KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 16. července do 22. července.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Igor Kaláb získal středoevropský titul

Tisková zpráva Igora Kalába
Igor Kaláb získal středoevropský titul
07.10.2016
 

Silniční motocyklový závodník Igor Kaláb vyhrál v sobotu 24. září 2016 na Slovakiaringu u Bratislavy předposlední díl letošního šampionátu FIM Europe Alpe Adria i mistrovství ČR v kategorii Supersport.

 
Tento výsledek zajistil jezdci MBNS ÚAMK Triumph po roční přestávce titul v této třídě. S předstihem vybojovanou středoevropskou jistotu se chtěl Igor následný den pokusit rozšířit o celkové prvenství také v domácím šampionátu. Obhajoba loňského vítězství v MČR mu však zůstala zapovězena. Poslední závodní den roku 2016 z první pozice havaroval, a tak zůstal v MČR stříbrný.
 
A jak prožíval tři závodní dny samotný jezdec?
 
Volné tréninky a kvalifikace:
"Začátek byl s problémy. Hned v prvním volném tréninku po výjezdu na dráhu motorka netočila víc jak 6000 otáček. Tušil jsem, že to bude čidlo kliky, motorka zlobila už doma. Vyměnili jsme ho a já stihl poslední volný trénink pozdě odpoledne.“
„Pro sobotní kvalifikaci jsme se rozhodli pro měkčí pneumatiky. Motorka jela již perfektně a já zajel super čas, můj osobní rekord na Slovakiaringu, 2:08,6. Ale celkově jsem měl rychlé tempo, kdy jsem jel stabilně devět nízkých. Druhý jezdec na startu byl pomalejší skoro o sekundu "
 
Sobota - 1. závod
Začátek prvního závodu se podařil: „Dobrý start, od první zatáčky jsem byl ve vedení, ale na konci prvního kola byl závod pro pád přerušen. Startovalo se podruhé a závod zkrátili pouze na 6 kol. V první zatáčce jsem byl na 2. místě, hned pak jsem šel do vedení, a v cíli měl náskok 3,8 sekundy. Za vítězství 25 bodů, pole position 3 body a nejrychlejší kolo v závodě 1 bod. Takže po prvním závodě náskok na druhého jezdce vzrostl na 29 bodů a věděl jsem, že už nemůžu být v neděli předstižen."
 
Neděle- 2. závod
"Do závodu jsem měl bohužel trochu jinou přední gumu, než používám celou sezonu, tu "moji" již neměli. Měl jsem ji už v prvním závodě a měl jsem trochu problémy s nájezdy do zatáček. Guma byla taková nečitelná. Kvůli tomu jsme trochu měnili nastavení podvozku ve warm-upu. Start ok, byl jsem ve vedení od první zatáčky, jenže přední guma se od druhého kola nechovala úplně jistě, přesto jsem měl náskok 3 sekundy. Snad ve čtvrtém nebo pátém kole to přišlo. Poslední zatáčka, žlutá vlajka, bohužel v nájezdu jsem trochu delší, ani nevím moc proč, možná pomohla i ta přední guma…Jsem trochu mimo stopu a najíždím na nějaký flek, po kterém jdu k zemi. Totální souhra okolností. Kdyby tam ten flek nebyl, tak bych nespadl. Jednu motorku ještě ani neodklidili, pak přiletím já, ale než odejdu po svých, přiletí další motorka a následuje totéž, pád. Během dvou minut tam přistály tři motorky, říkám traťákům, je tam flek a oni, že ne. A na další závod byla již skvrna údajně zasypaná". „Titul už nám ale nikdo nemohl vzít. Sezóna to byla dobrá, i když zase plná menších, někdy i větších technických problémů, které se nám, ale vždy podařilo vyřešit, za co děkuji panu Havlíkovi. Podařilo se nám udělat i velký pokrok v nastavení podvozku, za co děkuji panu Halbichovi a jeho hlavnímu technikovi Pavlovi. A děkuji všem našim sponzorům a partnerům, bez kterých by to již vůbec nešlo“


 


Další články sekce Národní série