KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 26. října do 1. listopadu 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Dymokurský okruh 2015

Foto: Jan Kobzáň
Dymokurský okruh 2015
06.09.2015
 

Přímo z akce – Na přírodním okruhu u Dymokur proběhl třetí ročník obnovené závodní aktivity – reportáž, výsledky a fotogalerie.

 
Jako první se na start svého závodu postavilo 16 jezdců veteránské kategorie Klasik 175 a 250. V závodě vyhrál Martin Slanec, který na druhou pozici odsunul Milana Banga a na třetí Petra Šupíka (všichni kategorie 250 ccm). Nejrychlejším z kategorie 175 ccm byl celkově šestý Miloš Thér.
I druhý závod byl soubojem většinou jezdců staršího data na starších motocyklech. Suverénem byl Vítězslav Hatan, který s třipade Yamaha vyhrál o 35 sekund před Jiřím Švihnosem (oba klasik 350 ccm). Třetí pozici vybojoval nejrychlejší jezdec nejsilnější veteránské kategorie 750 ccm Johann Fürböck z Rakouska, který o dvě sekundy porazil nejrychlejšího jezdce kategorie 500 ccm, Pavla Strapinu.
Celkem 34 jezdců se postavilo na start kategorie 125 ccm Sportproduction, které dominoval rod Sedlů, tedy Martin a Miroslav Sedlové. Tato dvojice celý závod jela společně a nakonec z ní bylo známo i jméno vítěze. Tím se stal Miroslav Sedlo, který Martina porazil o 0,7 sekundy. V souboji tříčlenné skupiny o třetí pozici byl nejúspěšnější Petr Kunz, jehož v cíli jen těsně následoval čtvrtý Zbyněk Soukup, který na pódium ztratil pouhých 0,011 sekundy.
Karel Kalina potvrdil své kvality a předvedl přítomným divákům, že stále patří mezi výborné závodníky, když ovládl společný závod kategorií Supermono a Supersport 400, který se jel za drobného mrholení, či spíše za začínajícího deště. Kalina, vítěz nejen celkové klasifikace závodu, ale také kategorie supermono, nakonec vyhrál před druhým Tomášem Heimerlem, který naopak triumfoval v kategorii Supersport 400.
Další na řadě byli jezdci kategorií 125GP a 250SP, kteří se postavili na start společného závodu. První do cíle přijel Michal Savinkov, který si tak vedle celkového triumfu připsal i vítězství v kategorii 125 ccm, když druhého Steffena Gramera porazil o 1,369 sekundy. Třetím v cíli byl český jezdec Patrik Kolář. Na celkovém čtvrtém místě projel cílem Jan Vysloužil, který vyhrál hodnocení čtvrtlitrů před Petrem Kunzem a Jaroslavem Křenem.
Absolutním suverénem závodu šestistovek se stal letošní šampión IRRC Supersport, Marek Červený. Sympatický závodník nenechal nikoho na pochybách, kdo je v naší zemi supersportovou jedničkou, když od prvního kola zvyšoval náskok na jezdce za svou Kawasaki. Cílem nakonec projel o 15 sekund dříve, než Václav Bittman. Vašek se opět představil v závodě, který se jezdí jen několik kilometrů od jeho bydliště a přestože již několik let aktivně nezávodí, tak byl jediným, kdo dokázal alespoň částečně držet krok s Markem Červeným, když třetí v pořadí Richard Sedlák ztratil na vítěze již bezmála celou minutu, nicméně Sedlák za ulitý start dostal dvacet sekund penalizace, a tak bojoval o to, aby se dostal na pódium, což se mu v posledním kole povedlo.
Předposlední závod dne, kterým byla kategorie Twin, byl předčasně ukončen po pádu Lukáše Trčky, ke kterému musel sanitní vůz. Závod následně již nebyl restartován, a tak se z vítězství mohl radovat Zbyněk Soukup, který během jedenácti kol porazil druhého Davida Kužela o sedm sekund. Třetím v cíli pak byl Vladimír Šnajdr.
V závěrečném závodě litrových motocyklů se o vítězství prali Aleš Nechvátal s Petrem Bičištěm. Úspěšnější byl nakonec Nechvátal, který druhého Bičeště porazil o 1,771 sekundy. Třetí místo získal Pavel Tomeček, který dojel do cíle se ztrátou 15,427 sekundy.
 
