KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 15. října do 21. října.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Michal Prášek o závodech v Hradci

Tisková zpráva Michala Práška
Michal Prášek o závodech v Hradci
19.09.2018
 

Motocyklový závodník Michal Prášek komentuje své působení na závodech v Hradci Králové.

 
Závody na polygonu v Hradci Králové byly pro mě další novou zkušeností  v mé kariéře, protože se nejednalo o klasický motodrom. Musím říct, že první dojmy z tratě byly docela divoký, protože nejsem zvyklý na road racing, ale každým kolem se mi to začínalo líbit.
 
Sobotní den jsem měl hodně našlapaný program, protože mě čekali dvě kvalifikace právě v Hradci na mém BMW a pak rychlý přejezd na závody minibiků, které se konali na minikové dráze v Pardubicích . Nad moje očekávaní jsem první i druhou kvalifikaci v Hradci vyhrál a porazil i tak zkušeného závodníka jakým je Marek Červený.  Jakmile skočila 1. kvalda v Hradci, tak jsem skočil do auta a jel jsem na závody minibiků, kde jsem bez tréninku startoval z posledního, tedy 17.místa. Tam jsem v jednom závodě po pádu jsem dojel 3. A druhý závod jsem po obrovské stíhačce vyhrál a dokonce zajel traťový rekord ve své třídě. Jen jsem dojel závod, skočil jsem v kombinéze za volant a jel do Hradce, abych stihl druhou kvaldu, nakonec při příjezdu na okruh jsem měl ještě 10min rezervu.
 
Nedělní závod ´´Volné nad 600ccm´´ se jel na 18 kol, což byla pěkná porce kol na takto technickém okruhu. Start do závodu jsem nad očekávání nepokazil a do první zatáčky jsem se ujal vedení. Nasadil jsem rychlé tempo, ale Marka Červeného jsem pořád slyšel za sebou. Po několika odjetých kolech mě Marek předjíždí na brzy do první zatáčky, kde jsem mu to hnedka vrátil, bohužel na další rovince mi vypadl kvalt a přišel jsem o vedení. Měl jsem obrovské problémy uchladit motorku, jak jsem jel těsně za Markem. Věděl jsem, že ho musím rychle předjet, to se mi podařilo na silné brzdy asi 6 kol do cíle, pak jsem chytil dobré tempo, a po desetinách jsem začal získávat  malý náskok. Závod se mi podařilo vyhrát, měl jsem vážně velkou radost, že jsme to s týmem dokázali.
 
Necelou hodinku po prvním závodě se jel ještě doplňkový druhý závod, na který jsme nebyli úplně přichystáni, protože jsme nečekali, že po prvním závodě budou gumy roztrhané. Takže byl velký fofr, přezout, vyvážit gumy, vyměnit destičky, doplnit benzín, celou motorku přejít, ale měl jsem tam opět jako mechanika svého tátu, který všechno suprově připravil.
 
Závod se jel ve velkém tempu, tentokrát jen na 10 kol. Po startu z prvního místa jsem se propadl na druhé za Máru, hnedka v prvním kole jsem chtěl jít do vedení,  při výjezdu ze zatáčky jsme šli oba hezky do sebe, ale myslím si, že celou dobu jsme  to měli pod kontrolou. Mára mě nakonec porazil a já dojel těsně 2.
 
Byla to vážně zajímavá zkušenost a velké díky patří organizátorům celého závodu, protože udělali vážně hezké závody na které přilákali velké množstvím díváku.
 
Velké díky patří celému týmu Roháč & Fejta motoracing, zejména Pavlovi Roháčovi a všem našim reklamním partnerům, kteří nás podporují.


 


Další články sekce Přírodní tratě