KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 22. února do 28. února 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Lukáš Pešek - bylo to neuvěřitelné

Zdroj a foto: facebook.com
Lukáš Pešek - bylo to neuvěřitelné
05.08.2016
 

Český motocyklový závodník Lukáš Pešek si odškrtl další kapitolu ve svém závodění - účast ve vytrvalostním závodě na okruhu Suzuka v Japonsku.

 
Jedním z nejsledovanějších závodů silničního motosportu je každoročně osmihodinový vytrvalostní závod na japonském okruhu Suzuka. Tohoto podniku ranku světového se vždy účastní nejen japonské tovární týmy, ale i mnoho továrnou podporovaných týmů z domácího prostředí, které v mnoha případech válcují zaběhlé permanentní formace Mistrovství světa Endurance. Účast českého jezdce Lukáše Peška v letošním závodě Coca-Cola Zero Suzuka 8-hours zajistil špičkový japonský závodník Daisaku Sakai, který Lukáše pozval ke startu v jeho týmu BMW Motorrad39. Trojice Daisaku Sakai, Kenny Foray a Lukáš Pešek se v závodě pohybovala v elitní top 5, což byl i cíl pro osmihodinovku, nicméně porucha zadního světla tým o tuto pozici připravila. Japonsko-Francouzko-Česká trojice se ale nevzdala a dokázala se opět přiblížit k nejlepší desítce. Bohužel ve snaze proniknout do top 10 Lukáš Pešek v poslední hodině závodu havaroval a kvůli vytékajícímu oleji a vodě nedokázal stroj vrátit do závodu. Přes tuto smůlu zanechal tým velmi působivé vzpomínky nejen před zraky svých fanoušků, ale i srdcích všech členů mezinárodní formace.
 
„Bylo to neuvěřitelné. Atmosféra, kterou jsem ještě nikde nezažil,“ uvedl po závodě v japonské Suzuce český závodník Lukáš Pešek. „Jsem hrdý, že jsem mohl startovat v tymu BMW Motorrad 39 s Daisaku Sakaiem a Kenny Forayem. Všichni jsme dělali maximum pro co nejlepší výsledek a vytoužené TOP 5. Musím říct, že jsem tomu chvíli i věřil a bohužel po závadě zadního světla jsme o tuhle šanci bojovat o TOP 5 přišli. Nevzdali jsme to a z 18. místa se dotáhli až na 11. místo. Ale závodí se do posledního kola a TOP10 bylo na dostřel. Bohužel v mém posledním stintu, kdy jsem měl celkem fajn tempo, jsem najel na nějaký "asi" kamen a byl sem na zemi rychleji, než jsem se stihl nadechnout. Snažil jsem se ještě vrátit do závodu, ale z motorky tekl olej a voda, a tak to znamenalo KONEC. Každopádně to byl obrovský zážitek. Myslím, že evropské týmy se mají, co učit. Vidět půlku týmu v boxu brečet dojetím, tak to ani já neudržel oko suché. Velké emoce. Dělali jsme maximum a doufám, že se sem za rok zase vrátím. Děkuji moc Daisaku Sakai za šanci tady startovat a jeho rodině a tymu za služby, které nám zde připravili.“

Další články sekce MS Endurance