10 let nového Sachsenringu
Od roku 1961 do roku 1972 proběhlo na původním, přírodním okruhu 12 závodů Grand Prix. Od roku 1998 se závodí na zcela novém okruhu. Podívejme se nyní jak vypadalo těch 10 ročníků na autodromu Sachsenring.
1998 Po pauze trvající 25 let se na Sachsenring vrátily závody Grand Prix. Zcela nový okruh, který v jedné své krátké rovince využíval i kus původní přírodní dráhy, měřil pouhých 3508 metrů. První vítězství v nejprestižnější třídě si při obnovené premiéře závodů na Sachsenringu připsal Mick Doohan, kterého na stupních vítězů třídy 500 ccm doplnili další jezdci Hondy Max Biaggi a Alex Crivillé.
1999 Velmi těsné rozestupy mezi jezdci všech tří závodů. Tato situace se stala později velmi typickou pro tento okruh. Ve třídě 500 ccm zajistil Kenny Roberts jr. továrně Suzuki prozatím jediné vítězství na novém okruhu Sachsenring, když o pouhých 0,34 sekundy porazil Alexe Crivillého. Valentino Rossi vítězstvím o 0,15 sekundy před Lorisem Capirossim získal poprvé ve třídě 250 ccm vedení v celkové klasifikaci šampionátu. Marco Melandri vyhrál závod třídy 125 ccm před Mistrem světa Emilio Alzamorou o 0,18 sekundy.
2000 Alex Barros vyhrál závod třídy 500 ccm, který je dodnes rekordním závodem nejprestižnější třídy v oblasti nejtěsnějšího odstupu prvních pěti jezdců. V cíli byl tenkrát pátému Okadovi naměřen odstup na vítěze pouhých 1,674 sekundy. Prvních jedenáct jezdců v cíli tohoto závodu buď již znalo pocit vítězství ve třídě 500 ccm, nebo ho v nejbližší době poznali. Jmenovitě to byli: Alex Barros, Valentino Rossi, Kenny Roberts jr, Max Biaggi, Tadayuki Okada, Loris Capirossi, Régis Laconi, Sete Gibernau, Carlos Checa, Garry McCoy a Norick Abe.
2001 Okruh dostal nový tvar, byla přidaná tzv. severní smyčka, které exkluzivní partie se nachází hned za paddockem okruhu. Jedná se o pravotočivou zatáčku, které vrchol je přímo na horizontu a která se projíždí rychlostí přes 200 km/h. Okruh byl prodloužen o bezmála kilometr. Závod třídy 500 ccm vyhrál Max Biaggi před Carlosem Checou a Shinyou Nakanem. Až do letošní Grand Prix Francie to byl poslední závod, na jehož konci stáli na pódiu pouze jezdci s motocykly Yamaha. Skvělý den pro Itálii potvrdili vítězstvím v závodě třídy 125 ccm Simone Sanna a 250 ccm Marco Melandri, pro kterého to bylo premiérové vítězství ve čtvrtlitrech.
2002 Olivier Jacque vítězí v kvalifikaci nejprestižnější třídy. Na tom by nebylo nic moc divného, kdyby se nejednalo o poslední vítězství v kvalifikaci zaznamenané čtyřválcovým dvoutaktním motocyklem. Jacque společně s Barrosem v závodě bojovali i o poslední vítězství dvoutaktu v MotoGP, jenže tři kola před cílem se srazili a havarovali. Vítězství tak darovali Valentino Rossimu, který jel již na čtyřtaktu Honda RC 211V.
2003 V jednom z nejtěsnějších výsledků historie MotoGP porazil Sete Gibernau Valentina Rossiho o pouhých 0,06 sekundy. Casey Stoner získal druhým místem v závodě třídy 125 ccm své první pódium v závodech Grand Prix.
2004 Max Biaggi získal své poslední vítězství z celkového počtu 42 triumfů. Bylo to také 13. vítězství Biaggiho ve třídě MotoGP, čímž vyrovnal výkon Randy Mamoly. Oba jsou i jezdci, kteří vyhráli nejvíce závodů MotoGP (500cc) bez toho, aby v této kategorii získali světový titul.
2005 Závod byl kvůli pádu Johna Hopkinse po pěti kolech zastavený. Po restartu slavil úspěch Valentino Rossi. Bylo to Rossiho 76. vítězství v Grand Prix, čímž vyrovnal výkon legendárního Mike Hailwooda.
2006 Valentino Rossi startoval z 11. pozice a i přesto dokázal zvítězit. Tento závod je také rekordní v rozestupu prvních čtyř jezdců v cíli závodu, kdy prvního a čtvrtého pilota dělilo pouhých 0,307 sekundy.
2007 První vítězství pro nový stroj Honda RC 212V 800cc získal Daniel Pedrosa. Pedrosa zvítězil o 13 sekund, což je zároveň největší rozestup mezi prvním a druhým jezdcem v novodobé éře MotoGP dosáhnutý za suchého počasí.