KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 13. srpna do 19. srpna.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Nový model řady Sport Heritage – SCR950

Text a foto: Yamaha
Nový model řady Sport Heritage – SCR950
10.10.2016
 

Modely Yamaha z řady Sport Heritage si získaly mimořádnou pozornost jezdců, kteří si cení motocyklů s charakterem spojujících autentický historický odkaz s moderními technologiemi a nadčasovým stylem.

 
Každý z těchto motocyklů vznikl na základě naší filozofie „Faster Sons", v jejímž rámci tvoříme úchvatné stroje s individuálním stylem jako poctu klasickému designu z minulosti, avšak s moderními výkonovými parametry a jízdními vlastnostmi.
 
Na rok 2016 společnost Yamaha naplánovala rozšíření svého velmi úspěšného segmentu Sport Heritage v podobě nového modelu SCR950, stylového stroje s odhodlaným vzhledem a vidlicovým dvouválcem, který představuje zhmotnění nadčasovosti ikonického street scrambleru.
 
V 60. letech 20. století si street scramblery vybírali jezdci požadující jednoduchý, stylový a odolný motocykl, na kterém se mohli prohánět městem i vydávat na víkendové výlety do přírody. Tyto stroje se staly symbolem svobody této významné dekády. A jejich odkaz ožívá v novém modelu SCR950.
 
Tento nádherný nový street scrambler značky Yamaha poháněný pulzujícím vzduchem chlazeným dvouválcem do V s vysokým točivým momentem zasazeným do rámu z ocelových trubek cílí na současnou generaci jezdců hledajících ryzí motocykl postavený pro zábavu.
 
Nový motocykl Yamaha SCR950 opatřený širokými řídítky s hrazdičkou, koly s hliníkovými ráfky a drátěným výpletem a v neposlední řadě odolnými pneumatikami a manžetami na přední vidlici představuje spojení stylového retro provedení s moderním designem a technikou. Výše umístěné sedlo s plochým profilem poskytuje vyšší jízdní pozici pro volnost pohybu. Najdeme zde také nové, větší 17palcové zadní kolo, které přispívá k vyšší jízdní pozici a větší světlé výšce zajišťující pocit lepší ovladatelnosti.
 
SCR950 - přehled produktu
 
    Módní nový městský scrambler s motorem V-twin
    Vyvinut podle naší filozofie „Faster Sons"
    Nadčasový styl s japonskou spolehlivostí
    Vysoké, ploché sedlo umožňující aktivní posed
    Kovové díly zvýrazňující autentický charakter
    Moderní technologie, špičkové zpracování
    Přísun výkonu z pulzujícího vidlicového dvouválce s výrazným charakterem
    Ryzí historie se současnými konstrukčními prvky
    Předurčen k dalším úpravám
 
Vzduchem chlazený vidlicový dvouválec s úhlem 60 stupňů
 
Kompaktní vzduchem chlazený dvouválec s úhlem rozevření 60 stupňů, celý v černém provedení, produkuje pulzující výkon s velkým točivým momentem. Díky němu je SCR950 skvělý univerzální stroj, na kterém je radost jet v nejrůznějších podmínkách.
 
Jeho kultovní konstrukce typu V-twin podtrhuje nadčasový retro vzhled modelu SCR950, uvnitř však tento motor využívá ty nejmodernější technické vymoženosti. Tato kompaktní pohonná jednotka, která se může pochlubit lehkými kovanými písty, optimalizovaným rozložením hmotnosti kliky a hlavou se 4 ventily a spalovacími komorami s uzavřenou horní částí, poskytuje točivý moment 79,5 Nm (8,1 kg-m) při pouhých 3 000 ot/min. Špičkový točivý moment umožňuje jezdci na motocyklu SCR950 prudce zrychlovat na všechny převodové stupně už od nízkých otáček, proto se tento street scrambler s vidlicovým dvouválcem díky svému chování skvěle hodí do městského provozu s častým zastavováním a rozjížděním.
 
Ocelový trubkový rám typu scrambler
 
Model SCR950 je stejně jako původní street scramblery z 60. let 20. století postaven na černě nastříkaném dvojitém kolébkovém ocelovém rámu, který podtrhuje historickou autentičnost a odolnost motocyklu. Konstrukce pomocného rámu nese vyšší ploché dvojsedlo, na kterém lze zaujmout celou řadu jízdních pozic vhodných pro nejrůznější situace, od projížděk po městě až po rychlou jízdu po dálnicích nebo víkendové vyjížďky po vedlejších silnicích.
 
