KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 13. května do 19. května 2019.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

První letošní tiskovka Auto klubu Markéta

Text: Šárka Rybenská, foto: Jan Kobzáň
První letošní tiskovka Auto klubu Markéta
21.03.2019
 

V klubu Lávka se dnes konala první letošní tisková konference Auto klubu Markéta.


Přítomen byl Pavel Ondrašík, Tomáš Topinka, Libor Hloušek, Ondřej Smetana a Josef Franc. Hlavním tématem byla letošní sezóna na břevnovském stadionu. Na konferenci byl zmíněn mimo jiné Tomíčkův memoriál, stále však není možné zveřejnit termín, protože na stadionu začne po Grand Prix rekonstrukce umělé trávy a osvětlení stadionu. Pokud se rekonstrukce stadionu stihne ve stanoveném termínu, bude posledním závodem 51. Memoriál Luboše Tomíčka.

Prvním závodem na Markétě bude 1. liga družstev ve čtvrtek 28. března 2019 od 18:00 hod., poté se pojede ve „zkrácené“ sezóně ještě Extraliga družstev, MČR jednotlivců a MČR juniorů do 21 let. Na programu je i volný závod dne 6. dubna. 2019 pod názvem „Velká cena UNITOP“. I letos platí, že vítěz závodu získá vestu prvního náhradníka při pražské Grand Prix.Pokud se rekonstrukce stadionu stihne ve stanoveném termínu, bude posledním závodem 51. Memoriál Luboše Tomíčka.

Na Markétě se již pořadatelé připravují na nejprestižnější závod roku Speedway Grand Prix 2019. Pražský závod je letos třetí zastávkou. V letošním ročníku bude chybět Nicki Pedersen, kterému se v loňském roce nepodařilo vybojovat postupovou příčku a nebyla mu udělena ani divoká karta od promotérů. Ze závodu vypadl i Chris Holder a Przemyslaw Pawlicki. Diváci se mohou těšit na Taie Woffindena, Grega Hancocka, Leona Madsena, Antonio Lindbäcka či Janusze Kolodzieje. Divoká karta na pražský závod ještě nebyla zveřejněna, adeptů je hned několik. Jisté je, že divokou kartu neobdrží Josef Franc, který se letos pražského kola Mistrovství světa nezúčastní, protože ve stejný den se koná závod Mistrovství světa na dlouhé ploché dráze ve francouzském La Reole, kde účinkuje jako stálý jezdec šampionátu.

Jistě jste již zaznamenali, že přišla velká změna v oficiálních trénincích před Grand Prix. Motocykly budou vybaveny elektronickým systémem, který bude určovat pořadí. Každý jezdec, jenž se tréninku zúčastní, absolvuje dvě části. Volný trénink, kde si může vyzkoušet cokoli a kvalifikační část, která je velmi důležitá pro sobotní závod. V kvalifikaci budou jezdci na dráhu přijíždět jednotlivě, tedy každý jezdec bude mít svou minutu na dráze. Zdali za minutu objede 2 kola nebo 4 je zcela na jeho uvážení. Minuta, kterou bude mít vymezenou, dává jezdci prostor zajet co nejrychleji jedno kolo. Pokud tedy jezdec objede za minutu ovál čtyřikrát, počítá se nejlepší čas kola z této jízdy. Závodník s nejlepším tréninkovým časem má pak možnost první volby při vybírání startovního čísla pro následující den. V případě, že se některý z jezdců tréninku nezúčastní, zůstává mu startovní číslo, které zůstane volné, v případě, že je absence jezdců vyšší, provede los jury. Náhradníci se časované kvalifikace neúčastní, tato část tréninku je vyhrazena pro 16 jezdců, tedy patnáct stálic a jednu divokou kartu. Tato změna může přinést pozitiva nejen u jezdců, ale i u fanoušků, kterým se páteční tréninky může více zatraktivnit.
 


Další články sekce Ostatní