KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 18. ledna do 24. ledna 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Kornfeilovo další trápení

Tisková zpráva Jakuba Kornfeila
Kornfeilovo další trápení
22.04.2017
 

Hlavním městem MotoGP se pro tento víkend stal Austin. Mistrovství světa silničních motocyklů zamířilo již ke svému třetímu podniku, a to na okruh Circuit of The Americas do amerického Texasu.

 
Český závodník ve třídě Moto3 Jakub Kornfeil zatím prožívá další hořký víkend. Kromě toho, že musel v pátek kvůli zdravotním problémům navštívit lékaře, na trati prožil opět krušné časy. Program volných tréninků zakončil až na osmadvacáté pozici s časem 2.19:354 a poměrně propastnou ztrátou na čelo startovního pole. Tři vteřiny a nějaké drobné dělily od vedení nejen našeho závodníka. O nic lépe na tom nebyli ani ostatní kolegové na strojích Mahindra, což opět naznačuje pokračování neúspěšné série závodů pro motocykly indické provenience. 
 
Do kvalifikačního tréninku Jakub ihned vykročil s útokem na čas z volných tréninků. Krátce na to se jej podařilo překonat a závodník týmu Peugeot MC Saxo Print s časem 2.18:575 zakončil první vyjetí kvalifikace. Ke svým mechanikům zajížděl jako čtyřiadvacátý. Na trať se náš pilot vracel jako sedmadvacátý. Druhé vyjetí znamenalo pouze kosmetické zlepšení času na 2.18:504. Pozice zůstala pořád stejná a tak následovala další návštěva boxů. Na 25. pozici pak Kubajze dostal čas 2.18:260. To byl nejvyšší čas na poslední plánovanou zastávku. Po ní přišlo Jakubovo nejrychlejší kolo víkendu a obrovské zlepšení v porovnání s předchozími časy. 2.17:198 znamenalo 21. příčku, ale také konec tréninku. Ve svých rychlých kolech se ale tou dobou nacházeli ještě Albert Arenas a Jules Danilo, kteří Kornfeila nakonec odsunuli na 23. místo do sedmé řady na roštu.
 
Jakub Kornfeil:
„Tady v Texasu bojujeme nejen se stejnými potížemi jako v Argentině, ale trošku mě taky trápí zdraví. Hrozně mě bolí hlava a to velmi negativně ovlivňuje soustředěnost. Jak se v naší hantýrce říká, že pod zadkem máme všechny senzory co snímají chování motorky, tak tyto senzory tento víkend vůbec neexistují. Nicméně, jak jsme tak trošku očekávali, největší problém jsou rozjezdy. Celkem čtyřikrát se tady akceleruje z jedničky, což je pro nás nejztrátovější oblast. Kromě pomalých zatáček jsou tady rychlá esíčka, kde bohužel díky vyšším rychlostem uvnitř nich nemáme oproti ostatním žádnou výhodu. Startovat ze sedmé řady je hrozné, nicméně bych rád vyzvedl dvě malá pozitiva. Nový motor (nový, nikoliv jiný), je o něco málo silnější a taky jsme zajeli rychlejší čas než Peco Bagnaia jako loni nejrychlejší Mahindra. Vím, že se na tyto výsledky nedívá dobře, ale o to víc děkuji těm, kteří fandí a drží palce i v těchto ne úplně dobrých chvílích.“


 


Další články sekce Moto3