KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 19. srpna do 25. srpna 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Lavilla o omezení cen motorek ve WSBK

Text: jnyk, Zdroj: Speedweek, Foto: Dorna
Lavilla o omezení cen motorek ve WSBK
17.05.2019
 

Manažer superbikového šampionátu hovořil o možnostech omezení cen motocyklů, které jsou homologovány pro závodění ve WSBK.


Nadvláda Alvara Bautisty v letošní sezoně šampionátu Mistrovství světa Superbiků se postarala také o řadu diskuzí nad aktuálními pravidly. Jedním z nich je i podmínka, kdy pro závodění ve WSBK může být homologován pouze motocykl, jehož cena v sériové verzi nepřesáhne hranici 40.000 Euro.

Právě tato hranice je dle řady lidí ve WSBK příliš vysoká a umožnila Ducati přinést do WSBK motocykl, který technologicky vychází z MotoGP. I proto bylo diskutováno o snížení této hranice, která by tuto variantu následně vyloučila.

Na téma této skutečnosti nyní hovořil i manažer superbikového šampionátu pan Gregorio Lavilla.

„Než Dorna převzala šampionát, žádné takové pravidlo zde nebylo. Až my jsme zavedli tuto hranici, aby sem nemohla přijít například Honda s motocyklem odvozeným z MotoGP, jehož cena přesahuje hranici 200.000 Euro. Tím by celá show ve WSBK rychle skončila. Máme zde nějaký nápad, dle mého názoru by neměla kompletní cena závodního motocyklu překročit nějakou hranici. Jaká je kupní cena sériového motocyklu nemusí být relevantní. Co může dělat rozdíly, jsou následné modifikace. Je pravdou, že sériová Ducati stojí 40.000 Euro a Yamaha půlku, ale když jsou ty dva motocykly připraveny na startovním roštu, ten cenový rozdíl již nebude tak velký, jako v sérii,“ řekl Gregorio Lavilla


Další články sekce WSBK