Výfuk 2 v 1 s nahoru zahnutým tlumičem
 
Výfukový systém modelu SCR950 využívá uspořádání sběrného potrubí 2 v 1, které ústí do krátkého, nahoru směřujícího tlumiče podtrhující image scrambleru. Tlumič, který produkuje hutný hluboký zvuk, je opatřen malým tepelným štítem a koncovkou. Integrovaný třícestný katalyzátor je zárukou plnění emisních předpisů EU4.
 
Designové prvky scrambleru
 
Principem street scramblerů je jednoduchost, všestrannost a zábavná jízda - podvozek modelu SCR950 byl zkonstruován tak, aby zajišťoval pohodlí a příjemné jízdní zážitky. Široká řídítka jsou opatřena navařenou hrazdičkou, která k motocyklu ve stylu scrambleru neodmyslitelně patří. Mírné zahnutí dozadu poskytuje uvolněnou a vzpřímenou jízdní pozici společně s vysokou mírou ovladatelnosti.
 
Bezešvá kapkovitá palivová nádrž dokládá vysokou kvalitu provedení tohoto stylového stroje s vidlicovým dvouválcem. Objem 13,2 litru zajišťuje praktický dlouhý dojezd.
 
Hliníkové ráfky a 17palcové zadní kolo
 
Model SCR950 je opatřen vyplétanými koly s hliníkovými ráfky - jinak to u scrambleru ani nejde - odolné pneumatiky Bridgestone s hrubým špalkovým vzorkem jsou vyrobené tak, aby si poradily s ulicemi i nezpevněným terénem. Motocykl SCR950 je rovněž vybaven větším 17" zadním kolem s drátěným výpletem, které přispívá k vyšší poloze sedla (830 mm) a spolu s vyšší světlostí tak zajišťuje pocit lepší ovladatelnosti.
 
Odpružení s plynulým účinkem
 
Klasická přední vidlice s 41mm trubkami zaručuje sametově hladké odpružení se zdvihem 135 mm, odolné manžety chrání před nečistotami a prachem. Vzadu najdeme dva tlumiče typu piggyback se zásobníky. Nastavení tlumení a pružin bylo ve výrobě vyladěno tak, aby zajišťovalo v celém 110mm zdvihu plynulost tlumení a stabilitu zadního kola.
 
Mezi další pozoruhodné vlastnosti tohoto silného městského scrambleru patří vlnovité brzdové kotouče o průměru 298 mm vpředu i vzadu nebo kruhový rychloměr s displejem LCD a kouřovým krycím sklíčkem. Pro vyšší praktičnost je SCR950 pod novým plochým dvojsedlem vybaven odkládacím prostorem.
 
Vlastnosti modelu SCR950
 
    Vzduchem chlazený vidlicový dvouválec SOHC s úhlem 60 stupňů o objemu 942 ccm
    Špičkový točivý moment: 79,5 Nm (8,1 kg-m) při 3 000 ot/min
    5stupňová převodovka s tichým a téměř bezúdržbovým sekundárním převodem řemenem
    Úzké, ploché nízké dvojsedlo s větší výškou 830 mm
    19palcové přední kolo a 17palcové zadní kolo s drátěným výpletem
    Světlá výška 145 mm
    Široká ocelová řídítka ve stylu scrambleru s hrazdičkou
    Hliníkové ráfky
    Odolné pneumatiky Bridgestone TW101 100/90-19 vpředu a TW152 140/80-17 vzadu
    Přední brzda s 298mm plovoucím kotoučem s vlnovitým profilem, zadní brzda s 298mm kotoučem s vlnovitým profilem
    Ocelový přední a zadní blatník
    Černě lakovaný motor a ostatní součásti
    Bezešvá palivová nádrž s objemem 13,2 litru s výrazným barevným provedením
    Boční panely ve stylu tradiční registrační značky
    Kruhové zadní světlo LED
    Kruhový rychloměr s displejem LCD a kouřovým sklíčkem
    Hliníkové stupačky
    Dva zadní tlumiče se zásobníkem se speciálním nastavením pro tento model
    41mm přední vidlice s pryžovými manžetami a plynulým účinkem tlumení
    Zdvih předního odpružení 135 mm, zdvih zadního odpružení 110 mm
    Výfuk 2 v 1 s nahoru zahnutým tlumičem


 


Další články sekce Motocykly