KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 15. července do 21. července 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Dominik Jůda skvěle rozjel letošní sezonu

Foto: Petr Štola
Dominik Jůda skvěle rozjel letošní sezonu
01.05.2019
 

Dominik Jůda komentuje úvodní závodní víkend Alpe Adrie na Slovakiaringu.


Dominik Jůda
„Prví závodní víkend Alpe Adria a mistrovství Evropy Superstocku. Velké očekávání, jaké to bude, bude nová konkurence a bude se dařit?
Ve čtvrtek večer jsme rozbalili tým a začalo ještě větší těšení. V pátek dva tréninky a hned nastaly problémy. Slovakia ring je specifický okruh a my se trápili s nastavením trakce a výkonu motorky. Dosahovali jsme o desítky menších top speedu, než je potřeba, a tak ani časy neodpovídali tomu, jak by jsme si představovali. Mechanici udělali opět kus práce a celou dobu se jen ladilo. Kvalifikace se nějak povedla a vyjel jsem si 7.místo na startovním roštu. Před startem jsem se rouhal, jak mi starty jdou a jak se to má „dělat“ no a když zhaslo světlo, tak jsem zůstal stát jak tvrdý Y. Začal tedy závod o jedničku ve stíhací jízdě. Postupně jsem se prokousával závodním polem, až jsem narazil na polského mladého závodníka Krzemiena, dobře známého z loňského závodu na Redbull Ringu. Ten kluk se umí fakt zakousnout a jak může, hned to tam pošle. Takže místo toho, abych stahoval dalšího jezdce, bojoval jsem s ním na ostří nože a navzájem jsme se brzdili, ač jsem mu signalizoval, ať se drží za mnou, jelikož zbývalo ještě hodně kol. Jezdec před námi se nám tedy vzdaloval a v naší skupině to celkem vřelo. Byl jsem tam já, Krzemien, Václav Bitman, který taky hodně bojoval a Karel Pešek. Blížili se poslední kola a z předchozích zkušeností se občas nevyplácí čekat na poslední kolo, takže jsem v poslední zatáčce zaútočil, polského závodníka podjel a pelášil jsem si to do startu a nájezdu do posledního kola, když zrovna byl ten ošklivý pád Přáška a Filly a závod dostal red flag. Tento závod jsem tak dokončil na 2. pozici a beru 20. bodu do Evropy, 3. pozici v Alpe Adria a 1.místo v českém mistrovství. Byl jsem šťastný za body, ale zároveň smutnej, že se jezdci zranili, a že časy stále nebyly to, co jsem si představoval.
Neděle... Počasí se ještě zhoršilo a foukalo víc, než předchozí dny, ráno warm up, rozhýbat se, trošku pomoc Michalovi a roztáhnout ho. Jedu poslední kolo, krásně si hlídám stopu, netlačím, začínám sklápět do první levé, a najednou žvak žvak a já brousím asfalt. Moc to nechápu, protože jsem se vyvaroval přesně tomu, co tam většina jezdců dělá špatně, ale prostě, v tý zatáčce spadli snad všichni, tak přeci mezi nima nemůžu chybět. Měl jsem ale štěstí, jelikož motorka vyvázla bez nějakých větších šrámu a mechanici mi ji stíhali připravit do nedělního závodu. Byl jsem trošku potlučenej, ale nic tak vážného, že bych nemohl startovat. Skočil jsem do starší kombinézy, dal nový pryže a šel do toho na plno. Jen jsem měl takový menší tušení, že jsem trošku nabyl, a že mi kombinéza v předloktí bude trošku menší.

Závod č.2
Byl to jeden z nejtěžších závodů, jednak jsem z první zatáčky neodjížděl opět na pozici, na který bych si představoval být, ale taky mi neskutečně tvrdly ruce, jelikož mi komba byla malá. Začal opět stíhací boj a pochopitelně jsem musel znovu opět přes polského závodníka, ten mi zase nic nedaroval a začal se mnou bojovat, což už bylo dost vyhrocený a párkrát jsme do sebe šťouchli. Karel Pešek soupeřil o 3. místo s Markem Szkopkem a já v tom boji chtěl být taky, nicméně to probíhalo tak, že jsem se chtěl dostat před Peška, jelikož ke konci závodu začal zpomalovat a Marek začínal poodjíždět. Karel to trošku začal špuntovat v průjezdu zatáčky a jelikož mu kawa letí parádně, tak jsem z toho nedokázal těžit a jen mě vždy předjel opět Krzemien. Už jsem z toho byl celkem zoufalý, protože jsem věděl, že bych dokázal držet lepší tempo. Nicméně takhle hektický to bylo po celý závod a mrzí mě, že se režie věnovala, prosím s nadsázkou, nudnému ježdění jezdce na 1.pozici. Dokonce už i místo toho, aby dali souboje v poslední zatáčce, tak dají střih na jezdce, který už projel cílem a mává... Takže poslední kolo, za mnou rozzlobený Krzemian a asi K. Pešek, výjezd z posledního esička důležitý, zapomněl jsem podotknout, že jsem jel bez trakce, jelikož mi po pádu nefungovala :), zatopím co to jde a očekávám útok ze slipstreamu na brzdy... a taky že jo, Krzemian je taktéž silný na brzdy, ale je po pravé straně, oba jsme šli dost pozdě, takže mám na výběr dvě varianty, povolit brzdu a zavřít ho na vnitřek, nebo ho pustit a následně hned podjet, volím tu „bezpečnější“ variantu a pustím ho. Dostatečně si to nepohlídal a byl trošku delší, takže hned jsem na vnitřku. Je to záludná situace, jelikož já nevidím, kde je on a kde jsem já, takže když se chce vracet do stopy, opět do sebe trošku žduchnem. Naštěstí jsme to oba ustáli a cílem projeli těsně za sebou. Ukořistil jsem tak 4. místo jak v Alpe Adrii, tak v Evrospkém poharu a 1.místo v českém mistrovství.

Obrovské děkuji našim mechanikům Zděnku Stádníkovi a Jiřímu Navrátilovi. Jste špičky a bez vás by to nešlo Taky musím poděkovat svému trenérovi Petru Mankovickému, který mě perfektně připravil a já tak mohl dohánět ztráty a těžit ze své fyzické připravenosti.“


Kompletní výsledky pátečních tréninků naleznete zde....

 


Další články sekce MČR