KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 1. března do 7. března 2021.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Rozhovor – Sylvain Barrier

Foto: BMW Motorrad Motorsport
Rozhovor – Sylvain Barrier
31.12.2015
 

Francouzský jezdec Sylvain Barrier podrobně vypráví o své těžké havárii na Phillip Islandu, jak se mu tam poté nechtělo létat, co prožil v předchozích sezonách, ale i co očekává od svého nového dobrodružství v Mistrovství světa Superbike, kam v roce 2016 vstoupí s Teamem Pedercini.

 
Francouzský jezdec Sylvain Barrier po zisku dvou titulů v FIM Superstock 1000 přestoupil do Mistrovství světa Superbike, nicméně po těžkém pádu na začátku roku 2014 následovalo vážné zranění při dopravní nehodě. Barrier ztratil několik závodů, přesto v roce 2015 opět začal sezonu s BMW, ale jejich cesty se rozdělily po několika závodech. Francouz se vrátil do třídy Superstock 1000, kde jezdit na nové Yamaze YZF-R1. Přišla však další velká havárii během prvního testu s Yamahou a opět delší zotavení ze svých zranění. Pro rok 2016 francouzský jezdec bude mít další šanci závodit v Mistrovství světa Superbike, když tentokrát dostane příležitost na stroji Kawasaki ZX-10R týmu Pedercini Racing.
 
Sylvaine, jak se po těchto dvou velmi obtížných letech cítíš před novým návratem do Mistrovství světa Superbike?
Bylo to potvrzeno teprve nedávno. Můj manažer a já jsme na tomto projektu pracovali velmi tvrdě. Neměli jsme mnoho možností, možná dvě nebo tři. Znám majitele týmu Lucia Pederciniho nejméně osm let a vždycky jsme spolu měli dobrý vztah, i když jsme byli mnoho sezon soupeři. Zvláště pak, když u něj závodil v roce 2012 Bryan Staring.
Motorka a tým jsou konkurenceschopné. Budeme-li mít dobré výsledky, pak nás bude Kawasaki zahrnovat další podporou. Navíc, při každém kole budu trávit dvě hodiny denně se šéfem týmu Toma Sykese nebo Jonathana Reye (Marcel Duinker a Pere Riba). To je další pozitivní věc. Nyní musím ještě jednou ukázat, čeho jsem schopný, jako jsem to dokázal v roce 2012, 2013 a 2014 i po mé nehodě.
 
Jak je na tom nyní tvá fyzická kondice?
Pracuji hlavně na mém rameni, nejsložitějším kloubu v celém lidském těle. Pracuji na tom v Lyonu s fyzioterapeutem, který je součástí francouzského národního gymnastického týmu a velmi dobře ví, co je všechno okolo toho potřebného. Už jsem také s Michelinem testoval pneumatiky MotoGP v Sepangu. Jezdím s nimi jednou za dva až tři měsíce, takže už jsem na své rychlosti. Po mé operaci jsem neztratil rytmus. Mé rameno příliš moc nebolí, přestože mám někdy po dlouhém dni v práci celkem dost bolesti.
 
Už si někdy testoval novou Kawasaki?
Nikdy jsem na Kawasaki nejezdil. Vzpomínám si velmi dobře, jak jsem proti nim závodil s Jeremy Guarnonim v Superstock 1000 a poté ve třídě EVO World Superbike s Davidem Salomem. Vím, že elektronika byla mnohem lepší než ta, co jsem měl já. Měl jsem pocit, jako by to byl motocykl, který se mohl snadno přizpůsobit z jedné tratě na druhou. Vypadalo to na velmi dobře vyvážený motocykl. Není to vždycky to nejlepší, ale vždy to bylo blízko k nejlepším.
 
V roce 2014 si měl těsně před začátkem sezóny na Phillip Islandu velmi těžký pád. Jaký bude tvůj stav mysli, až se příští rok vrátíš na ostrov k prvnímu závodu roku 2016?
Upřímně řečeno, nebudu mít stejný stav mysli, jako v minulých letech. V roce 2014 jsme společně s Jamesem Toselandem analyzovali dráhu, abychom byli lépe připraveni. Můj crewchief mi řekl, že od prvním tréninku je třeba být s novým motorem opatrný. Leon Haslam mi podal ruku, ukázal mi jeho stopu po trati. Druhý den jsem se cítil dobře, ale došlo k červená vlajce a šéf mého týmu mi řekl, abych se na nových pneumatikách pokusil ještě k jednomu útoku. Cítil jsem, že jsem na levé straně ztrácel přilnavost, najel jsem do poslední zatáčky a zadní kolo mi ustřelilo. Vyhodilo mne to velmi vysoko do vzduchu a pád byl hodně tvrdý. Má pánev se na třech místech zlomila.
V minulé sezóně jsem na BMW byl nadšen, protože jsem myslel, že bych od začátku sezony mohl být vpředu. Bohužel jsme při testování před sezonou najezdili jen 300 kol, zatímco ostatní týmy, jako Kawasaki, najezdily více jak 1000 kol. Snažil jsem se snížit odstup, ale několikrát jsem spadl. Musel jsem zpomalit svůj rytmus, abych zabránil těžké havárii. Po těchto dvou letech se mi vždy trochu nechtělo odletět na Phillip Islandu. Vše se změnilo, když mne Michelin požádal o vytrvalostní test jejich pneumatiky pro MotoGP. Bylo to s pneumatikou, která byla vyvinuta pro tuto trať a především tento asfalt. Od té doby jsem tuto trať vidět jinak. Tentokrát poletím na Phillip Island se svým manažerem a mou ženou. Můj táta nepřiletí, protože se bojí, aby znovu neprožil něco podobného, jako v roce 2014. Udělám to nejlepší, aby vše probíhalo hladce. Jsem si jistý, že mohu vše dobře zvládnout, zvláště když můžu mít stejný materiál, který měl David Salom v minulé sezóně.
 
Jak se ti podle tebe bude v příštím roce dařit proti tvým soupeřům?
Začneme sezonu s motory, které se zrovna nebudou podobat těm, které budou používat chlapci od KRT (poznámka - Kawasaki Racing Team). Měly by být o pět až sedm koňských sil slabší, než používají Rea a Sykes. Budeme mít stejnou elektroniku, ale mapy jsou vždy dva kroky za těmi, co mají na oficiálních Kawasaki. Bude to záviset na našich výsledcích. Pokud se nám podaří dostat do první šestky, tak budeme moci očekávat nějaké aktualizace. Podvozek a brzdy budeme mít stejné, ale budeme úzce spolupracovat s techniky od pérování Showa. Máme s nimi dohodu a jeden z jejich techniků bude pracovat přímo v našem týmu.


 


Další články sekce WSBK