KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 26. října do 1. listopadu 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Další zlepšení Suzuki

Foto: Suzuki
Další zlepšení Suzuki
16.08.2016
 

Tovární tým Suzuki na okruhu Red Bull Ring naznačil další pozitivní krok ve vývoji stroje GSX-RR.

 
Před továrnou Suzuki byl při Grand Prix Rakouska nelehký úkol v podobě potvrzení vývoje jich stroje MotoGP - Suzuki GSX-RR. Již v pátečních trénincích zejména Maverick Viñales svými výkony naznačil, že japonský výrobce během letní pauzy nezahálel. V nedělním závodě mladý španělský závodník dlouho bojoval s Marcem Marquezem o pátou pozici, nakonec se sice Maverick Viñales musel spokojit s konečnou šestou pozicí, ale i tak zanechal působivý dojem. Jeho kolega Aleix Espargaró již tolik štěstí neměl. V trénincích havaroval a zranil si ruce. I přes bolestivý handicap se pokusil v závodě bojovat o nějaké body, ale svou snahu musel právě kvůli silné bolesti předčasně ukončit.
 
Maverick Viñales
„Byl jsem více než polovinu závodu s vedoucí skupinou a opravdu jsem se cítil jistý. Jezdil jsem v pohodě a snažil jsem se dostat na páté místo, ale postrádal jsem rychlost na rovince, takže jsem nemohl uspět. Je to škoda, protože bych mohl možná začít přemýšlet o souboji o čtvrté místo. Ve druhé části závodu byl problém stále větší, takže jsem se usadil na šestém místě. Budeme muset ověřit údaje k lepšímu pochopení ztráty funkčnosti pneumatik, protože zadní pneumatika vypadala velmi opotřebovaně. Jsem spokojený, protože když jsme měli ještě dobrou přilnavost, tak jsme byli velmi konkurence schopní, což pro nás nebylo na této trati snadné. Pokud chceme být ještě více konkurence schopnější, tak musíme zlepšit celkový výkon, ale jsme jen 14 sekund od vítěze na takové dráze "stop-and-go", což není pro nás nejvhodnější. Rozhodně to je pozitivní výsledek.“
 
Aleix Espargaró
„Byl to pro mne velmi, velmi těžký závod a nakonec jsem musel odstoupit. Zkoušel jsem všechno, co jsem mohl, ale ruka příliš hodně bolela. V první části závodu jsem si dost věřil, postup po startu byl velmi dobrý. V prvních kolech jsem měl velkou důvěru v motocykl, jezdil jsem dobrým tempem. Problémy se zvětšily, když se pneumatiky začaly opotřebovávat. Se stále větší a větší nestabilitou to bylo horší a horší, ale to je normální, protože jízda pak vyžaduje mnohem větší tlak na řídítka, což samozřejmě byl problémem pro můj poraněný prst. Doufal jsem, že budu schopen dokončit závod, ale moje tempo bylo příliš pomalé a došlo mi, že riskovat další pád nemá smysl. Další závod bude příští týden v Brně, takže musím být rozumný a snažit se, co nejdříve uzdravit. Je mi to opravdu líto, ale s týmem jsme odvedli dobrou práci a na motocyklu jsem se cítil velmi pohodlně. Suzuki Factory také odvedla skvělou práci při vývoji nových křidélek v tak krátkém čase.“


 


Další články sekce MotoGP