elektronického řízení

 

YZF-R6 byl jedním z prvních motocyklů, které začaly používat moderní elektroniku umožňující přesné ovládání, například procesorem řízenou škrticí klapku Yamaha (YCC-T) a procesorem řízené sání Yamaha (YCC-I). K zajištění ještě vyšší míry ovladatelnosti v nejrůznějších podmínkách je model YZF-R6 vybaven vyspělým systémem řízení trakce (TCS), který lze nastavovat pomocí spínače na řídítkách.

 

Po zjištění, že motocykl YZF-R6 oslovil široké spektrum jezdců dychtících po výkonu s různými jezdeckými dovednostmi a zkušenostmi, jsme nový systém TCS vybavili 6 úrovněmi míry zásahů a navíc možností úplného vypnutí. Inteligentní software systému TCS má za úkol zajistit, aby jeho zásahy nepůsobily nepřirozeně. Systém rovněž kompenzuje opotřebení zadní pneumatiky, aby byl zajištěn konzistentní výkon.

 

Motocykl YZF-R6 je navíc vybaven novým systémem rychlořazení (QSS), který umožňuje rychlejší přeřazování. Konstrukce tohoto systému vychází z modelu YZF-R1 a zajišťuje okamžité přerušení přenosu hnacího točivého momentu při zjištění řazení vyššího převodového stupně. Umožňuje tak řadit nahoru pod plným plynem bez spojky a dosáhnout na jednotlivé stupně 6stupňové převodovky s krátkými převody jedinečného zrychlení.

 

43mm přední vidlice typu YZF-R1

 

Není to jen agresivní maska inspirovaná modelem YZF-R1, která zvýrazňuje blízkou příbuznost s vlakovým supersportovním modelem. Model YZF-R6 2017 je také vybaven novou obrácenou vidlicí KYB z motocyklu YZF-R1. Toto přední odpružení se špičkovými parametry využívá trubky s velkým, 43mm průměrem (na rozdíl od předchozího modelu, který používal 41mm trubky), jež přispívají k zajištění pocitu vyšší stability, zejména při brzdění a zatáčení. Zvětšil se také průměr osy předního kola na 25 mm, což optimalizuje ovládání.

 

Technicky vyspělá vidlice disponuje celou řadou možností nastavení, které dávají jezdci příležitost nastavit si odpružení přesně podle svých potřeb. Ve spojení s novou konstrukcí nastavitelného zadního tlumiče KYB lze podvozek motocyklu YZF-R6 nastavit pro přesné a citlivé ovládání v různých podmínkách.

 

Přední brzdy převzaté z modelu YZF-R1 s kotouči průměru 320 mm

 

Nový YZF-R6 se rovněž pyšní radiální přední brzdou převzatou z modelu YZF-R1, která patří mezi nejvyspělejší systémy montované na sériové motocykly Yamaha. Dva 320mm kotouče jsou opatřeny hliníkovými radiálně upevněnými protilehlými čtyřpístkovými třmeny, které zaručuji mimořádně kvalitní odezvu a pozoruhodný brzdný účinek.

Štíhlý magnéziový zadní podsedlový rám

 

Pohyblivost jezdce je klíčovým předpokladem k dosažení vysoké míry hbité ovladatelnosti a přesnosti. Motocykl YZF-R6 je opatřen nově tvarovaným sedlem a zadním podsedlovým rámem, které umožňují jezdci rychle a snadno přesouvat hmotnost těla. Podsedlový rám, vyrobený z pevného a lehkého magnézia litého metodou CF je vpředu o 20 mm užší, což jezdci umožňuje těsnější přimknutí k nádrži a v důsledku lepší aerodynamiku.

 

Sedlo je stejně vysoké jako u stávajícího modelu, ale směrem vzad má mírnější sklon nahoru, aby poskytovalo větší volnost pohybu.