 
Dymokurský okruh 2015
 
Klasik 175 ccm
1. Miloš Thér (CZE, ČZ 125) 12 kol / 18:50,075
2. Ingo Grämer (GER, MZ RE 175) -1 kolo
3. Ivan Koutný (CZE, ČZ 175) -2 kola
 
Klasik 250 ccm
1. Martin Slanec (CZE, Yamaha 250/2) 12 kol / 17:22,003
2. Milan Bango (CZE, Yamaha DS 7) +6,626
3. Petr Šupík (CZE, Suzuki 250) +9,123
 
Klasik 350 ccm
1. Vítězslav Hatan (CZE, Yamaha 350) 12 kol / 16:05,469
2. Jiří Švihnos (CZE, Yamaha R 5) +35,720
3. Luděk Málek (CZE, Yamaha) +44,886
 
Klasik 500 ccm
1. Pavel Strapina (CZE, Honda CB 499) 12 kol / 16:43,809
2. Kamil Brückner (CZE, Honda CB 500 Four) +1,095
3. Pavel Novák (CZE, Honda CB 500 Four) +25,493
 
Klasik 750 ccm
1. Johann Fürböck (AUT, Weslake Seele 750) 12 kol / 16:41,736
2. Marek Stibor (CZE, Kawasaki 748) +5,723
3. Jan Čížek (CZE, Honda) +35,517
 
125 ccm Sportproduction
1. Miroslav Sedlo (CZE, Cagiva) 18 kol / 25:06,333
2. Martin Sedlo (CZE, Cagiva) +0,700
3. Petr Kunz (CZE, Cagiva) +11,362
4. Zbyněk Soukup (CZE, Aprilia) +11,373
5. Miroslav Kuchta (CZE, Aprilia) +12,960
 
Supermono
1. Karel Kalina (CZE, Katyam 690) 15 kol / 20:55,533
2. Pavel Macháček (CZE, KTM 690) +2,685
3. Jan Šamaj (CZE, KTM Duke) +4,105
4. Marcel Kučinský (CZE, Yamaha KMR 660) +20,178
5. Daniel Zörnweg (GER, MZ-Scorpion) +24,670
 
400 SSP
1. Tomáš Heimerle (CZE, Kawasaki 2x2) 15 kol / 20:56,029
2. Dan Vysloužil (CZE, Honda RVF 400 NC35) +0,557
3. Alexandr Vysloužil (CZE, Honda RVF 400R) +1,008
4. Milan Hanzalík (SVK, Kawasaki ZXR400) +8,228
5. Eberhard Laible (GER, Kawasaki 400) +26,931
 
GP 125 ccm
1. Michal Savinkov (CZE, Honda) 15 kol / 19:40,648
2. Steffen Gramer (GER, Aprilia) +1,369
3. Patrik Kolář (CZE, Honda) +6,670
4. Jan Novotný (CZE, Honda) +17,569
5. Jiří Merhaut (CZE, Honda) +1:17,717
 
250 ccm Sportproduction
1. Jan Vysloužil (CZE, Aprilia) 15 kol / 19:52,893
2. Petr Kunz (CZE, Yamaha) +2,289
3. Jaroslav Křen (CZE, Honda) +57,531
4. Lukáš Walter (CZE, Suzuki) +1:04,544
5. Philippe Delaunay (FRA, Aprilia) +1:05,299
 
Volná do 600 ccm
1. Marek Červený (CZE, Kawasaki) 18 kol / 19:45,668
2. Václav Bittman (CZE, Yamaha) +15,056
3. Richard Sedlák (CZE, Yamaha) +52,882
4. Dominik Juda (CZE, Kawasaki) +53,229
5. Jiří Petrla (CZE, Yamaha) +1:02,903
 
Twin
1. Zbyněk Soukup (CZE, Kawasaki) 11 kol / 13:17,063
2. David Kužela (CZE, Kawasaki) +7,036
3. Vladimír Šnajdr (Suzuki) +8,455
4. David Hanzalík (SVK, Suzuki) +11,828
5. Stefan Holz (GER, Suzuki) +16,343
 
Volná nad 600 ccm
1. Aleš Nechvátal (CZE, BMW) 18 kol / 19:20,265
2. Petr Bičiště (CZE, BMW) +1,771
3. Pavel Tomeček (CZE, Kawaskai) +15,427
4. Jiří Vališ (CZE, BMW) +17,641
5. Leoš Hlaváček (CZE, Honda) +22,204
 
 
Kompletní výsledky z Dymokur naleznete Z D E......
 
 

 


Další články sekce Přírodní tratě