Triumph Daytona 675 R r. 2016
Text a foto: triumphczech.cz
16.05.2016
Aby bylo zajištěno, že má nová Daytona 675 dokonalou rovnováhu síly a výkonu, zdokonalili jsme každý komponent motoru, rámu, kol, světel a dokonce i jednotlivé matice a šrouby. Výsledkem toho je, že nová Daytona 675 je lehčí, pevnější, menší a hladší.
Motor
Tříválcový motor pro Daytonu je zcela nový. Blok válců je nyní pevný hliníkový s keramickým povlakem, takže celá jednotka je neodmyslitelně odolnější. To nám umožnilo zvýšit otáčky motoru, které vám dodají více energie. Nový motor nyní pracuje s oddělenými vstřikovači na válec, které jsou kompaktní a poskytují přesnější dávkování paliva do spalovacího prostoru. Revidovaná mapování pomohla zvýšit točivý moment v celém rozsahu otáček, ale i tak je Daytona šetrnější k ovzduší a má nižší spotřebu paliva. Silnější motor při vyšších otáčkách požadoval nejvyšší specifikace na ventily a proto jsme pro novou Daytonu 675 vybrali titanové ventily.
Centralizace váhy
Díky zcela novému rámu a tlumiči výfuku, který je umístěn pod motorem, došlo k optimálnímu rozložení težiště.
Odpružení
Přední a zadní odpružení KYB je samozřejmě plně nastavitelné. Přední i zadní odpružení má stavitelné předpětí, odskoky a útlumy. Daytona 675 R jde ještě o krok dále, může se pochlubit závodnímy tlumiči Öhlins.
Brzdy
Nissin radiální třmeny na předku dávají úžasnou brzdnou sílu a důvěruhodný pocit. Zadní třmen Nissin je lehčí než dříve a zlepšuje ovladatelnost a agilitu.
Kola a pneumatiky
Snížení hmotnosti kol má dramatický účinek na manipulaci. Lehčí kola snižují neodpruženou hmotnost a minimalizují gyroskopický efekt rotujícího kola. Závodní pneumatiky Pirelli Supercorsa mají perfektní přilnavost aby jste bezpečně dosáhli maximálních náklonů.
Technické specifikace
Motor a Převodovka
Typ Vodou chlazený, 12V, DOHC, 3-válec
Obsah 675 ccm
Vrtání / Zdvih 76.0 x 49.6mm
Palivový systém Vícebodové sekvenční vstřikování s náporovým sáním
Výfukový systém 3 do 1
Sekundární převod O-ring řetěz
Spojka Vícelamelová v olejové lázni
Převodovka šestirychlostní - krátce odstupňovaná
Rám, Podvozek, Přístrojová deska
Rám Slitina hliníku, dvoupáteřový, zadní část odlévaná vysokotlakým litím
Kyvná vidlice oboustranná hliníková, měnitelná geometrie
Kola Přední ráfek: Lehká slitina 5 paprsků 17 x 3.5in Zadní ráfek: Lehká slitina 5 paprsků 17 x 5.5in
Pneumatiky Přední pneumatika: 120/70 ZR 17 Zadní pneumatika: 180/55 ZR 17
Odpružení Přední odpružení: KYB 41mm obrácené vidlice s nastavitelným předpětím, odskokem a vysokou / nízkou rychlostí tlumení, zdvih 110mm Zadní odpružení: KYB monoshock, seřiditelné předpětí a útlumy, zdvih 130mm
Brzdy Přední brzdy: Dva plovoucí kotouče 308mm, radiální monoblokové čtyřpístkové brzdiče Nissin (možnost ABS) Zadní brzda: Kotouč 220mm, brzdič Nissin (možnost ABS)
Přístrojová deska / Funkce LCD - digitální tachometr, hodiny, laptimer, trip computer, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, ovládání ABS (je-li vybaveno), analogový otáčkoměr
Rozměry
Délka 2045mm (80.4in)
Šířka 695mm (27.3in)
Výška 1112mm (43.7in)
Výška sedla 820mm (32.3in)
Rozvor 1375mm (54.1in)
Úhel řízení 22.9 stupňů/87.2mm
Hmotnost (pohotovostní) 184kg
Objem nádrže 17.4 litrů
Výkon
Maximální výkon 128PS / 126bhp / 94kW @ 12500rpm
Maximální kroutící moment 74Nm / 55ft.lbs @ 11900rpm