 

Lehká hliníková palivová nádrž

 

Mezi další významné změny modelového roku 2017 patří použití nádherně tvarované palivové nádrže, která poskytuje ve srovnání s konstrukcí předchozího modelu celou řadu výhod. Tato lehká nádrž s čistými tvary je vyrobena z hliníku a je opatřena výraznými prohlubněmi pro kolena, které jezdci dávají možnost motocykl pevně sevřít a najít si ideální polohu odpovídající stavbě těla a stylu jízdy.

 

Společnost Yamaha používá při výrobě nově tvarované nádrže speciální technologii svařování CMT (Cold Metal Transfer) a konstrukce využívá kombinaci pečlivých robotických svarů s finální úpravou zkušenými svářeči, aby bylo dosaženo exkluzivního vzhledu ruční výroby. Tato palivová nádrž špičkové kvality s hmotností o 1,2 kg nižší než u shodné ocelové nádrže zajišťuje lepší jízdní pozici, která poskytuje větší volnost pohybu a umožňuje rychlé přesouvání hmotnosti při vjíždění a vyjíždění ze zatáček. Představuje tak třešničku na dortu prvotřídních technických parametrů motocyklu YZF-R6.

Vylepšená jízdní pozice

 

Kombinace nové palivové nádrže a nového, užšího podsedlového rámu ve spojení se sedlem nové kostrukce vytváří lepší jízdní pozici, která je předurčena poskytovat jezdcům pocit lepší ovladatelnosti na silnicích i závodních tratích.

 

O 20 mm užší střední část („pas") zajišťuje lepší ergonomii a snadnější došlápnutí na zem. Sedlo a výrazné prohlubně pro kolena na tvarované palivové nádrži dávají jezdci možnost těsnějšího přimknutí těla k motocyklu. Výsledkem je vyvážená jízdní pozice, která poskytuje více volnosti pro účinné přesouvání hmotnosti těla. Tak může jezdec naplno využívat lepší ovladatelnost, brzdění i zrychlování zajišťované novou vidlicí, předními kotoučovými brzdami a technologiemi elektronického řízení.

 

Přístrojový panel řady R

 

Nový přístrojový panel, který vychází z designu na modelu YZF-R1, je vybaven analogovým otáčkoměrem a digitálním rychloměrem s multifunkčním displejem zobrazujícím rovněž informace o stavu systémů TCS a ABS.

 

Klíčové vlastnosti nového modelu YZF-R6

Design řady R nové generace

Kultovní maska inspirovaná modelem YZF-R1

Ryzí závodní DNA zajišťující prvotřídní styl a výkon

Dosud nejlepší aerodynamika ze všech modelů YZF-R6

Sofistikované technologie elektronického řízení

Systém TCS se 6 úrovněmi pro měnící se jízdní podmínky

Rychlořazení (QSS) pro rychlejší řazení nahoru pod plným plynem

43mm přední vidlice typu YZF-R1 se speciálním nastavením pro YZF-R6

Přední brzdy převzaté z modelu YZF-R1 s kotouči průměru 320 mm a radiálními čtyřpístkovými třmeny

Štíhlý magnéziový zadní podsedlový rám

Nové skloněné sedlo

Lehká hliníková palivová nádrž

Vylepšená jízdní pozice

Závodní systém ABS

Splňuje normu EU4; D-Mode

Technické údaje modelu YZF-R6

Kapalinou chlazený čtyřtaktní čtyřválec DOHC o objemu 599 ccm, se čtyřmi ventily na válec, vrtání a zdvih 67 x 42,5 mm

Písty z kovaného hliníku, kompresní poměr 13,1:1

Titanové sací a výfukové ventily

Systém sání vzduchu a procesorem řízené sání Yamaha (YCC-I)

Procesorem řízená škrticí klapka Yamaha se dvěma vstřikovači (YCC-T)

Kluzná spojka

6stupňová převodovka s krátkými převodovými poměry

Magnéziové kryty hlavy a skříně

Ventily EXUP přispívající k vynikajícímu průběhu točivého momentu

Titanový tlumič výfuku

Hliníkový rám a kyvná vidlice


 


Další články sekce Motocykly