KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 21. října do 28. října 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Mercury RT končí v EWC, Hanika jede s YART

Text a foto: facebook.com/Karel-Hanika
Mercury RT končí v EWC, Hanika jede s YART
06.09.2019
 

Tým Viktora Nosse končí v Mistrovství světa Endurance, Karel Hanika se stal čtvrtým pilotem Yamaha Austria Racing Teamu.


Karel Hanika
„Letošní sezónu už tým Mercury racing nebude startovat v šampionátu EWC, a to z prostého důvodu. V sezóně 2017/2018 jsme dosáhli na 5. místo celkově a 1. místo v netovárních týmech, což bylo maximum co s naším materiálem šlo zajet. Bojovali jsme o tovární podporu od BMW kterou jsme si právem zasloužili, měli jsme výsledky a skvělý tým mechaniků, jen chyběl materiál a support. Ta bohužel nepřišla a pro tuhle sezónu dostal tovární podporu jiný (belgický) tým, bez zkušeností s Endurance. Zde se ukazuje jak na nás, čechy, nahlížejí. A protože nebyla šance bojovat o pódia a vítězství tak tým pro tuto chvíli skončil.

Co se mého závodění týče, tak mám kolem sebe lidi kteří mi pomáhají a snaží se mě dostat do co nejlepšího týmu. Každý viděl, že poslední dvě sezony jsem byl nejrychlejší netovarní jezdec, proto jsme jednali s nějakými továrnami. Jako kluk z česka, i když máte rychlost tak je hrozně složitý se do takových týmů dostat.

Nakonec i díky velké podpoře od Bridgestone Moto jsem teď 4. jezdec u týmu YART. V překladu to znamená náhradník u nejlepšího týmu v EWC. Tomu napovídá i teď dvoudenní test v Paul Ricard, kdy tým vyhrál všechny 4 tréninky. Já jsem na motorce za dva dny najel +- 45kol a musím říct, že motorka i tým fungují neskutečně dobře.

Pro ty koho by zajímalo jak jsem jel oproti svým zkušeným kolegům, kteří měli trochu více tracktimu, tak co se tempa týče tak jsme se všichni pohybovali kolem 55 nízký, což pravidelně skoro žádné jiné týmy nejezdily. Můj nejlepší čas byl 54,9 - v té chvíli jsem jel na už dost jetých pneu, ale pořád držely dost dobře A hlavně jsem zajel takový čas úplně sám, na trati kde slipstream dělá kolem 0,4s. Moji kolegové Niccolo Canepa, Marvin Fritz a Loris Baz jeli 54,1 resp. 54,4 na nových pneu a s dobrým slipstreamem.

Pro zajímavost loni jsem v kvalifikaci na BMW jel 56,2.

Mě tento test dodal hodně sebevědomí a moc jsem si ho užil. Díky všem za podporu.“

 


Další články sekce MS Endurance