KALENDÁŘ AKCÍ

Závody u nás i v zahraničí v období od 28. září do 4. října 2020.
otevřít kalendář

VIDEO TÝDNE

Každý týden nové video, která pro vás hledáme.

ukázat videa

NEJČTENĚJŠÍ

Těžká situace Jana Klatovskího

Text: Antonín Škach / www.speedwaya-z.cz, foto: Pavel Fišer
Těžká situace Jana Klatovskího
20.12.2019
 

Jan Klatovský se chce poprat o Icespeedway of Nations a Evropu.


Petříkovice – 17. prosince
Přes léto vydělával ve Švédsku, po práci dřel v posilovně a nezapomínal na rekonvalescenci svého zraněného ramene. Vyšperkoval své ledařské speciály, vysypal se do motoru a dostal se k exkluzivnímu ladiči. Zpráva, že na letošní sezónu může AČR garantovat pouze úhradu licence, jej zastihla již doma. V ten moment mu mozek spustil ovladač brzdových světel, aby se letošního mistrovství světa neúčastnil. Nicméně Jan Klatovský se magazínu speedwayA-Z svěřil, že tím jeho závodní kariéra nekončí.

Bez mistrovství světa
„Ne, nepojedu, po zralé úvaze ne,“ potvrzuje nejlepší aktivní český ledař informace o své rezignaci na letošní mistrovství světa, přičemž sám vytuší další otázku. „Důvod? Peníze Bohužel Táhlo se to dlouho, až se stalo to, co loni, když jsem se zranil. Ostatní se k tomu postavili zády. Vezmi si, že s bráchou jezdíme grand prix dvacet let. A teď nejsou peníze? Je to potřetí. Tátovi se stal úraz, bráchovi jako jedinýmu nedali divokou kartu a všichni se na nás vykašlali.“

Velkým logistickým problémem je cesta po ose do Kazachstánu stejně jako fakt, že se po Togliatti nebudou ledaři vracet nazpět do centrální Evropy, avšak zamíří za Ural do Šadrinsku. Kilometry na tachometrech jejich dodávek budou poskakovat ruku v ruce s navýšenými náklady.

„Člověk nemá chuť cestovat autem do Kazachstánu,“ připouští Jan Klatovský. „FIM nám nevyjde vstříc. Řekne jen, když chcete závodit, tak si tam jeďte. Byl jsem v kontaktu s panem Moravcem, chtěl bych jet Evropu a týmy, ale není jasné, jestli na to budu mít nárok. A to mě taky zarazilo. Nelíbí se mi ten přístup, že za všechny předchozí sezóny a úspěchy naší rodiny bude čistá nula. Jen cesta do Finska na kvalifikaci není o drobných. To je padesát, šedesát kolíků. A ještě musíš mít kvalitní techniku.“

Jan Klatovský se chce po všech stránkách chovat férově. „Jet kvaldu, postoupit a vypustit ruskou část, je blbost,“ odmítá jednoznačně možnost, jak by své náklady omezil a přitom zůstal v elitní společnosti nejlepších ledařů světa. „Ať mají šanci ostatní kluci a zkusí si to.“

Stále velké cíle

„Štve mi to, štve to tátu,“ připouští Jan Klatovský, že se takové rozhodnutí po mnoha letech aktivní činnosti nečiní s lehkým srdcem. „Ale dospěli jsme k němu nezávisle na sobě navzájem. Vydělávat přes léto prachy, abys je přes zimu zase všechny utopil. Řekli jsme si, že je to hloupost.“

Nicméně ruce svrbí. „Když koukám, jak kluci trénujou, nejradši bych odjel do Ruska,“ říká Jan Klatovský. „Ale už to musím brát i po praktický stránce. Mám suprový motorky, investoval jsem do motorů, sehnal jsem skvělýho ladiče. Ve Švédsku jsem makal na fyzičce, klička už je v pořádku.“

A jaké závodnické plány Jan Klatovský na letošní sezónu chová? „Pojedu trénovat, chci jet republiku,“ přibližuje. „Ale oslovili mě ze St. Johannu a Weissenbachu, kde chápou, že jezdce musí zaplatit. Jezdit někde zadarmiko nemá smysl, ale klidně pojedu přes noc, protože si chci vyjezdit místo na Evropu a družstva. Nechci, aby mě odstavili.“

Zpráva sportovní komise ohledně financování ledařské reprezentace:
Vzhledem k výsledkovým propadům posledního období zaviněné především, že po zranění Jana Klatovského nikdo nedokázal jeho výsledky nahradit, máme problém s finančními prostředky. Pro tuto chvíli platí to, že uhradíme přímo licenci při závod mistrovství světa a Evropy. Vše ostatní budeme moci řešit až po přidělení finančních prostředků z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.

 


Další články sekce Ostatní